Borrelavond voor ouderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DutchRiders

Borrelavond voor ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 10:55

Hallo,

Voor onze opleiding moeten wij een borrelavond met activiteiten voor ouderen organiseren.
Natuurlijk is ons motto: ''drink, maar geniet met mate''.

Nu moeten wij verantwoorde :D ;) activiteiten bedenken met betrekking tot het thema "Borrelavond''.
Heeft iemand ideeën voor ons? Het moet natuurlijk verantwoord zijn.

Alvast bedankt :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:58

Ouderen als in het verpleeghuis?
Ik werk als dietist in het verpleeghuis en zon beetje de laatste eis op mijn lijstje is verantwoord, aangezien deze mensen vrijwel allemaal te weinig eten...
Zoek je hapjes, activiteiten? Om wat voor ouderen gaat het precies?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:01

Weet je wat nou zo leuk is aan een opleiding? Dat je zelf dingen mag leren/maken/bedenken. Gaat/Mag bokt niet voor je doen ;)

Met wat voor opties ben je zelf al gekomen voor een verantwoorde bezigheid?

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 11:06

secricible schreef:
Ouderen als in het verpleeghuis?
Ik werk als dietist in het verpleeghuis en zon beetje de laatste eis op mijn lijstje is verantwoord, aangezien deze mensen vrijwel allemaal te weinig eten...
Zoek je hapjes, activiteiten? Om wat voor ouderen gaat het precies?

Ouderen in een kleinschalige woonvorm, niet dementerend. Lichamelijk wel beperkt.
Voeding wordt wel goed nagestreefd, er is een kok aanwezig met elke dag een 3 gangen menu. Alle ouderen eten goed. Het moet natuurlijk verantwoord zijn, vandaar ook mijn vraag.

We gaan sowieso iets doen met hapjes van ''vroeger''.

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 11:08

Winged schreef:
Weet je wat nou zo leuk is aan een opleiding? Dat je zelf dingen mag leren/maken/bedenken. Gaat/Mag bokt niet voor je doen ;)

Met wat voor opties ben je zelf al gekomen voor een verantwoorde bezigheid?

Snap ik, maar misschien heeft iemand ervaring met deze doelgroep op dit gebied.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:13

Ik snap niet waar dat "natuurlijk" vandaan komt, want borrelhapjes hoeven wat mij betreft niet verantwoord te zijn, zeker niet voor deze doelgroep. Als ze bij jullie allemaal goed eten lujkt dat me vrij uniek, gezien de cijfers rondom ondervoeding in Nederland.
Ik heb best wat ervaring met dexe doelgroep, maar ik zou eerder kiezen voor eiwitrijke en energierijke hapjes. Maar als je verantwoord wil kunnen kijken naar fruitsalade, spiesjes met bijvoorbeeld tomaat. Niet te culinair en niet te modern.

Mag ik vragen welke opleiding je doet?

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 11:24

secricible schreef:
Ik snap niet waar dat "natuurlijk" vandaan komt, want borrelhapjes hoeven wat mij betreft niet verantwoord te zijn, zeker niet voor deze doelgroep. Als ze bij jullie allemaal goed eten lujkt dat me vrij uniek, gezien de cijfers rondom ondervoeding in Nederland.
Ik heb best wat ervaring met dexe doelgroep, maar ik zou eerder kiezen voor eiwitrijke en energierijke hapjes. Maar als je verantwoord wil kunnen kijken naar fruitsalade, spiesjes met bijvoorbeeld tomaat. Niet te culinair en niet te modern.

Mag ik vragen welke opleiding je doet?

Het kan zijn dat we elkaar niet goed begrijpen, we zijn geen borrelhapjes van plan maar borrels (drankjes). Misschien is het woord borrel wel Twents haha.

Het is een kleinschalige woonvorm in een ''villa'', waar voeding erg belangrijk is. Er is elke dag een kok aanwezig die vers eten kookt voor de cliënten.
Ik doe de opleiding Maatschappelijke Zorg.

chocobroodje

Re: Borrelavond voor ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:28

Omdat dit een niet toegestaan huiswerktopic is hier dan ook een slotje