Vervolg opleiding kiezen, zo lastig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Vervolg opleiding kiezen, zo lastig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 21:31

Hoi Bokkers,

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar! Welke opleiding moet ik nou kiezen?

Wat ik erg leuk vindt zijn kleine dingen:

De handel, in en verkopen, mensen adviseren. Mijn hart ligt dan bij ruitersport artikelen maar wie weet is er wel wat anders?
Honden trimsalon / paarden scheren / knippen,
Verdiepen in voer voor paarden/honden/kippen etc en mensen daar ook in adviseren om te verkopen,
Eigen bedrijf in bijvoorbeeld dus een winkel met zowel voer als spullen voor ruiter en paard of trimsalon.

Ik hou van zelf ondernemen, dingen op orde hebben en ik denk dat ik echt gelukkig word van een eigen bedrijf.

Maar phoe, welke opleiding is hier nou geschikt voor? Het is het meest in de dierenwereld waar al weinig werk in te vinden is en laat ik nu net iemand zijn die wel graag eraan verdient. :j

Ik wil graag dit topic openen om zo ervaringen van mensen te horen welke opleidingen ervoor zijn / jullie doen! Hoe hebben jullie het gedaan en wat is daar uit gekomen?

Alles is welkom! Ook hele andere opleidingen mogen naar voren komen. Bokkers die nu ook een keus moeten maken, waar denken jullie aan?

_Zoe

Re: Vervolg opleiding kiezen, zo lastig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:32

Moet het MBO of HBO zijn?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 21:35

Mbo! Kom van kader.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:44

Dan zou je ondernemer detailhandel kunnen kijken, of bij AOC terra hebben ze speciaal dierenspeciaalzaak dus helemaal op dieren gericht :)

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:10

Kies verstandig! Ik heb in hetzelfde pakket gezeten wat betreft studiekeuze. Kijk waar je in de toekomst wat aan hebt, waar werk in is te vinden als je (nog) geen eigen onderneming kan beginnen etc. Stel jezelf duidelijke vragen.

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:31

Als je ondernemer wilt worden dan is dit een goede keuze:
MBO ondernemer/detailhandel en daarna eventueel doorstromen naar HBO small business & retail management of commerciële economie.
Heb het op dezelfde manier gedaan, wel raad ik je aan om (als dit haalbaar is), na je MBO nog een HBO-opleiding te doen. Met MBO ondernemer/detailhandel kun je ook niet heel veel, was destijds mijn ervaring.

Mocht een eigen onderneming (winkel) niet haalbaar zijn, kun je nog genoeg andere functies vervullen, functies waarin je ook een adviserende rol kunt hebben.

De ervaring met dieren/paarden heb je al, daar zou ik niet specifiek een opleiding in kiezen. Een eventuele trimcursus kun je altijd nog volgen en ernaast doen.
Als je echt ondernemer wilt worden, kies dan een goede opleiding in die richting, dan heb je ook nog andere mogelijkheden die je met alleen een dierendiploma vaak niet hebt, of minder hebt.