Studenten in Amsterdam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 16:06

hollywood86 schreef:
Ohja, ASR Blok wil ik ook nog eens gaan kijken. Ben al 4 jaar student in Adam en nog nooit bezocht.
Ken er alleen (nog) niemand, dus dat is jammer.


Samen kijken? :D Ik woon alleen nog niet in Amsterdam, dus voor mij heeft het nog geen nut om lid te worden.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:16

Wat is het stil hier.. Iedereen uitgestudeerd? :')

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:18

Zeker niet, ontzettend naar mijn zin. Jullie ook?! :D

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:19

Ik wel! Eind februari verhuis ik, ben dat treinreizen zoooo zat {:)-:(

Edit: Wordt wel een probleem bij mij straks, mijn huur is namelijk 615 euro incl.. _O- Godzijdank willen mijn ouders nog meebetalen voorlopig, zodat ik opzoek kan naar werk.

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:26

Ja.. Hoe lang moest je?
Ik kon vandaag ook niet naar school. Was weer iemand voor de trein gesprongen en dan zet de NS vervolgens een enkeldekker in ipv een dubbeldekker dus paste niet eens in de trein en reed ook niet verder dan Utrecht. Jo, dan niet! :evaw:

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:42

Ja 2x iemand voor de trein tussen Breukelen en Abcoude vandaag := Was gelukkig vrij, morgen ook.

In theorie is het een uur en kwartier enkele reis, in praktijk wordt dat een uur en 3 kwartier :roll: Dus bijna 4 uur per dag tegenwoordig.. En dan is het meestal ook nog zo druk dat ik niet eens normaal kan ademen in de trein. Ik heb ook dagen van 9 tot 5 op de uni.. Dus dan moet ik om half 7 opstaan en ben ik pas rond 7 uur weer thuis.. Nein danke. Straks woon ik op 15 min afstand met de metro :D

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:46

Had ik vanmorgen ook last van toen ik terug ging naar huis vanaf Zuid, moest helemaal omreizen via Hilversum..

Heerlijk Ghostattack! Waar ga je wonen? :D

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:47


JuliaaahX

Berichten: 1015
Geregistreerd: 03-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:48

Als ik dit allemaal hoor ben ik blij dat ik op tien minuten fietsafstand van de uni woon :+

Iedereen ook tentamens deze week?

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:49

Gaaf! Ziet er goed uit, studeer je aan de VU? Dan is de Zuidas helemaal top haha.

Jup, hier ook tentamens. Vanmorgen de eerste gehad, ging wel lekker gelukkig

Captain

Berichten: 21410
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:50

Oh dan is een kwartiertje wel beter ja. En mensen plegen geen zelfmoord voor de metro dus daar ook geen last meer van. :P
Ik heb geen tentamenweken maar na elk blok een tentamen. Had cijfer terug van vorige week, een 4,6. := Gelukkig was die prima te compenseren met de groepsopdrachten dus gewoon weer 6 studiepunten binnen. 18 and still counting. :D

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:52

Oeh balen van je cijfer Captain, maar wel fijn dat het te compenseren was! Bij ons is het in 9 van de 10 gevallen zo dat je een voldoende moet hebben om de resterende % van je cijfer te laten meewegen (n.a.v. opdrachten enzovoorts)..

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:52

Hier na elke module tentamen, dus pas eind januari weer twee tentamens. De vorige afgesloten met een 7.5 :)

Amburtjoz, nee ik zit op het AMC. Ook lekker dichtbij haha.
En inderdaad Captain, als het goed is springen er geen mensen voor de metro :')

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:56

Hier na elk blok/periode ook gewoon tentamenweek.

Oh relax! AMC is dan inderdaad ook niet ver!

Die van vanmorgen was bij Nieuwersluis gesprongen, brr. Het blijft naar. Maar wel vervelend als het twee keer op een dag is zoals vandaag..

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 21:01

Als iemand nog tips heeft waar ik zou kunnen solliciteren, graag! Werk is wel noodzakelijk voor mij om rond te kunnen komen :+ Alleen de horeca is voor mij niet haalbaar (lichamelijk niet en ook mentaal niet..)

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:38

Ik vermaak me ook nog steeds prima in Amsterdam. :D Zit helemaal op m'n plekje op m'n kamer 5 min van uni en vereniging!
Hier ook tentamens deze week, nog 1 te gaan! Komt wel goed.

Jij hebt idd hele hoge huur ghostattack! Maar is wel chille plek waar je gaat wonen!

