Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Meraki schreef:Als klein meisje, zei ik al "als ik later groot ben, wil iets creatiefs doen". Nu is het later, en ben ik 'groot' en begin ik me met de dag toch wat meer af te vragen of ik dit daadwerkelijk wel wil.. de komende jaren.
In 2009 ben ik afgestudeerd als grafisch vormgever aan het MBO en stiekem had ik wel graag door willen leren, maar niet nog een keer vier jaar. Destijds waren ze bezig met een tweejarige HBO opleiding die perfect zou aansluiten op m'n MBO studie. En samen met nog een aantal studenten dat afgewacht.
Inmiddels vijf jaar verder en nog steeds is die studie er niet door.. wat verrassend.
Destijds wel de gok genomen om op die opleiding te wachten en dus in 2010 dus direct aan het werk gegaan bij een reclamebureau, woa wat was ik in m'n sas. Dat veranderde al vrij snel door een hork van een baas die mij meerdere malen op het hart drukte dat ik niet creatief was en wat anders moest gaan zoeken want dit werd 'm niet. Één jaar volgehouden om er vervolgens met een knallende ruzie + burn-out én een deuk in het zelfvertrouwen weggegaan.
Daarna een behoorlijke stap terug gedaan, en naar een drukkerij gestapt om daar als DTP'er aan het werk te gaan.. hier zit ik inmiddels drie jaar, en wordt met de dag iets ongelukkiger.
Er is vrijwel geen werk inmiddels meer, en ik zit de meeste uren van de dag uit m'n neus te harken. Het nieuws is bij mij al bekend voordat het nieuws is, en CandyCrush ben ik bijna eindbaas.
Wat een carrière.
Wanhopig solliciteer ik in de rondte, en wordt ik met enige regelmaat uitgenodigd en ook weer vriendelijk afgewezen met "te weinig ervaring".
Inmiddels ben ik de wanhoop redelijk nabij, ik zie bijna nog meer uitdaging in een krantenwijk dan hier mijn dagen slijten. Inmiddels heb ik 4 studiebrochures aangevraagd in deeltijd én in voltijd.
Maar ik vraag me af hoe ik dat moet financieel moet doen, ik heb m'n vaste lasten ook en er is absoluut geen mogelijkheid om terug te vallen op mijn ouders.
Daarbij komt ook nog een keer, dat ik graag samen zou willen gaan wonen.. volgend jaar.. maar hoe doe je dat in hemelsnaam met een voltijd studie?
Dáárnaast komt ook nog eens dat ik niet vanaf kleins af aan al roep dat ik iets creatiefs wilde gaan doen.. maak ik dan nu wel de juiste keuze als ik iets compleet anders ga doen?
En maak ik deze keuze nu niet uit pure wanhoop?
Ik verwacht niet dat iemand hier gaat vertellen wat ik zou moeten doen, maar zijn er mensen die eerder in dit parket hebben gezeten? Of, in ieder geval wat zou jij doen?
Zet alle voors en tegens op papier en neem de financiën mee. Met financiën bedoel ik dan ook de wijze waarop er betaald moet worden. Kan dit in termijnen of moet dit in 1 keer.
en een werk-leer traject zou imo ideaal zijn, sowieso ook omdat ik een doener ben.
(en dat met 4 jaar studie..)
ik ben vrij makkelijk in het uitstellen
Thank joe..
die hebben werkgevers die willen investeren, dan scheelt dat sowieso al :J
).