Concentratie probleem...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikevdk

Concentratie probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 16:56

Hoi allemaal,

IK kon geen ander topic vinden...
Ik heb deze week toetsweek, de laatste alleen ik vind het heel lastig om me echt te concentreren. Ik heb sommige momenten dat het goed gaat, maar dan lukt het ineens niet meer, bokt en facebook zijn veelte leuk... Hebben jullie tips om je goed te concentreren? Ik kan niet leren met muziek...

Groetjes :)

Edit: Ja, ik kan me nu weer niet concentreren...

imd

Re: Concentratie probleem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:34

Mocht je voornamelijk van afleidingen op je computer last hebben, probeer dan eens Cold Turkey. Gratis programma waarmee je verschillende websites en programma's kunt blokkeren. Het is voor mij af en toe echt een extra hulpmiddeltje :)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:36

Tja, nu een weekje leren of het jaar overdoen?

Gewoon alles wat afleid wegleggen, kookwekker pakken, op 30 (of 60) minuten zetten en dan ook écht aan school gaan.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:43

imd schreef:
Mocht je voornamelijk van afleidingen op je computer last hebben, probeer dan eens Cold Turkey. Gratis programma waarmee je verschillende websites en programma's kunt blokkeren. Het is voor mij af en toe echt een extra hulpmiddeltje :)

zou wel handig zijn bij mij maar een probleem, ik leer met muziek van youtube maar dan ga ik al snel naar al die DIY filmpjes enzo

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:45

Naar buiten, of waar dan ook waar je geen afleidingen hebt. Geen laptop, noppa :D
Muziek downloaden en dan op de vliegtuigstand zetten. Behalve wat te drinken, je leer zooi en heel veel chocola natuurlijk :))

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 18:47

@imd Bedankt voor de tip!! Hier heb ik echt wat aan!
@Faya_ Ik ga wel over hoor, dat is het probleem niet, maar de concentratie is niet super... Ik hoop dat ik met veel 7s en 8en over ga, zo ziet het er ook nu uit maar dat wil ik wel graag zo houden!!
@hannah41 Bedankt voor de tip!

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:55

Strakke planning maken (tijden en te leren vakken op papier zetten) en je er aan houden. Telefoon wegleggen en laptop uit (mits je die niet nodig hebt met leren) Pauzes inplannen waarin je evt even kan facebooken en muziek kan luisteren. Je zult zien dat je minder tijd nodig hebt om te leren. Vooral veel hardop leren, scheelt ook tijd. Dus sneller klaar waardoor je dan weer tijd hebt om te ontspannen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 18:57

silmitan schreef:
Strakke planning maken (tijden en te leren vakken op papier zetten) en je er aan houden. Telefoon wegleggen en laptop uit (mits je die niet nodig hebt met leren) Pauzes inplannen waarin je evt even kan facebooken en muziek kan luisteren. Je zult zien dat je minder tijd nodig hebt om te leren. Vooral veel hardop leren, scheelt ook tijd. Dus sneller klaar waardoor je dan weer tijd hebt om te ontspannen.

Precies dit :j

30-45min leren, dan 10-15min pauze (zodat de stof kan zakken) en zo door, werkt het best :).

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:04

o mij is vertelt: kijk wat je moet leren, deel in 2 catagorieen: maakwerk,leerwerk.
als je dat hebt, kijk wanneer iets af moet zijn. begin met het bijv. morgen afmoettende leerwerk twintig minutjes lang, neem iets van vijf a tien minutjes rust. dan doe je het maakwerk voor morgen vijf a tien minuten rust. en zo ga je verder!

Edit: wat ook sterk werkt: een dienblad voor lekkers naast je en je mag bijv pas iets pakken als je de kwart al af hebt en zo verder!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:12

kesha1 schreef:
imd schreef:

zou wel handig zijn bij mij maar een probleem, ik leer met muziek van youtube maar dan ga ik al snel naar al die DIY filmpjes enzo

Spotify gebruiken ipv youtube wellicht een oplossing?

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:39

Ooit geprobeert maar vind ik niet fijn

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:45

kesha1 schreef:
o mij is vertelt: kijk wat je moet leren, deel in 2 catagorieen: maakwerk,leerwerk.
als je dat hebt, kijk wanneer iets af moet zijn. begin met het bijv. morgen afmoettende leerwerk twintig minutjes lang, neem iets van vijf a tien minutjes rust. dan doe je het maakwerk voor morgen vijf a tien minuten rust. en zo ga je verder!

TS heeft het over een toetsweek. Doorgaans heb je dan geen maakwerk maar alleen maar leerwerk.

En de verzorging moet je gewoon overlaten aan je ouders en schakel ze in bij overhoren! Mijn zoon en dochter worden verwend met ijsjes, gezonde fruitsmoothies, thee met wat lekkers én die strakke planning waarbij we toch een beetje een oogje in het zeil moeten houden, maar het resultaat mag er zijn. Zoon is over naar 6VWO terwijl hij er slecht voor stond en dochter is over naar 4VWO. *\o/*

Succes met je toetsweek!!

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:13

O ik ga naar havo vwo.
maar ik bedoeldr eigenlijk meer om te zeggen: wissel af