Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Zit niet op huiswerkbegeleiding. Leren doe ik vrijwel nooit, af en toe wat woordjes leren maar dat gaat meestal op de dag zelf. Moet wel zeggen dat ik leren moeilijk vind, concentratie is vaak ver te zoeken.
.
.
nathalie2000 schreef:Ik zat vorig jaar op Havo/vwo en ben toen gezakt naar VMBO TL. Veel minder huiswerk en ik leer ook weinig voor de toetsen. Omdat ik goed oplet in de les maar ook omdat het voor mij nu veel makkelijker is, zelfs te makkelijk.
Ik heb wel geleerd dat een schema maken qua huiswerk erg handig is. Praat met je moeder en maak samen een schema.
'' 19.00 leren voor Biologie
19.15 pauze
19.20 verder leren voor Biologie
19.35 Pauze
19.45 Huiswerk maken''
Zoals dit helpt mij vaak nog wel. Laat een van je ouders je overhoren en maak je huiswerk evt. beneden, waar geen afleiding ins van je telefoon en/of computer..
Saaaash schreef:nathalie2000 schreef:Ik zat vorig jaar op Havo/vwo en ben toen gezakt naar VMBO TL. Veel minder huiswerk en ik leer ook weinig voor de toetsen. Omdat ik goed oplet in de les maar ook omdat het voor mij nu veel makkelijker is, zelfs te makkelijk.
Ik heb wel geleerd dat een schema maken qua huiswerk erg handig is. Praat met je moeder en maak samen een schema.
'' 19.00 leren voor Biologie
19.15 pauze
19.20 verder leren voor Biologie
19.35 Pauze
19.45 Huiswerk maken''
Zoals dit helpt mij vaak nog wel. Laat een van je ouders je overhoren en maak je huiswerk evt. beneden, waar geen afleiding ins van je telefoon en/of computer..
Dat is mooi! kwartier leren, meestal ben ik pas echt in m'n concentratie na een kwartier
Cyella schreef:Denk dat het belangrijkste is: niet te hoog de lat leggen, naderhand een beloning voor jezelf hebben, pauzes nemen en weten waarom je school doet
Was mijn tweede jaar havo 4 en heb mij gemotiveerd dat als ik over ga, ik een tattoo van mag haha 
) want dan ben je ook gefocust. In een stille en vooral lege ruimte gaan zitten waar geen afleiding is, zonder mobiel oid en als je een doel in je ogen hebt, dan helpt dit ook erg als motivatie (Dit was bij mij toen ik op mavo zat). Hier heb ik het over leerwerk. Huiswerk doe ik vaak niet, of half, behalve bij de belangrijke vakken zoals wiskunde. Soms leer ik ook op school en dit werkt soms ook, het is daar dan stil en leeg. Vorig jaar hadden we ook 70 minuten les en dat was mavo niveau wat echt véél te makkelijk was, dus dan zat ik uit m'n neus te vreten of m'n haren te vlechten. Dus daar kan ik je geen advies voor geven 

sadekeshia schreef:Denk dat het eerder uitvinden is wat voor jezelf het beste werkt.
veel mensen nemen idd pauzes, ik zit nu niet meer op school maar als ik een pauze nam kon ik beter gewoon stoppen. Dat wist ik ook van mezelf dus ging ik aan 1 stuk door tot ik helemaal klaar was![]()
Bij mij werkte het ook het beste als ik het de avond of de nacht van tevoren nog moest doen, dan was ik het meest gemotiveerd.. maar dat is niet de beste manier..
Leren deed ik eigenlijk nooit echt, wist niet hoe het moest..
Las het dan 5 keer door en dan was het meestal wel oké
en het werkte :p