Doorgaan met studie of toch wat anders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

astwice

Doorgaan met studie of toch wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 16:21

Hallo,

Even jullie advies gevraagd voor de volgende kwestie. Het is niet dat hier een beslissing van afhangt maar buitenstaanders kunnen vaak een verhelderende kijk op zulke kwesties geven.

In 2011 heb ik de opleiding Mbo nivo drie dierverzorging afgerond. Vervolgens ben ik in 2012 ben ik begonnen aan de opleiding Mbo nivo vier ondernemer/manager dierverzorging. Nu is het zo dat ik beide opleidingen ben begonnen op het Nhb in Deurne. Sinds de bekendmaking dat Deurne gaat stoppen zijn de verschillen merkbaar en dat komt vaak uit op veel frustratie tussen leerling en leraar, ook gaan de kwaliteit van de lessen achteruit. De opleiding waar ik voor had gekozen was Horse en Wildlife waarin vele beloftes zijn gedaan, en waar nu niks meer van over is. De opleiding bestaat vooral uit financiële vakken en dat is precies wat ik niet wilde. Alle activiteiten zijn geschrapt omdat er geen geld voor is.

Al heel lang heb ik het in me hoofd gehad om (grond)stewardess te gaan studeren, en ben afgelopen maandag op een andere school op gesprek geweest waarbij ik mijn diploma zou kunnen halen binnen twee jaar. Het gesprek was heel positief en werd er erg enthousiast van. De vakken spraken me aan en ik heb hier meer motivatie voor dan ik heb voor Deurne.

De kwestie is dus of ik maak volgend jaar op Deurne nog af en haal mijn diploma (als het goed is) Of Ik ga studeren op een andere school maar dat is dan wel nog een studie van twee jaar.

Pff Twijfel alom, wie heeft advies of tips?

Anoniem

Re: Doorgaan met studie of toch wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:47

Is het dezelfde studie?

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 17:05

Ik denk dat je bedoelt de twee opleidingen die ik in Deurne volg.
- Niv drie is een dierverzorgings diploma.
- Niv vier is een ondernemer/manager diploma.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:07

Absoluut overstappen :)

Kans op werk met mbo dierverzorging is treurig (en als je bv in een dierenwinkel wil staan kan dat ook prima met een middelbare school diploma) en ik zou zeggen; volg je hart hierin. 2 jaar is zo voorbij als je het de opleiding naar je hart is :)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:14

Ik zou sowieso overstappen. Je bent er enthousiast over en hebt dit eigenlijk al jaren in je hoofd. Wat wordt je met je huidige studie? En hoe zijn de baankansen in dat werkveld?

Heb je voor de andere opleiding ook gekeken hoe de baankansen zijn als je over twee jaar klaar bent? Niets zo frustrerend als goed opgeleid zijn en geen werk kunnen vinden op dat gebied. En beide opleidingen lijken me behoorlijk specifiek.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:16

Inderdaad, zeker overstappen! Sorry dat ik het zeg, maar wat heb je nou aan een diploma dierverzorging.. Eigenlijk niks. En een opleiding ondernemer / manager terwijl je de financiele vakken niet ziet zitten lijkt me ook niks.

Volgens mij heb je met een opleiding tot stewardess een veel hogere baangarantie, al moet je lijkt mij wel erg tegen vervelende mensen en onregelmatig / lange werktijden kunnen. Ik wilde ook een tijdje grondstewardess worden, maar nu lijkt me dat helemaal niks meer. :Y) Zo gaat dat in het leven.