school laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

glennysb

school laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 19:14

Heehee, ik weet niet over het hier goed staat ,maar anders sorry!
Maar in iedergeval , had een vraagje over een laptop voor school.
Ik ga dit jaar voor het eerst dierenverzorging doen , en voor de opleiding heb ik voor presentaties en dingen een laptop nodig.
Zelf heb ik meer verstand van dieren dan van laptops }:0 hahaha! Wie kan mij een beetje helpen met een paar punten waar ik op moet letten en wat de do's en dont's Zijn!

Tanxx *\o/*

AcrylicMess

Re: school laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:18

1 van de belangrijkste vragen is natuurlijk: In welke prijsklasse zoek je een laptop?
Wil je de laptop voor nog meer doeleinden gebruiken dan school? Bijvoorbeeld: Gaming, films kijken of het draaien van zware programma's

maartje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:20

Hoi!

Leuk dat je de zelfde opleiding ga doen!
Bij ons op school was het belangrijk dat de "basis" dingen er opzaten.
Dus word en powerpoint en excel.
Ik zelf neem een macbook maar daar moet je word bij kopen.
Als ik jouw was zal ik gewoon even naar een computer winkel gaan en daar kunnen ze wel veel uitleggen hoor!

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:20

Heeft de school geen lijst met geschikte laptops voor jou opleiding? De school waar ik naar toe ga heeft een hele pagina met punten waar de laptop aan moet voldoen en je kunt via de school een laptop met korting bestellen.

glennysb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 19:29

AcrylicMess schreef:
1 van de belangrijkste vragen is natuurlijk: In welke prijsklasse zoek je een laptop?
Wil je de laptop voor nog meer doeleinden gebruiken dan school? Bijvoorbeeld: Gaming, films kijken of het draaien van zware programma's

Prijs klassen maakt niet heel erg uit maar natuurlijk geen laptop die over de 1000,- gaat haha! Liefst wil ik hem wel voor meer doeleinden gebruiken , ik doe ook fotografie als hobby en wil graag mijn bestanden op die laptop kunnen zetten maar is geen must! Wil wel op Facebook erop kunnen en YouTube en dat soort sites!:)

glennysb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 19:30

LOVELOVEX schreef:
Hoi!

Als ik jouw was zal ik gewoon even naar een computer winkel gaan en daar kunnen ze wel veel uitleggen hoor!

Heehee , ik koop geen Mac sorry ik heb zachtjes gezeten een hekel aan Apple dingen mede door dat soort dingen haha! Ben jij ook 1e jaars en doe je ook Barneveld? Weet jij wat voor eisen er zijn voor een laptop daar?

glennysb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 19:32

_xDyan schreef:
Heeft de school geen lijst met geschikte laptops voor jou opleiding? De school waar ik naar toe ga heeft een hele pagina met punten waar de laptop aan moet voldoen en je kunt via de school een laptop met korting bestellen.

Hai, nee ik heb dus nooit een lijst ontvangen van dingen die ik moet hebben, maar heb al van meerdere mensen te horen gekregen dat een laptop moet , andere mensen hebben wel al te horen gekregen wat ze moeten hebben maar heb die lijst nooit ontvangen, ga maandag bellenof ze hem nog een keer kunnen sturen!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:34

Ik heb een Dell Inspiron 15R, ben daar vooralsnog heel tevreden over! Heb veel ruimte (heb ook fotografie als hobby, draai er om na te bewerken Photoshop CS5 op) en kan er ook zware spellen als de Sims op de hoogste grafische stand op draaien, maar hij is ook fantastisch om mee te werken voor school. Ook een heel fijn toetsenbord omdat er ruimte tussen de toetsen over is gelaten, dus net als bij een MacBook.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 28-06-14 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:34

Moet de laptop ook programma's kunnen draaien zoals Photoshop, illustrator, lightroom? Want dan is het wel handig als er een beetje processor en videokaart in zit.

Wil je een touchscreen of juist niet, en hoe groot mag de laptop maximaal zijn van jezelf?

glennysb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 19:39

AcrylicMess schreef:
Moet de laptop ook programma's kunnen draaien zoals Photoshop, illustrator, lightroom? Want dan is het wel handig als er een beetje processor en videokaart in zit.

Wil je een touchscreen of juist niet, en hoe groot mag de laptop maximaal zijn van jezelf?

Er moeten best wel wat dingen op kunnen aangezien ik best wel vaak werk met veel verschillende progammas voor school en voor fotografie gebruik. Touchscreen hoeft echt niet, ik wil graag tussen de 14 en 17 inch hebben .

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:39

glennysb schreef:
LOVELOVEX schreef:
Hoi!

Heehee , ik koop geen Mac sorry ik heb zachtjes gezeten een hekel aan Apple dingen mede door dat soort dingen haha! Ben jij ook 1e jaars en doe je ook Barneveld? Weet jij wat voor eisen er zijn voor een laptop daar?

Barneveld heeft geen eisen voor een laptop. Heb daar ook een opleiding gevolgd.
Als je er niks anders op wilt dan Word en powerpoint, meer heb je ook niet nodig voor die opleiding, dan kan je een prima laptop vinden in een prijsklasse van 300/400 euro. Speur internet even af. Kieskeurig.nl is ook erg handig, zetten andere mensen ook hun ervaringen met bepaalde producten neer.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:41

Groenhorst Barneveld heeft trouwens zelf ook laptops die je mag gebruiken in de lessen/op school.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:49

barneveld heeft geen eisen toch te iminste en paar jaar terug nog niet anders gewoon even vragen ik had toen dr tijd een ace welk type weet ik niet meer ik deed wel paardehouderij

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:53

Ik heb zelf een Acer Aspire V3 - 772G en ben hier erg tevreden over. Ik doe zelf de opleiding Art en Design en moet dus ook wat zwaardere programma's kunnen draaien, plus dat ik aardig wat game en de videokaart die er in zit is prima naar mijn mening:

Specificaties:
Processor: Intel Core I5-4300M 2,5GHz
Videokaart: NVIDIA GeForce GT 750M
Werk geheugen: 8GB
Hardeschijf: 500GB HDD
17,3 inch full HD scherm

Hij kost wel wat maar ik ben er echt ontzettend tevreden over met name als je veel geheugen wilt voor je foto's etc en zwaardere programma's wilt draaien zou ik hem zeker aan bevelen

glennysb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 19:53

Ja ik ga er maandag achteraan bellen , maar dacht misschien handig om alvast info op te pikken dan kan ik maan of 2 lekker op mijn gemak kan sparen en goed bekijken wat ik wil en welke het beste aan mijn wensen voldoet, ik ben namelijk iemand die hekel heeft en stress en dingen op het laatste moment doen dus op tijd er naar gaan zoeken is voor mij fijn haha!!! En dan weet je zeker dat je geen pruts laptop hebt omdat je overhaast een beslissing heb genomen ! Haha

glennysb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 19:56

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:01

Klinkt naar mijn idee goed voor wat je wilt! Zou het zelf wel jammer vinden van de standaard videokaart maar als je geen games draait die veel grafisch eisen is het natuurlijk helemaal oke. Ik ben zelf wel te spreken over Acer. Mijn vriend heeft ene Lenovo en dat vind ik ook echt een ontzettend fijne laptop.