kado voor de juf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Santos_05
Fotograaf

kado voor de juf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 16:27

Je ziet het overal en steeds meer heb ik het idee.... een kado voor de juf.

Nu is volgende week alweer de laatste dag, dus ik ben aan het googlen voor een kadootje. Maar de een is voor een zelfgemaakt kado, de ander voor iets te eten, of iets voor in de klas.

De meningen zijn nogal verdeeld, zowel van de ouders als de juffen zelf.

Ik vond een potje 'juffenthee' erg leuk, makkelijk zelf te maken en hebben ze ook nog wat aan volgens mij.

Maar nu ben ik benieuwd, als ik een kadootje haal/maak, moet ik dan voor alle juffen (per dochter 2 juffen) een kadootje halen/maken?

Zijn hier nog leuke ideeen?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:42

Bij mijn dochter op school hebben ze een oudervereniging. Uit iedere klas zit er sowieso een ouder in. Deze ouders regelen dit en communiceren dit door met de moeders.
Hier leggen we €1,00 uit p.p. en daar wordt een aardigheidje voor gehaald. Daarnaast moesten we een foto meegeven. De ouder die in de oudervereniging zit gaat volgende week steeds een kind uit de klas halen en daar een bloem mee knutselen, met de foto er in verwerkt. Dit wordt een persoonlijke bos bloemen voor de juf.
Verder hebben we een plakboek gekocht wat nu rond gaat. De bedoeling is dat iedereen er iets in schrijft en een foto erbij plakt zodat de juf een leuk aandenken heeft.

Ik vind dit heel leuk. Hier gaat het overigens wel over het afscheid van een kleuterklas. Mijn dochter heeft 2,5 jaar bij deze juf gezeten.

Er is bij ons expliciet gevraagd niet zelf met cadeaus aan te komen en daar kan ik alleen maar achter staan. Hier zitten ze met 22 kinderen in de klas en als er 22 moeders met cadeaus aankomen is het einde zoek. Daarnaast krijg je ook nog eens dat de ene met grotere cadeaus aan gaat komen dan de andere en dan is het einde zoek lijkt me.

Ik zou eens peilen bij het oudercomité en moeders van klasgenoten hoe en wat. Ik zou dan gaan voor een klassikaal gegeven cadeau namens alle ouders. Ik vind dan een persoonlijk cadeau namens de kinderen het leukste met iets van bloemen of bonbons ofzo.
Het gaat meer om het gebaar dan om het daadwerkelijk gegeven cadeau vind ik.

XxLMMxX

Re: kado voor de juf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:45

Ik zal even navragen op school hoe dit bij jullie gedaan wordt.
Is het de bedoeling dat je kind zelf een cadeautje meebrengt voor de juf, dan vind ik het wel leuk om dit ook voor beide juffen te regelen (als ze beiden juffen gewoon het hele schooljaar gehad hebben).

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 16:53

Heb nog nooit een kadootje meegenomen, maar nu gaat de oudste naar groep 3, dan vind ik het toch anders. En als de oudste een kadootje mee neemt, dan de jongste ook ('ik' en 'ik ook') :o

Hier hoeft het niet en als het wel gedaan wordt dan is het individueel.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:14

Vorig jaar heeft mijn dochter een aardbei plantje gegeven.Aan 2 juffen en een stagiaire.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:14

Ik sta zelf ook voor de klas en ik zou willen zeggen: maak het niet te gek. We worden echt al heel erg blij van een leuke kaart :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:19

Toen mijn jongens nog op de basisschool zaten (oef ik word oud), nam elk kind 1 bloem mee. De een kocht een mooie roos in de winkel en weer een ander nam een mooie bloem uit de tuin mee. In iedere klas stond een emmer/vaas klaar en elke juf ging met een mooi boeket naar huis. Prima idee vond ik!

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:25

Als juf zeg ik: neem voor alle juffen wat leuks mee. Wat precies, dat maakt niet zoveel uit, als het kind er maar blij mee is. Het gaat om het feit dat er aan gedacht is.
Maar persoonlijk wordt ik erg blij van chocola :)
Maar goed, bij ons op school wordt er niet gezamenlijks georganiseerd. dat lijkt me trouwens wel erg handig.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:28

Ik ben zelf juf en met een tekening waar het kind een beetje zijn best voor heeft
gedaan ben ik oprecht al super blij.

Ik vind eigenlijk alles heel lief en leuk maar vooral zelfgemaakte dingen vind ik toch
het allerleukst :D Vorig jaar een pot vol met zelfgebakken koekjes in hartjesvorm dat vond
ik echt heel leuk, een hart als bloemstukje, heel veel lekkers en douchegel zit er ook altijd bij.
Ook eens een strandtas gehad, een opschrijf boekje met het Empire State erop deze moeder
had onthouden dat ik naar New York ging die vakantie. Een strandlaken, een geverfde mok en
een zelf geknutseld fotolijstje met schelpjes erop.

