Bijbanen en vakantiewerk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bijbanen en vakantiewerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:46

Hee!

Ik zou graag een centje bij willen verdienen, en dus nu eigenlijk een beetje aan het bedenken wat ik kan/wil gaan doen en hoe ik dat ga bereiken. Het zou fijn zijn mocht ik wat hulp krijgen en ervaringen! Ik vind het lastig om te bedenken wat ik wil en wat mogelijk voor mij is, wat redelijk verdient etc.

Het liefste zou ik een vaste bijbaan hebben, maar ook wat extra vakantiewerk. Helaas ben ik pas 13 jaar, dus heel veel mogelijkheden heb ik niet. :Y)
Op dit moment heb ik twee oppasadressen, maar heel veel verdien ik er op dit moment niet mee omdat ze beiden niet veel oppas nodig hebben. Sommige periodes wel, deze periode niet. Het liefste wil ik nog wat regelmatiger geld binnenkrijgen, omdat ik ook echt flink wat uitgeef en toch wil sparen. :')

Wat ik nu doe is oppassen, binnenkort ga ik weer briefjes ophangen en hopen op extra adresjes waar ik kan oppassen.
Verder dacht ik aan een kranten/folderwijk. Maar heeft iemand hier ervaringen mee? Goed te combineren met school? Zijn er nog andere dingen die ik kan doen als 13 jarige? Hier in de buurt is wel een lidl en AH. c1000 ook wel maar wel een eind fietsen.
Ook ben ik van plan wat briefjes op te hangen in omliggende dorpen voor werk bij bijv. boeren of op stallen. Maar ik heb ook geen flauw idee hoe ik dat verder moet doen..

Brand los met je ideeen en ervaringen! Ik ga stoppen met meer vertellen, want anders wordt het een onoverzichtelijke warboel. :+

jilinda

Re: Bijbanen en vakantiewerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:44

Volgens mij kan je zolang je 13 bent alleen oppassen en kranten/folders lopen en als je 14 bent veranderd dat niet echt. Officieel zou je al vakken mogen vullen, maar winkels willen meestal minimaal 15.

Zelf loop ik al ruim een jaar folders en daar ben ik 2 uurtjes per week aan kwijt, verdient beter dan 2 uur werken in de supermarkt en je kan lekker zelf plannen. Het maakt wel uit of je folders nog moet vouwen of niet ;) als je ook moet vouwen ben je dubbel zo lang bezig.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:48

Bij de hema nemen ze 14 jarige aan en soms ook 13 jarige als je bijna 14 bent.

Advertentie op marktplaats zetten als oppas wil ook nog wel is helpen.
Ook kan je kijken bij restotants in de afwas, die nemen je vaak zwart aan en dan kan je dus wel werken als 13 jarige.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:57

Ik heb als 13-jarige aardbeien geplukt bij een boer.
Volgens mij mag dat tegenwoordig niet meer (lichamelijk zwaar werk) maar je zou voor de zekerheid kunnen rondvragen of zoiets mag voor een paar uur oid. Hoeft niet persé aardbeien te zijn: bessen plukken, prei planten, bloembollen sorteren, etc. is vaak wel te vinden in de buurt van dorpen.

Of misschien iets doen op een plaatselijke manege? Verdient niet goed, maar kan wel leuk zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:35

Jilinda, met dat probleem zit ik dus inderdaad ook. Bijna overal zie je 15+ als je zoekt op bijbanen in supermarkten. Helaas. Ik heb nu iets gezien waarbij je je folders alleen maar hoeft rond te brengen, en niet hoeft te vouwen. Dus dat zou prima zijn! Betaald ook wel redelijk goed, 10 euro per twee uur.

Kosseh, dat is wel een goed idee ja! Helaas geen HEMA hier in de buurt, wel in de stad. School is ook in de stad, dus ik zou eventjes kunnen kijken ja. :j Maar wat doe je dan zoal in de HEMA?
Restaurants en afwassen, ik weet niet of dat zo'n goed idee voor me zal zijn. Is wel een goede suggestie. Evenals marktplaats.

NoeskaMoos, hier zat ik ook al aan te denken ja! Denk dat het wel wat is. :D Maar dat is dan denk ik echt als vakantiewerk erbij, dus daar ga ik zeker naar kijken. Maar goed, ik weet niet zo goed hoe ik ze dan moet benaderen, überhaupt kan bereiken? :)

Mijn moeder/ouders zijn het alleen niet zo eens met het idee van folders rondbrengen ivm de tijd. Maar zelf vind ik het juist wel een goed idee..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:51

Hema is gewoon vakken vullen en kleding labels aan de spullen maken. En dan als je oud genoeg bent ook kassa en in het café.
Afwassen in een restaurant kan heel leuk zijn. Heb het ook 3 jaar gedaan. Eerst echt alleen afwassen. Daarna ook voorgerechten en toetjes klaar maken en serveren.
Succes met zoeken nog

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:53

boten schoonmaken in de plaatselijke haven?

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:55

Misschien kan je auto's wassen in de buurt of honden uitlaten? :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:04

Tomaten plukken! Erg gezellig, wek zwaar en vroeg op (geen ochtenddienst was ik :+ ). Weet dat de ochtendkrant, die voor 8 in de bus moet liggen oid, ook erg goed verdiend!