Studenten in Amsterdam

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:01

Ik ben zelf niet naar de intreeweek gegaan, maar bij ons was eigenlijk niemand er echt enthousiast over achteraf :+. Verschilt denk ik ook een beetje per studie en per jaar zelfs.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:18

Hmm ja dat kan... Ik merkte dat er tijdens de Intreeweek veel 'groepjes' zijn gevormd, en ik ga ook nog steeds met mensen om die ik door de Intreeweek ken! Zou toch bang zijn dat ik er allemaal een beetje 'buiten' val als ik niet naar de Intreeweek was gegaan.. Maar dat komt ook omdat ik echt niets en niemand kende voordat ik hier ging studeren...

Astridhorse

Berichten: 1087
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:06

Ik vond de IDEEweek hartstikke leuk, had me ook vermaakt met het groepje, maar ik ben erna niet echt meer met hun omgegaan. Wel met andere die ik later (start collegejaar) leerde kennen, ik denk dat je dus wel zonder kan, maar de week zelf vond ik wel gezellig! Ik kende verder ook niets of niemand daar.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:19

Het ligt denk ik inderdaad ook erg aan je studie... Mijn studie kan alleen in Amsterdam dus iedereen komt vanuit heel het land en 'moet' echt vrienden maken, dus dan hecht je je misschien sneller aan mensen die je tijdens de Intreeweek al leert kennen...

Astridhorse

Berichten: 1087
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Amstelveen

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:46

Mijn studie kan ook alleen in Amsterdam, maar ik bedoel meer dat zonder intro je ook nog tijdens het collegejaar prima vrienden kan maken. :) Als je naar een feestje gaat of een eerstejaars weekend van de studievereniging, leer je ook veel mensen van je studie kennen. das na de officiele introductie, dus je kan altijd dat nog doen als je niet naar de introweek kan! :)

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:52

Astridhorse schreef:
Mijn studie kan ook alleen in Amsterdam, maar ik bedoel meer dat zonder intro je ook nog tijdens het collegejaar prima vrienden kan maken. :) Als je naar een feestje gaat of een eerstejaars weekend van de studievereniging, leer je ook veel mensen van je studie kennen. das na de officiele introductie, dus je kan altijd dat nog doen als je niet naar de introweek kan! :)


Precies :). Beter maak je je er niet te druk om! Het is niet dat je daarna meteen vrienden voor life bent namelijk. Na de intro week waren er iig ook wel wat "groepjes" gevormd maar de "indeling" daarvan is gedurende het jaar best wel flink veranderd om het maar even zo te zeggen :+. Vrienden maak je vanzelf wel hoor :). Er worden vast nog wel veel meer activiteiten georganiseerd.

Ghostattack

Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 20:30

Ik was sowieso niet naar de introweek gegaan, ook niet als ik wel kon. Ik ben niet iemand die dat leuk vind en ik kan prima vrienden maken op de universiteit zelf :)

Mijn studie kan overigens ook alleen in Amsterdam en ik heb met de matching al wat mensen gesproken waar ik met de studie waarschijnlijk wel mee om ga :j

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:32

Ja die 'veranderende indeling' is bij ons ook erg haha, vooral omdat veel mensen stoppen of alsnog ingeloot worden voor geneeskunde..

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:09

Met de mensen van mijn introweek ga ik nog wel om, eentje ben ik nog vrienden mee en de rest spreek ik vaak nog wel in colleges. Ik heb echter genoeg mensen ontmoet buiten de introweek om, er was ook een introweekend van de studievereniging en bij bepaalde vakken werd je in groepjes ingedeeld :j.

Ben benieuw hoeveel mensen er nog over zijn wanneer het 2de jaar in September begint :+.

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:12

Mag ik me hier ook melden?

Ik ga ook naar Amsterdam, de HvA in de Bijlmer om precies te zijn. Accountancy wordt het voor mij :)
Ik heb nog geen kamer, ga binnenkort bij 2 in Heemskerk en hopelijk 1 in Amsterdam kijken.
Als iemand nog een huisgenootje zoekt O:)

NaomixAline

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 01:09

Ik hb een vraagje voor mensen die aan de vu studeren, misschien een beetje random, maar kon het nergens vinden:
Wat voor laptop wordt er aangeraden? Want ik krijg een nieuwe voor m'n studie, maar weet niet zo goed wat de standaard is?

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 01:22

Zelf niet, maar vriendlief studeert aan de UvA :)
Hij doet psychologie, eerste jaars (alleen deze week dus nog, en mogelijk in juli een her nodig maar dat is afwachten deze week).
Hij was ingeschreven voor de intreeweek maar had er totaal geen zin in :+ Dus hij is niet gegaan (naja slechts 1 dagdeel, maar hij vond er geen klote aan dus appte door naar de groep dat hij "ziek" was) :=

Hij vind de studie zelf wel leuk, maar vind hem sociaal gezien zelf niet heel erg in de studie passen.
Gelukkig is hij 1 op 1 wel heel sociaal, en ik ben zelf maar blij dat hij er nu wel voor gaat ipv er met de pet naar te gooien. :j

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 02:25

Ik ga alweer bijna mijn derde jaar rechten in op de uva. Prima universiteit, organisatie wat minder en de intreeweek vond ik afschuwelijk. Mede dankzij het feit dat iedereen een fiets had en ik niet en het echt slecht georganiseerd was. Zal ook wel per groepje verschillen, hoor vaak genoeg hele postieve reacties!

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:43

NaomixAline schreef:
Ik hb een vraagje voor mensen die aan de vu studeren, misschien een beetje random, maar kon het nergens vinden:
Wat voor laptop wordt er aangeraden? Want ik krijg een nieuwe voor m'n studie, maar weet niet zo goed wat de standaard is?


