moet ik nu blij zijn ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

caramellebel

moet ik nu blij zijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 00:20

Dag bokkers !!
ik weet niet of dit goed staat, ik zal het wel horen zeker.
het zit zo, vandaag kreeg je tussen half 5 en half 6 een telefoontje als je een c-attest had.(je jaar moet overdoen) ik had ondertussen al 2 nachten amper geslapen en liep al van deze morgen stijf van de stress. Heb de hele dag niks kunnen doen, ik had zo de bibber op m'n lijf. Uiteindelijk besloten om dat vervelende uur niet thuis te blijven en m'n moeder de telefoon te laten bewaken. Zo gezegd zo gedaan en ik een uur lang bij m'n paardje in de wei gaan zitten, wat overigens zeer ontspannend was :D . Toen ik dacht dat we net halverwege het uur waren kwam m'n moeder aangerend, heel happy en zo, ik heb geen c-attest! Heel blij natuurlijk, totdat ik thuis kom en van m'n beste vriendin het verschrikkelijk nieuws hoor: 'beste klasgenoten, jullie zijn allemaal door, behalve ik, ik ben de enige met een c-attest van de klas, ik ga jullie missen.' op het eerste moment dacht ik dat het een grap was en ik ontkende het, maar later werd duidelijk dat t wel echt was en er niks meer aan te doen valt. Ik weet niet goed hoe ik mij moet voelen ik ben echt blij dat ik door ben, maar zonder mijn beste vriendin, we zullen niet samen ons laatste jaar op het middelbaar ingaan, onze wegen splitsen gewoonweg een jaar vroeger, wie had dat nu gedacht? Ik voel me echt triest voor het moment, okee ik heb wel nog andere vrienden, maar je beste maatje valt weg :'( mag ik nu blij zijn? Of toch erg triest ik weet het even niet. Bedankt als je het hele verhaal gelezen hebt, het moest nu even van Me af.

Sababber

Re: moet ik nu blij zijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:26

Tja ts.. zulke dingen zijn lastig, maar je mag blij zijn. Je kunt trouwens niet eeuwig aan iemand vast houden op die manier.jij hebt het wel gehaald! Daar mag je blij om zijn. Ik weet hoe rot het kan voelen om je hele klas achter je te moeten laten. En hoe het voelt als iemand het niet heeft gehaald en jij wel mag zegevieren. Geniet nog van je laatste jaartje en probeer LOL te hebben ook zonder je vriendin. Je kan elkaar verder nog wel buiten school zien en in de pauzes neem ik aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:30

Joh... Het is vervelend maar ze zit toch nog gewoon bij jou op school of niet?

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 00:31

Ja tuurlijk kan ik ze nog tijdens de pauzes en buiten school zien en zit ze nog bij mij op school, maar het is zo rot. ik ga proberen het beste te maken van m'n laatste jaar, maar eerst vakantie !

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:38

Vriendschap is niet gebonden of je bij elkaar in de klas zit. Je kan op elk moment contact met elkaar zoeken en samen dingen doen. Sterker nog, ik heb vaak zat ervaren dat dat juist de vriendschap leuker maakt. Als je elkaar maar een paar keer per da/week ziet is er des te meer te kletsen/roddelen. Je kunt dubbel zo vaak shoppen voor de (klasse)feestjes. Je vriendengroep wordt ook groter want haar nieuwe vrienden komen er bij. En dat levert weer meer leuke uitjes/feestjes op.

