Vergeten in te tekenen voor toetsen, SAXION

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fira

Vergeten in te tekenen voor toetsen, SAXION

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 00:08

Goedenavond bokkers,

Vandaag moesten wij ons voor 15:00 inschrijven voor de toetsen van dit kwartiel. Nu ben ik dit vergeten (dacht dat het mogelijk was tot 23:59). En dit is gerust gezegd mooi kl*te.
Ik heb meteen mijn slb'er (mentor) een mailtje gestuurd. De kans dat ik van de opleiding word afgeknikkerd is gigantisch groot. De volgende stap is een verzoek indienen bij de examencommissie, maar de kans dat het verzoek tot inschrijving wordt geaccepteerd is zeer klein.

Nu mijn vraag; wat kan ik doen?
Ik krijg het spaansbenauwd bij het idee dat ik moet stoppen met mijn opleiding, ook omdat ik net daarheen ben verhuisd...

Waar ik aan zat te denken: nieuwe opleiding zoeken, volgend jaar vavo doen en mijn vwo diploma halen of een jaar werken.

Wie o wie kan mij moed inspreken en mij een beetje gerust stellen?

Groetjes Fira

N0a

Re: Vergeten in te tekenen voor toetsen, SAXION

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:13

Heb ik ook wel eens gehad. Uiteindelijk deden ze er niet zo moeilijk over. Les wel geleerd. Teken nu meteen de eerste dag in.

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:14

Ik zit niet op het saxion, maar heb wel een klasgenootje gehad die het ook overkwam, zij was een dag of 2 te laat en kon zich met moeite voor een paar toetsen laten inschrijven. Niet bij elke toets was dit mogelijk. Zo gauw mogelijk een verzoek bij examencommissie indienen is een slim plan. Ik duim voor je.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:18

Helaas gebeurde mij hetzelfde bij de herkansingen en mooi niet dat ik nog kon deelnemen.. Dacht precies hetzelfde als jij, tot 24.59.. Ik hoop voor je dat je alsnog kan deelnemen!

Welke opleiding doe je? Als je er echt af moet kan je misschien een opleiding vinden die er erg op lijkt?
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 31-05-14 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:19

Is dit de eerste keer dat je het bent vergeten? En om hoeveel toetsen gaat het?
Ik heb het ook wel een keer gehad, toetsbureau een mail gestuurd met dat ik het vergeten was en toen hebben ze me er nog bij ingeschreven. Wel met de opmerking dat dit de eerste en laatste keer was dat ze dat deden.

Succes en ik hoop voor je dat je je toch nog in kan laten schrijven.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 00:21

N0a schreef:
Heb ik ook wel eens gehad. Uiteindelijk deden ze er niet zo moeilijk over. Les wel geleerd. Teken nu meteen de eerste dag in.

Dan heb je echt enorm geluk gehad! Op welke locatie zit jij?
Als ik nog een kans krijg heb ik mijn lesje ook wel geleerd ja..

Dorith schreef:
Ik zit niet op het saxion, maar heb wel een klasgenootje gehad die het ook overkwam, zij was een dag of 2 te laat en kon zich met moeite voor een paar toetsen laten inschrijven. Niet bij elke toets was dit mogelijk. Zo gauw mogelijk een verzoek bij examencommissie indienen is een slim plan. Ik duim voor je.

Als ik al een paar toetsen mag doen ben ik al blij... Ik heb er nog 6, en zoals het er nu uitziet hoef ik er daar 2 van te halen en dan heb ik mijn studiepunten voor dit jaar binnen.
Dankjewel!

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 00:27

@Rubber_Duck Nou daar ben je mooi klaar mee dan ... Wat ben je daarna gaan doen? En zat je in je eerste jaar of tweede?
Ik studeer nu Forensisch onderzoek in Enschede, een opleiding vinden die er erg op lijkt gaat nog vies tegenvallen, en zijn meestal lotingsstudies waarvoor je je voor 15 mei in had moeten schrijven.

@Rintah Ja dit is de eerste keer en het gaat om 6 toetsen (in totaal 9, want de herkansingen komen er meteen de week erachteraan).
Zit jij ook op het Saxion in Enschede? En hoe kom je bij het toetsbureau?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:39

Eerstejaars verpleegkunde Enschede. Ik hoefde gelukkig 'maar' voor 2 herkansingen in te schrijven, die toetsen heb ik nu dus gewoon niet gehaald en mag ik volgend jaar nog 1 keer proberen. Wel mag ik nu nog maar 1 toets niet halen dit jaar wil ik overgaan, moet er nog 5. Dus ook gewoon stom..
Dat inschrijven doe ik voortaan meteen op maandag ochtend :')

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 00:47

Dan heb je echt 'geluk' gehad dat het herkansingen waren, haha.
Maar alsnog is het flink balen.
Ik ben zo dichtbij mijn 48 studiepunten (moet 2 tentamens halen van de 6) en dan ben ik over naar het tweede jaar.
Ik baal. :')

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:51

Ik zit ook op het Saxion in Enschede, en ik kan me pas vanaf maandag inschrijven! heb je niet per ongeluk verkeerd gekeken?

Of heb ik het mis en ben ik nu keihard genaaid?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 00:54

Voor ons was het in ieder geval tot vandaag 15:00.
Misschien kan je even op bison kijken voor de zekerheid? En heb je geen mailtje gehad?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:57

Ik heb het even gecontroleerd. Ik was helemaal in paniek na dit topic, haha.
En ik kan me echt pas intekenen vanaf maandag. Wat vervelend voor je dat dat niet voor jou zo is!