Je ziet eigenlijk alles wel. Ook veel tablets.
Zou wel op zoek gaan naar een kleine en lichte laptop! Ik heb een Samsung die altijd mee gaat.

Ik had geen fiets en geen slaapplek tijdens introweek. Maar kon gewoon achterop en kon een kamer gebruiken van iemand die dan bij dr vriend sliep.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:52

NaomixAline schreef:
Ik hb een vraagje voor mensen die aan de vu studeren, misschien een beetje random, maar kon het nergens vinden:
Wat voor laptop wordt er aangeraden? Want ik krijg een nieuwe voor m'n studie, maar weet niet zo goed wat de standaard is?

Ik kom even binnen vallen, zag jij aan de Studie gaat beginnen die ik ook heb gedaan / nog 2 maandjes doe(eind augustus afgestudeerd). Ik ben dus ook een gezellige Amsterdam student, woon er alleen niet en ga er ook niet wonen. Daarnaast ben ik al een jaar in Utrecht te vinden ivm de stage en het afstudeerproject.
Een bijzonder laptop heb je zeker niet nodig, alleen zal je matlab veel nodig hebben wat vooral in stages veel rekenkracht vraagt, dus een i5 of i7 processor zou ik zeker kiezen (anders kan je steeds langgg wachten op je berekeningen). Daarnaast zou ik niet voor Apple gaan omdat je regelmatig iets nieuws gaat proberen en dus moet installeren...die programma's zijn er voornamelijk voor Windows. En...tijdens projecten(elke laatste maand van het jaar) moet je meestal dagelijks de laptop mee, dus ik zou ook niet voor groot lomp en zwaar gaan. Hoop dat je er wat aan hebt!

NaomixAline

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:54

M_Vainqueur schreef:
NaomixAline schreef:
Ik hb een vraagje voor mensen die aan de vu studeren, misschien een beetje random, maar kon het nergens vinden:
Wat voor laptop wordt er aangeraden? Want ik krijg een nieuwe voor m'n studie, maar weet niet zo goed wat de standaard is?

Ik kom even binnen vallen, zag jij aan de Studie gaat beginnen die ik ook heb gedaan / nog 2 maandjes doe(eind augustus afgestudeerd). Ik ben dus ook een gezellige Amsterdam student, woon er alleen niet en ga er ook niet wonen. Daarnaast ben ik al een jaar in Utrecht te vinden ivm de stage en het afstudeerproject.
Een bijzonder laptop heb je zeker niet nodig, alleen zal je matlab veel nodig hebben wat vooral in stages veel rekenkracht vraagt, dus een i5 of i7 processor zou ik zeker kiezen (anders kan je steeds langgg wachten op je berekeningen). Daarnaast zou ik niet voor Apple gaan omdat je regelmatig iets nieuws gaat proberen en dus moet installeren...die programma's zijn er voornamelijk voor Windows. En...tijdens projecten(elke laatste maand van het jaar) moet je meestal dagelijks de laptop mee, dus ik zou ook niet voor groot lomp en zwaar gaan. Hoop dat je er wat aan hebt!

Hartstikke bedankt voor je reactie! Okee, dus geen Mac, de rest zoekt m'n vader wel uit, die weet daar wel raad mee haha.

Ghostattack

Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 11:48

Ik schop dit topic even omhoog :D Morgen mijn eerste dag op de universiteit.. Ben benieuwd. Moet namelijk nog veel regelen, heb nog geen boeken en blabla..

Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:00

Hoe kun je nog geen boeken hebben?

Ghostattack

Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 12:17

Misschien omdat ik nog niks gekocht heb :)* Ik heb begin augustus gemaild voor de boekenlijst (nog steeds niet gekregen), kan alleen via de MFAS 4 boeken kopen. Die ga ik morgen bestellen (2 ervan dan). Heb al wel een aantal digitale boeken gekregen van de student met wie ik heb meegelopen. Verder heb ik dus geen idee wat ik moet bestellen enz enz.. Wil ook niet direct alles nieuw aanschaffen, dat kost me gewoon te veel geld.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:50

Boekenlijst krijg ik ook niet hoor. Bij beide studies mocht je dat gewoon zelf uitzoeken.

Ik heb ook nog niks. Koop ze vd week bij de studievereniging.

Veerle

Berichten: 652
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:00

Gaan er hier eigenlijk nog mensen Bij een studentenvereniging? :)

Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:07

Wat gek dat je geen boekenlijst hebt gekregen. Dan begrijp ik het idd. Ik ben aangesloten bij een studievereniging.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:50

Ik begin ook aankomende jaar in Adam :) biomedische wetenschap aan de UvA!

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:14

Veerle schreef:
Gaan er hier eigenlijk nog mensen Bij een studentenvereniging? :)


Volgend jaar misschien. Lanx lijkt me wel leuk.
Maar dat ligt er heel erg aan of ik wel of niet in Amsterdam ga wonen. Kost toch heel veel geld en het hoeft voor de afstand niet.
Ik ga wel binnenkort een keertje langs bij a.s.r. Hors.

NaomixAline

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:51

Wij hebben de boekenlijst eergisteren gekregen, maar ga ze morgen bij de studievereniging kopen.

Ik wou bij SVU gaan, volleybalvereniging, maar heb een heel vaag mailtje gekregen dat ik geen competitie mag spelen wegens te veel aanmeldingen, dus daar werd ik gewoon 'weggestuurd'. Maarja dat betekent weer meer tijd voor m'n paardje.