Ik kijk al weer helemaal uit naar volgende week :D

Jammer dat moeders niet onthouden dat ik lactose intolerant ben.. Zonde van alle
chocolaatjes.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:43

Ik ben juf. Wij geven aan dat we zelfgemaakte dingen leuk vinden,want willen niemand op kosten jagen . Ik heb de kinderen 2 jaar, ze leggen allemaal samen een klein bedrag uit en geven dan met iedereen samen iets. Sommige kids maken nog wat moois,andere een schattig kleinigheidje en enkele geven (onnodig) meer uit. Mij gaat het meer om het gebaar, je hebt toch twee jaar een groot deel van leven van de kinders meegemaakt en er ook veel voor gedaan. Vaak een stuk meer dan de taakomschrijving zegt hihi.

Zo waren er bijvoorbeeld met juffen(verjaardag) kinderen die niets hadden, en dat waren net diegene waar ik juist voor de OUDERS dag in dag uit klaar staat.... Dat vind niet echt netjes. Een kaartje is zo geschreven en een hand zo gegeven. Vind dat echt een stuk fatsoen en opvoeding.

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:51

Ik ben dit jaar van plan om samen met mijn dochter lekkere koekjes te gaan bakken. En van een lege Pringle-koker mag ze een leuke koekjes-koker knutselen. Ik schrijf dan een leuke kaart om haar te bedanken, mijn dochter heeft 2,5 jaar in haar klas gezeten en mede dankzij haar een hele leuke kleutertijd gehad!

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:57

Ik heb een pakketje met een douche gel, deo ,lipbalsem en maskertje gekocht voor de juf.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:00

chocolaatjes leuk ingepakt met een klein eigen gemaakte tekening er aan valt altijd goed

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:00

Er zijn zulke leuke, kleine, kadootjes te koop voor de juffen. Bij is niets centraal geregeld, dus met juffendag en in de laatste schoolweek voor de zomervakantie krijgen alle juffen iets leuks. Ik doe bewust alle juffen en de concierge, omdat ik tot twee jaar terug vier kinderen op de basisschool had. Wij hebben combinatieklassen, dus in elke klas had ik een kind.
Dit jaar krijgen de juffen een kadotasje van de BodyShop met daarin mini's bodylotion en douchegel. Met juffendag hebben ze dit jaar allemaal een mandje aardbeien gehad.

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:12

wat leuk is om te maken is een 'pot vol' koekjes of brownies! dit is een pot waar je de ingrediënten in doet en waar je dan alleen nog water en of olie ect. bij moet doen. het is niet moeilijk maar wel erg leuk :)

pot vol koekjes

pot vol brownies

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 21:13

Fijn om de meningen van de juffen te lezen :D Mijn schoonzus is ook juf en die vind alle kadootjes ook heel lief, maar douchespul is dan net je geur niet, of prutsels waar je niet weet waar je het moet laten vind ze ook niet handig. Vandaar dat ik dat dan in mijn achterhoofd heb 8-)

Maar idd, een zelfgemaakte knutsel is altijd leuk, het gaat om de moeite ;) Heb al een idee gekregen, eens kijken of de meiden het daar ook mee eens zijn (want als zij het niet leuk vinden gaat het niet door := )

@Nizzie, die is idd ook leuk!

Zit nu zelf te denken om van de strijkkraaltjes een bakje te maken in de oven en daar wat zelfgemaakte koekjes of theezakjes in te doen. Maar wie weet willen de meiden wel een ander bakje maken...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:22

Leuk idee!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:05

Oja nu je het zegt; ik heb ook een keer een sleutelhanger en een kofferlabel ding van strijkkraaltjes
gekregen. Super leuk en ik gebruik ze allebei :D

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:25

Ben ook juf en vind zelfgemaakte dingen altijd leuk. Maar wat al gezegd is je kunt niet altijd alle knutsels bewaren en dan vind ik als ze iets hebben gebakken, bloemetje oid ook erg leuk. In elk geval niet teveel geld in stoppen, het is gewoon werk en natuurlijk heb je een band op het einde en is een kleinigheidje leuk maar ik ben altijd nog verbaasd hoe vrijgevig sommige ouders zijn!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:28

Wij bakken koekjes voor de juffen (hartjes) en elke dochter versiert die voor haar eigen juffen. De jongste dochter neemt na 3,5 jaar afscheid van haar kleuterjuf. Voor haar doen we er als extraatje nog zelfgebakken dierenkoekjes voor het paard en de hond bij. :D

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:29

kijk eens op welke.nl staan vaak leuke dingen op

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:37