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 00:47

@ veulen84, dat is wel waar, we hebben wel eens momenten gehad dat we gewoon zeiden, ik ben je nu wel even beu. Dat gaan we nu niet Meer aan de hand hebben, handig.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:50

Begrijpelijk dat je er zeer gemengde gevoelens over hebt. Enerzijds blij dat jij door en aan de andere kant voel je mee met je beste vriendin en het besef dat jullie niet meer samen bij elkaar in de klas zullen zitten.
Zoals veulen84 al zegt is jullie vriendschap niet gebonden aan het bij elkaar in de klas zitten. Echte vriendschap blijft al scheiden jullie schoolwegen.
Dit zal je even moeten laten bezinken en het zal even wennen zijn in het nieuwe schooljaar. Maar als jullie vriendschap goed en hecht is, zal dit zo ook blijven.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:54

wat super lief dat jij je zo bekommert over je vriendin !
maar wees blij , je hebt het gered en door te leren ! heel goed, en ja daar mag je zeker blij om zijn , ! absoluut!
en het is banketstaaf voor je vriendin , maar jullie zien elkaar nog op school en het is niet het einde van de wereld!

voor jou GEFELICITEERD!!! *\o/* *\o/*

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:09

Sneu dat je vriendin het niet gehaald heeft.
Als vriendin leef je met haar mee en baal je voor haar en voor jezelf.

Zoals bokkers al schrijven, echte vriendschap blijft. Verdwijnt niet door in een andere klas te zitten.

Mijn beste vriendin zat op een andere school.
Inmiddels ruim 26 jaar vriendinnen.

Gefeliciteerd dat jij het hebt gehaald.

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:15

Zoals anderen ook al zeggen, echte vriendschap breekt niet. Het maakt niet uit of je bij elkaar in de klas zit of niet. En je kan elkaar nog gewoon zien op school. Gefeliciteerd dat jij het wel hebt gehaald!

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 19:25

Bleek vandaag dat het voor mij echt heeeeeel erg spannend is geweest, maar ze hebben Me laten gaan en dat is het belangrijkste. Begin er mij wel al bij neer te leggen, het is nu zo en we maken er het beste van. ;)

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:26

Mijn beste vriendin is een andere richting gaan doen, en ik moet zeggen dat onze vriendschap momenteel op z'n sterkst is. We zien elkaar elke speeltijd en we spreken vaak af buiten school. Ik merk dat we minder lastig zijn tegen elkaar nu we elkaar niet elk moment van de dag zien... Eerlijk gezegd zou ik niet te veel treuren, sterk zijn en een goede, steunende en troostende vriendin zijn. Zij zit momenteel met een c-attest...

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 00:45

Pff ja ik doe m'n best, ik vroeg net of ze morgen naar school kwam, nope, dat was haar enige antwoord, t is net alsof ze kwaad is op mij. Heb dit 2 jaar geleden ook meegemaakt, ik moest van klas veranderen, ik kwam uit een hele fijne klas en ik kan er nu nog steeds op terug vallen. toen kwam ik bij haar in de klas, Ik kende haar toen nog niet, was voor mij ook een hele aanpassing om ineens in een andere groep gegooid te worden. Ik begrijp dat ze nu echt niet wil praten erover of naar school komen, maar bij mij heeft het toen wel heel erg geholpen. Ik probeer zo weinig mogelijk aan haar te laten merken dat ik zogezegd 'treur' omdat het dan toch zo is van jij hebt makkelijk praten. Bij een ander onderwerp is ze dan weer wel geïnteresseerd , best niet iets over school zeggen denk ik. Moeilijke tijd maar we geraken er wel door.

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:56

Jij bent een goede vriendin, dat merk ik :)

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 08:54

Haha dank je, ik denk dat m'n vriendin hier bovenop ook nog eens van school gaat veranderen, toch weer even een tegenslagje, maar je kan niet meer doen dan een beetje achter haar staan in wat ze wil gaan doen, maar toch duidelijk maken dat je het erg vind.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:00

je mag natuurlijk blij zijn!
En zoals gezegd, vriendschap gaat niet opeens over,
Mijn beste vriendin en ik gingen allebei naar een andere middelbare school,
de toen nog beste vriendin van mijn beste vriendin (klinkt ingewikkeld) ging naar dezelfde school als mijn vriendin, maar die twee verloren contact terwijl ze op dezelfde school zaten.
Mijn vriendin en ik zijn juist een stuk hechter geworden,
dus het kan juist dat jullie vriendschap beter wordt.