Ik heb 2 jaar geleden ongeveer ook vergeten me in te schrijven en mocht toen daadwerkelijk geen enkele toets maken. Wel mocht ik de opdrachten inleveren. (Ik doe MIC dus ook veel opdrachten naast theorie toetsen)

Hopelijk red je het met de herkansingen van kwartiel 4.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:59

Ik zit ook op het Saxion. Ik ken mensen die ook te laat waren met inschrijven en zij kregen geen kans meer.
Ik ben bang dat je peg hebt en je voor de herkansing moet gaan.

@Kana, ik zit ook in Enschede en naar mijn weten hebben wij ons nog niet kunnen inschrijven voor de tentamens.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 01:01

Ja, ik had het al snel opgezocht. Gelukkig maar, moet toch ooit mijn Nederlands halen. :=

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 01:02

Maar als het goed is moest ik me nu ookal in schrijven voor de herkansingen van kwartiel 4?
Of heb ik dit mis? Want anders is er een kans dat ik het misschien haal.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 01:03

Wat grappig ik doe ook MIC op het Saxion en heb gelukkig afgelopen kwartiel Nederlands gehaald.

@ Fira, herkansingen van kwartiel 4, kun je dit kwartiel toch nog niet maken? dus lijkt mij dat je daar later in het schooljaar pas voor kunt inschrijven.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 01:07

Ik zit in Apeldoorn/Deventer. In augustus zijn toch de hers? Kun je ze dan niet maken?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 01:08

Fira schreef:
Maar als het goed is moest ik me nu ookal in schrijven voor de herkansingen van kwartiel 4?
Of heb ik dit mis? Want anders is er een kans dat ik het misschien haal.

Nee. Pas wanneer de toetsen van kwartiel 4 zijn geweest kun je je een keer inschrijven voor de herkansingen deze zullen waarschijnlijk in de zomervakantie plaatsvinden.

Als je inlogt op saxion.nl (links boven onder mijnsaxion) dan kun je onder het kopje mijn studie->toetsen de link "intekenmomenten 2013-2014" vinden.

Hier staan de inschrijfdate van de herkansingen van kwartiel 4 en ook wanneer deze plaatsvinden.

Fijn dat je het gehaald hebt, Kimbeerly! Ik hoop dat ik het nu ook eindelijk haal ooit.

edit/ Dit staat er bij mij TS:

Kwartiel 5: herkansing kwartiel 4 -> 21 juli - 08 augustus 2014 tot 15.00 uur
Bij inschrijving ontvang je altijd een bevestigingsmail. Als je deze niet ontvangt of heb je problemen met intekenen, stuur dan binnen de intekentermijn een e-mail naar: bison.act@saxion.nl
De herkansingen van kwartiel 4 worden getoets in de laatste week van augustus van 25 augustus tot 28 augustus 2014.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 01:16

Ik kan het niet vinden, maar ik hoop zó dat dat bij ons ook zo is!
Dan is er dus een mogelijkheid dat ik het haal! Ik ga het even navragen.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 01:45

Nou, bij ons zijn de herkansingen direct de week er na.
Daar gaat mijn hoop. -O-

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 11:56

Balen zeg!

Langsgaan bij de administratie van je opleiding en vragen of je het toch nog mag gaan doen?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:30

Wat staat hierover in de reglementen van de school? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze je van de opleiding mogen sturen omdat je één deadline gemist hebt. Volgens mij zijn ze sowieso verplicht om je een fatsoenlijke herkansingsmogelijkheid aan te bieden, namelijk. Maar goed, ik zou dat dus eerst even goed uitzoeken en niet zonder meer accepteren dat je een heel jaar kwijt bent nu.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:44

Ik zit in deventrr en bij ons zijn ze heel streng. Vergeten is pech gehad. Wel zou het volgens mij nog mogelijk moeten zijn om je voor de herkansingen in te scbrijven.

Stuur zo snel mogelijk een gemotiveerd verzoek aan de examencommissie. Wie weet heb je geluk!

Sorry als er typfouten zijn buiten in de zon typt het wat lastig haha

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:05

Ik zit niet op het Saxion maar op een andere Hogeschool. Maar hier zijn ze ook erg streng. Ben het ook een keer vergeten en heb toen gelijk een mail gestuurd naar de examencommissie maar ik had pech. Gelukkig had ik de herkansing nog, maar knullig was het wel.

Als er zoveel van afhangt (en dat doet het als ik het zo lees) zal ik gelijk maandag bellen of nog beter: langsgaan en zorg dat je met een goed verhaal komt. Succes, ik hoop dat het lukt!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:04

Dani schreef:
Wat staat hierover in de reglementen van de school? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze je van de opleiding mogen sturen omdat je één deadline gemist hebt. Volgens mij zijn ze sowieso verplicht om je een fatsoenlijke herkansingsmogelijkheid aan te bieden, namelijk. Maar goed, ik zou dat dus eerst even goed uitzoeken en niet zonder meer accepteren dat je een heel jaar kwijt bent nu.

Er zitten ontzettend veel studenten op school en als die allemaal 'vergeten' in te tekenen heeft die intekening geen zin meer. Het is inderdaad heel zuur omdat je meteen 4 ( of bij TS zelfs 6) toetsen mist dan. De enige kans is dus naar de examencommissie, ik hoop voor je dat het lukt TS..