Studenten OV stopzetten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Studenten OV stopzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 12:18

Hallo,

Ik ben net geslaagd voor mijn MBO-opleiding. Dinsdag de diploma uitreiking gehad. Ik hoorde dat je dan op deze datum je studenten OV stop moet zetten. Alleen geldt dit ook als je in september weer HBO gaat doen? Moet ik op DUO o.i.d. nog iets doen of hoef ik niks te doen en is die de aankomende 4 jaar nog geldig? Op DUO en OV-chipkaart word ik niet veel wijzer..

Alvast bedankt :)

DaisyDarling

Re: Studenten OV stopzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:19

Je kunt DUO ook even bellen met je vraag?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:23

xkimmx schreef:
Hallo,

Ik ben net geslaagd voor mijn MBO-opleiding. Dinsdag de diploma uitreiking gehad. Ik hoorde dat je dan op deze datum je studenten OV stop moet zetten. Alleen geldt dit ook als je in september weer HBO gaat doen? Moet ik op DUO o.i.d. nog iets doen of hoef ik niks te doen en is die de aankomende 4 jaar nog geldig? Op DUO en OV-chipkaart word ik niet veel wijzer..

Je hoeft hem niet stop te zetten en je kan gewoon gebruik blijven maken van je OV. Alleen van 16 juli tot 16 augustus is de kaart niet geldig :)

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:29

Ik zou even bellen. Als je onterecht een studenten OV hebt krijg je echt een behoorlijke boete.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:56

Nou ik zou hem niet zomaar aanhouden, want alle zaken van de duo van MBO en HBO worden gescheiden. Grote kans dat je je Ov.-chipkaart gewoon stop moet zetten en over 2 maanden je studentenproduct weer kan ophalen. In feite ben je natuurlijk in de vakantie ook niet ingeschreven bij een school dat je er dan al recht op hebt.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:12

Welke datum staat op je diploma? Dat wil zeggen, heb je op papier deze opleiding afgelopen dinsdag gehaald, of sta je nog ingeschreven tot het eind van het studiejaar (31 augustus)? Als dat laatste het geval is, kun je je OV gewoon aanhouden. Je bent immers student t/m 31 augustus en vanaf 1 september = aansluitend.

Maar voor de zekerheid zou ik echt DUO bellen: ze schromen niet om je achteraf nog allerlei kosten te laten betalen, omdat je misschien onrechtmatig gebruik hebt gemaakt van je reisrecht.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 13:25

De datum die er op staat is 24 juni. Heb nu DUO aan de lijn alleen moet 11 minuten wachten hoor ik net :\

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:00

Ik heb hem zelf toen niet stop gezet en nooit iets over gehoord, maar als je twijfelt en toch al belt zou ik het gewoon vragen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:00

LesleyxLinn schreef:
xkimmx schreef:
Hallo,

Je hoeft hem niet stop te zetten en je kan gewoon gebruik blijven maken van je OV. Alleen van 16 juli tot 16 augustus is de kaart niet geldig :)

Volgensmij klopt dit niet, kan me vaag herinneren dat iemand hier een boete voor had gehad! Gewoon even DUO bellen/mailen, dan weet je 't zeker! ;)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:05

Ik zou het maar gauw stopzetten voor de zekerheid, ik kreeg opeens na maanden een rekening van bijna €600 na 2,5 maanden gestopt te zijn met de opleiding. Gaat dus niet automatisch en moet je zelf doen.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:21

Ik ga zelf ook na de zomer verder met het hbo, nu geslaagd voor het mbo. Je studenten ov hoef je niet stop te zetten, dit kan je door laten lopen. Heb hiervoor toen ook duo gebeld.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:56

imd schreef:
LesleyxLinn schreef:

Volgensmij klopt dit niet, kan me vaag herinneren dat iemand hier een boete voor had gehad! Gewoon even DUO bellen/mailen, dan weet je 't zeker! ;)[/quote]

Ik heb dit vorig jaar zelf ook gehad. Je moet dan natuurlijk wel de stufi + overbrugging aanvragen.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 00:14

Bedankt voor de berichten. Omdat ik overbrugging voor mijn stufi had aangevraagd loopt ook mijn ov gewoon door en hoef ik daar gelukkig niks meer mee te doen! Had duo aan de lijn gehad. Heb ik dat in ieder geval allemaal geregeld! :D Bedankt! Mag evt. een slotje op!

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:22

Pfoe nu ik dit lees.... Misschien moet ik ook maar eens dingen uit gaan zoeken...

Ga overstappen van HBO Propedeuse naar Universiteit. Binnenkort moet ik sowieso even met DUO bellen dus dan kan ik dat ook meteen vragen.