Na het afronden van mijn HBO opleiding wil ik graag nog een extra cursus / studie doen. Paarden osteopathie is iets wat mij trekt. Nu heb ik de website gevonden van de Hippo Sofia Academie, maar verder kan ik er weinig over vinden.
Heeft iemand hier ervaring mee? En kan ik mij na twee jaar opleiding paarden osteopaat noemen?
Geen ervaring mee, maar heb de opleiding al wel eens bekeken. Kan je dus niet helpen, maar ben wel benieuwd naar de antwoorden op jouw vragen, dus ik lees even mee!
Ik lees ook even mee. Voor zover ik weet duurt een opleiding tot humaan osteopaat ongeveer 6 jaar, en kun je daarna pas verder voor paarden osteopathie (of je moet eerst een opleiding diergeneeskunde of andere medische opleisding afgerond hebben) http://www.icreo.com/nederlands/profess ... opleiding/ Ik denk niet dat deze opleiding veel voorstelt, maar misschien kan iemand er meer over vertellen? In dit topic staat nog wat info: maura @ [STW] Hipposofia
Lietjuh_
Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-14 19:56
Ik heb ook al gemaild naar de instelling maar krijg daar tot op heden geen reactie op. Tevens totaal geen ervaring reacties in dit topic. Dat wekt bij mij vraagtekens op.
Ik kan me niet voorstellen dat je in 2 jaar alles weet wat je weten moet. Ik bedoel de opleiding fysiotherapie voor mensen duurt 4 jaar (voltijd) en dit is 2 jaar en niet voltijd. Ik zou het eerder zien als een leuke cursus om je eigen kennis op te krikken, maar niet om er echt je werk van te gaan maken.