Heb geen tips voor je helaas! Ik werk gewoon nog thuis, maar dat is ook niet zo ver. Paard staat daar ook en daar ga ik ook bijna iedere dag gewoon heen.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:01

Fijn dat je gaat verhuizen Ghostattack, wel een flinke huur idd zeg.. Gelukkig helpen je ouders je. Behalve horeca en callcenter ook niet echt tips qua werk helaas..

Ik had vandaag een tentamen van mijn extra vak en morgen avond van mijn eigen studie. Dan in januari nog een tentamen, 5 maanden stage lopen ik mag mezelf Bachelor of Science noemen :D

NaomixAline

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:35

Ik heb het ook nog steeds naar m'n zin, op dit moment meer door de mensen op de studie dan de studie zelf denk ik, maar dat komt hoop ik nog wel goed!
Lekker dat je gaat verhuizen Ghostattack, ik heb het geluk dat mn ouder 20 minuutjes met de metro van de VU afwonen. Dus heb ik geen last van dat reizen.
Dat Ravel is helemaal nieuw toch?

Ik heb op dit moment ook tentamens, totaaaaaal geen motivatie te vinden... Bokt is leuker haha

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 00:49

Ik heb meer stress vanwege selectie van het roeien dan vanwege de tentamens haha :+ Tentamen kan ik meer zeker van zeggen dat het wel wat wordt, gaat denk wel goed komen.

Ik heb veeeeel meer motivatie nu dan vorig jaar met m'n andere studie. Deze stof gaat er ook wel soepel in. En op m'n kamer kan ik zo veel fijner en makkelijker studeren dan thuis. Heb bewust geen tv (mis ik ook echt niet zou 'm zo mee kunnen nemen) daar en dat is echt ideaal. M'n series kijk ik als het uitkomt (en soms ook gewoon f lekker als 't niet uitkomt) via laptop maar dan is het ook wel weer klaar voor de week qua tv. En ik eet daar ook veel gezonder dan thuis nog een grote plus.. Minder behoefte om te snoepen enzo vooral.

Wat vind je nu minder aan je studie dan naomixaline? Je moet je wel realiseren dat er bepaalde aspecten van je studie zijn die eigenlijk weinig studenten als niet-horror ervaren :7

NaomixAline

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:11

Lioony schreef:
Wat vind je nu minder aan je studie dan naomixaline? Je moet je wel realiseren dat er bepaalde aspecten van je studie zijn die eigenlijk weinig studenten als niet-horror ervaren :7

Ja, dat snap ik, dat is ook de rede dat ik toch dit eerste jaar gewoon door wil zetten. Het is alleen dat ik gewoon niet weet of het wel iets voor mij is. Dit jaar ga ik zeker af maken, daarna zie ik wel weer.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:56

De studie bevalt mij echt super goed! Vind het enorm leuk en interessant alleen op toetsen laat ik het een beetje afweten. Heb nu net een goed cijfer voor Spaans binnen en een 7,8 voor marketing :) dus ben weer een beetje positief maar ik zie echt op tegen de tentamen week... Hebben jullie nog tips kwa leren? En dan met name hele lappen tekst (gaat om marketing en business research) ik merk dat ik door de hoeveelheid stof dingen vergeet en vooral met elkaar verwar!

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:54

Samenvatten Lienek?

NaomixAline: Lastig als je niet weet of het wel wat voor je is.. Is wel iets om goed over na te denken, zeker met het leenstelsel in aankomst..

Ik heb vanmiddag tentamen, dan vakantie, wat ben ik daar aan toe zeg!!

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:22

Ik heb geen boeken, koop de samenvatting en maak aantekeningen van de colleges. Vervolgens ga ik ook nog selectief door de samenvatting heen, richt me vooral op de collegestof. En daarnaast veel oude tentamens maken daardoor onthoudt ik het veel beter.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:23

Succes!
Ja samenvatten doe ik uiteraard! Maar dan nog is het zoveel stof!
Hoe leren jullie bokkers? Ik vat nu samen en maak oefen toetsen maar op een of andere manier vergeet ik alles tijdens de toetsen

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:26

Ik ga vaak twijfelen tijdens tentamens. Wat ik tijdens het studeren en oefenen van tentamens probeer is om woorden aan elkaar te koppelen zodat ik begrippen makkelijker kan onderscheiden. Ik heb voornamelijk mc tentamens en dan koppel ik vaak woorden aan begrippen die dan in de antwoorden (kunnen) staan, dan herken ik het meteen.
Eigenlijk dus een soort steekwoorden waardoor ik dan makkelijker in grote lijnen de definitie of toepassing van een begrip kan afleiden.