Podologie of ergotherapie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xanthos111

Podologie of ergotherapie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 17:29

Hallo allemaal!

Nu ik mijn sociaal technisch diploma gehaald heb ben ik dus opzoek naar een geschikte richting voor in het hoger onderwijs. (ik weet niet hoe het heet in nederland maar ik denk dat het bij jullie een Hbo opleiding heet). Ik twijfel tussen podologie en ergotherapie te studeren (beiden in gent).

graag had ik wat argumenten en tips gehoord over beide opleidingen aangezien ik echt niet weet wat te kiezen. :)

K_im

Re: Podologie of ergotherapie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:51

Waarom zit je over deze studies na te denken? Wat spreekt je aan?

Ik studeer Ergotherapie in Amsterdam, dus kan wellicht wat van je vragen over die opleiding beantwoorden.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:54

Podologie en ergotherapie zijn beide erg verschillend. Waarom spreken beide beroepen je aan?
Over ergo in de praktijk kan ik je ook wat vertellen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:55

ik studeer ook ergotherapie.
Podologie is echt heel verschillend.
Ik ben absoluut geen fan van voeten, dus ik denk dat ik niet echt neutraal kan oordelen over podologie haha.
Ik weet wel dat je als ergotherapeut wel meer kans hebt op een baan(in NL) omdat het is opgenomen in de basisverzekering en iedereen dus ergotherapie kan hebben.
Ook is ergotherapie ontzettend breed en is er nog heel veel ruimte voor innovatie en nieuwe ideeen en eigen initiatieven van ergotherapeuten.
Persoonlijk vind ik de opleiding niet heel moeilijk.