Studenten in Leiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Studenten in Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:39

Hoi hoi!

Ik ben geslaagd voor mn havo diploma en ga in september HRM studeren in Leiden.
Ik heb er super veel zin in en heb me ook al ingeschreven voor de El Cid week! :)

Wie studeren of gaan er studeren in Leiden?

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:43

Ik studeer in Leiden. Volgend jaar weer als eerstejaars. :P

Ben je van plan op kamers te gaan?

Anoniem

Re: Studenten in Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:26

Welke studie? :)

Nee nu nog niet, woon met de trein er ook maar 15 minuutjes vandaan en het station is om dehoek!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:58

:wave:
Ik ben volgend semester waarschijnlijk weer terug in Leiden.

El Cid week is een goed idee, dat geeft je toch bepaalde handvaten voor de komende paar jaar. En zelfs al ben je niet van plan om bij Minerva te gaan, dan moet je eigenlijk toch wel een kijkje nemen nu 't kan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:02

Ik studeer volgend jaar deels in Leiden :j Ik ben net geslaagd voor mijn vwo en ga zometeen Life Science & Technology doen, die deels in Leiden en deels in Delft is. Ik denk alleen dat ik de Owee (Delft) ga doen ipv de El Cid, aangezien ik meer mensen ken die naar de Owee gaan :P En ik wil me inschrijven bij studentenvereniging DROP en dat kan alleen tijdens de Owee.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:29

Dominique: Ik ga Geschiedenis studeren. :)

En ik zou zeker alle grote verenigingen af gaan als het kan inderdaad. Ze worden wel steeds moeilijker, though, ook met het oog op de nieuwe alcoholwet. :=

eefj33: Wat voor vereniging is DROP?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:29

Sportvereniging voor boardsporten! Snowboarden, skateboarden, wakeboarden, windsurfen en kitesurfen en met vakanties naar het buitenland ook golfsurfen (niet echt te doen in Nederland namelijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:40

Summerly: Jeetje gave opleiding! :j

Qua studentenverenigingen sprak Augustinus mij erg aan. Maar ik zie het allemaal wel met de El Cid week :D

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 00:24

Ik woon en studeer ook in Leiden :). Erg leuke om te studeren stad! Goede keuze om de El-Cid te gaan lopen en inderdaad; lekker alle verenigingen afgaan en drankjes doen! Oh en de goede feestjes meepakken natuurlijk, haha! El-Cid heeft altijd een leuk programma, dus dat komt wel goed! Ben zelf trouwens lid van Quintus.
Mocht je nog ergens vragen over hebben; let me know!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:30

Houden ze met de El-Cid veel rekening met leeftijd en alcohol?

Of wordt daar nauwelijks op gelet?
ivm die regeling

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:33

Je bandje heeft een andere kleur als je nog geen 18 bent, dus ze kunnen overal in één oogopslag zien hoe oud je bent. Ik denk dat er bij de verenigingen best streng op gelet wordt, want die willen al helemaal geen gedonder met politie e.d. Het is zelfs zo dat sommige verenigingen ook geen leden onder de 18 meer accepteren (en bij SSR hangt er een mooie lijst met foto's van minderjarige leden die dan worden afgestreept als ze 18 worden :') ).

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:17

Ik studeer ook in Leiden :D Bijna klaar met het eerste jaar van geneeskunde ;)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:30

Ik heb in Leiden gestudeerd, erg leuk! El Cid week kan ik zeker aanraden, net als de surfvereniging Plankenkoorts :D

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:20

Ik studeer in Leiden! Hele leuke studentenstad, daar is dan ook wel alles mee gezegd :p Ik vind het nu fantastisch, maar buiten het studentenwereldje om is er echt geen ster te doen wat uitgaan betreft e.d. dus als je af en toe van een leuk feestje houdt raad ik je zeker aan om lid te worden ergens!

@ Eefj33, waarom doe je niet allebei? Owee is een week later dan El Cid, heb je een heel weekend om bij de komen. Ik heb ze ook allebei weleens gedaan, wel echt een aanrader hoor! Super leuk en dan krijg je ook een beetje een beeld van allebei de steden waarin je gaat studeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 00:33

Omdat ik een dag voor de El Cid pas terug kom van werkvakantie, dus ben dan waarschijnlijk kapot moe. En allebei vind ik ook wel aardig prijzig :o Waarschijnlijk woont de helft van mijn studiemaatjes in Leiden, dus die kunnen me dan ook vast wel de stad laten zien :D Of andersom natuurlijk, als ik in Leiden woon.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:50

Ik zou je toch willen aanraden om te gaan. Ik zou het eeuwig zonde hebben gevonden om de El Cid te hebben gemist.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:44

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar een jaartje in Leiden studeren. Iemand nog tips voor kamers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:44

Kamernet! Bijna iedereen die ik ken die een kamer gevonden heeft (inclusief mezelf), heeft die kamer gevonden via kamernet :j

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:51

Ben ik ook aangemeld en ben ook op hospitatie geweest ;) maar kan niet elke dag naar Leiden dat is gewoon te ver :D Hoorde dat degene waar ik geweest ben 60 aanmeldingen had en daar een uit moet kiezen pittig hoor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:51

Ik woon in Leiden, telt dat ook? :))

Sowieso voor kamers zou ik kamernet gebruiken. Anders gewoon marktplaats :P

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 04:03

Ik studeer archeologie in Leiden, ben bijna klaar inmiddels. Er is buiten de verenigingen inderdaad niet zoveel te feesten, dus als je daar van houdt is een vereniging een goed idee.

Mochten er nog nieuwe eerstejaars zijn die begin september nog geen kamer hebben dan kan er wel een paar dagen bij mij gelogeerd worden. Stuur maar een pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 07:48

Ostra, hoe vaak reageer je? Ik heb gewoon op elke kamer gereageerd die aan mijn eisen voldeed (groter dan 10m2, 350 incl of minder, max 5 huisgenoten). Als je dan wordt uitgenodigd zoveel mogelijk proberen te combineren op 1 dag. Uiteindelijk in het de tweede kamer waar ik ben gaan kijken geworden :) heb er 4 bezocht, op zeker 20 kamers gereageerd als t niet meer is, maar heel veel reageerden gewoon niet terug of nodigden me niet uit ivm teveel aanmeldingen.
Succes iig!

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:46

Ik reageer op alles wat langskomt eigenlijk. Ben natuurlijk wel wat ouder, wil graag een kamer die rustig is geen feesthuis. De afstand naar het centrum maakt mij niet zo veel uit, ik heb een fiets. Heb ook best veel afwijzingen gehad of hospitaties die ik niet kan bijwonen ivm de reistijd ( 2 uur heen 2 uur terug). Ben dus niet zo veeleisend wanneer iemand iets weet zou die het dan door willen sturen, heen en weer reizen naar Leiden vanuit Zeeland is echt geen optie :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:14

Ik wilde ook geen feesthuis :j Woon nu met 2 andere jongens in een appartement, en zij hebben ook zoiets van 'als we een feestje willen, gaan we de stad wel in'. Voor mij is uit en thuis ook geen optie ;) is anders de eerste tijd onderhuren geen optie? Je leert daar vanzelf wel mensen kennen die ook weer mensen kennen die er wonen. Een kamer vinden gaat via via makkelijker dan via internet ;)

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:51

Dat klinkt ook super Eefj33 hoe ben je daar opgekomen ( mag ook via pb). Ik ken weinig mensen in Leiden want ik heb op de Erasmus universiteit gestudeerd, de master die ik nu ga doen is in Leiden.