Thuisstudie wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissVanna

Thuisstudie wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 14:17

Hallo,

Ik wilde graag jullie mening over thuisstudie's.
Ik wil er zelf ook aan beginnen maar wil jullie meningen en adviezen.

Waar wel of waar je op moet letten?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:19

Ik ga waarschijnlijk ook een thuisstudie beginnen na deze zomer.
Zat al sowieso met het idee, maar nu door dat studieleenstel was de beslissing snel genomen :P

Wil doordeweeks gaan werken, part-time of full-time en daarnaast gewoon mijn studie dan.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:22

Drico schreef:
Ik ga waarschijnlijk ook een thuisstudie beginnen na deze zomer.
Zat al sowieso met het idee, maar nu door dat studieleenstel was de beslissing snel genomen :P

Wil doordeweeks gaan werken, part-time of full-time en daarnaast gewoon mijn studie dan.

Hahaha, zag het artikel en wilde je er al op wijzen.
Ben benieuwd naar de reacties.

Solaria_Liz

Re: Thuisstudie wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:26

Ik ben bezig met thuisstudie en heb in September examen. Hierna ga ik er nog 1 doen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:38

Ik doe een hbo thuisstudie en het bevalt heel goed. Ik hoop voor de zomer
mijn laatste 2 vakken van het 1e jaar af te sluiten en dan mijn propedeuse te halen.
Ik studeer bij het NCOI en ga om de week naar school op zaterdag. Het is wel
erg duur maar goed geregeld en ik vind de lessen/docenten erg professioneel :j

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:42

Ik wil toch mijn havo gaan afmaken maar met 18 jaar terug naar de middelbare vind ik niet te doen, dus ook ik ga binnenkort aan een thuisstudie havo gevolgd door HBO doen :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:04

Wanneer het financieel lukt én je de discipline hebt, is het een goed alternatief. Kijk ook goed hoe een eventueel stageplan in elkaar zit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:05

Ik denk erover om een studie journalistiek te gaan volgen via het NCOI, maar weet niet of het NCOI goed aangeschreven staat. Ik ga dus even volgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:53

Ik doe de thuisstudie SEPR Verkoper reizen via de NHA.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:56

Ik volg ook even.

WGNJ1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:02

Zoals ik heb begrepen willen sommige bedrijven later geen werknemers aannemen die een thuisstudie hebben gevolgd. het ligt er natuurlijk wel aan wat voor opleiding je gaat volgen via een thuisstudie. Zoals Doktersassistenten willen ze liever niet hebben omdat de handelingen via een thuisstudie niet of amper kunnen worden geoefend en dus de handelingen moeten leren op stage of op het werk..

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:04

Ik zit ook met het idee te spelen om nog een thuisstudie te gaan doen, maar weet nog niet zeker hoe of wat.

En Joriend, andere bedrijven vinden het juist een groot pluspunt. Je moet immers heel veel discipline hebben om een thuisstudie af te ronden. Denk dat het inderdaad heel erg aan het type studie ligt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:06

Ik ken iemand en die doet de opleiding doktersassistente thuis. Die werkt gewoon bij de praktijk hoor.

Werkgevers hebben juist tegenwoordig meer keus omdat er ongeveer 691.000 mensen thuis zitten zonder werk. Het is alleen maar een slap excuus.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:37

100% thuisstudie zou ik zelf niet zo snel voor kiezen. Vind het zelf en stok achter de deur om toch 1x per 2 weken naar ''school'' te gaan en als er onduidelijkheden zijn deze persoonlijk te vragen.

Zoals het nu lijkt ga ik na de zomer beginnen met het praktijkdiploma debiteurenbeheer.
Mn werkgever vind het geen probleem om het via deze weg te doen, maar heeft wel aangegeven dat ik voor mezelf wel moet kijken of het verder ook nog marktwaarde heeft.

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 20:55

Ik zit op dit moment met een baan van 32uur als verzorgende maar heb een auto ongelukje gehad en veel last van me nek ( wiplash ) en me werk kan ik niet optimaal doen.
Ik heb al een paar jaar terug een nagel opleiding gedaan maar dat was echt een cursus van een aantal dagen. Dat heb ik toen in mij vakantie gedaan en geheel afgerond.Maar ook daarbij is het veel naar beneden kijken en daar heb ik last van. Ook zwaar tillen.
Ik zat zelf te denken aan;

*Assistent-drogist van LOI
*Filiaalmanager NHA

Ik vind een aantal dingen erg leuk en vind het moeilijk om te kiezen. Assistent-Drogist past weer meer bij mij opleiding verzorgende-ig daar zijn we ook nog veel bezig met medicijnen.

Maar filiaalmanager lijkt me ook erg leuk om te doen.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:26

Ik wil ook thuis studie doen. maar dan alleen rekenen op 2F niveau als dat mogelijk is.
Kan iemand mij daarbij helpen?

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:37

Ik volg ook even.

Ook ik zit te twijfelen om een 100% thuis studie te volgens bij LOI. Vorig jaar heb ik een avond- opleiding bij Schoevers gevolgd maar dit vond ik niet te doen samen met mijn baan erbij ( 40 uur ) en heb dit dan ook niet afgemaakt.

Mijn werkgever heeft aangegeven mijn thuis studie te willen betalen maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Is het te doen een 100% thuis studie ?

Ik wil overigens personeelsmanagement gaan doen.