Vakantiewerk voor 'ouder' iemand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Vakantiewerk voor 'ouder' iemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 20:32

Oké, zo oud ben ik nog niet }:0 Maar het lukt me maar niet om een vakantiebaan te vinden.

Kort mijn verhaal:
Ik ben 26 jaar. Student (nog één jaar te gaan..) en slecht in stilzitten in de zomervakantie. Bovendien wil ik van mijn vakantiegeld de studiekosten voor aankomend studiejaar gaan betalen.
Ik heb ervaring met post bezorgen, veel ervaring met werken in de horeca, ervaring in de zorg (huishoudelijke hulp) en schoonmaken/staphulp/administratief werk/enz. Nu solliciteer ik dan ook op van alles, maar word elke keer afgewezen. Heb een vermoeden dat dat door mijn leeftijd komt. Al krijgen alle vakantiekrachten van 23-jaar-en-ouder hetzelfde uurloon....

Nu mijn vraag; hebben jullie nog tips waar ik op zou kunnen solliciteren? Uiteraard probeer ik het nog wel gewoon overal. Zijn er nog meer mensen die met hetzelfde probleem zitten? :(:)

Alvast bedankt! xx

Saaams

Re: Vakantiewerk voor 'ouder' iemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:33

Op een camping?

Zelf werk ik ook op een camping en veel afwisseling

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:34

In de horeca is in het hoogseizoen vaak wel werk te vinden, en je hebt al ervaring.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:35

Nou niet met vakantie werk maar wel gewoon werk. Ik ben al 3 jaar aan het solliciteren maar door mijn leeftijd kom ik nooit eens in aanmerking. Zelfs als je schoon wil maken moet je tegenwoordig tussen de 16 en de 22 jaar zijn ofzo echt niet te filmen tegenwoordig.
Succes met vinden van een baantje ik blijf ook stug door gaan ooit moet er wat zijn wat ik wel mag doen ondanks mijn leeftijd 32...

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 20:39

Saaams schreef:
Op een camping?

Zelf werk ik ook op een camping en veel afwisseling
Hee goeie! Ik heb toevallig gisteren gesolliciteerd bij Landal. Heb daar ook al ervaring mee (puuh heb heel wat baantjes gehad :+ ). Ben benieuwd!

Vervelend zeg Kappiegirl.. Hopelijk kun jij binnenkort ook wat vinden!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:40

Wat voor studie doe je? Kan je niet ergens tijdelijk aan de slag in de richting van je studie? Ik heb ooit in de vakantie 3 maanden op een boekhouding gezeten in een tijdelijke functie. Zij zijn blij met je kennis en jij bent onder de pannen.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 21:43

Ik sta voor de klas. Volgend jaar LIO. Leraar dus ;) En helaas geen werkzaamheden in de zomervakantie.

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:45

Welk vak geef je? Misschien kan je iets met je vak doe? Zomerschool?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:45

Tuinders bedrijven en strandtenten/pizzeria's.

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:50

Poetsen! Gewoon bij mensen thuis. Betaald 10 x beter dan horeca oid...

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:52

Als je ervaring hebt in de zorg: er zijn een hoop instellingen die vakantie krachten zoeken!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:53

Klinkt misschien niet fijn hoor, maar McDonalds? Ok, het loon is misschien niet denderend, maar ze zijn daar wél blij met mensen die wat ouder zijn. En je werkt met veel jongeren, dus gezellig :)

Helaas zijn er alleen nog steeds veel vooroordelen over mensen die werken bij de Mac

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:37

Mac Donalds kun je proberen als het er een met 'onmogelijke openingstijden' is; dan willen ze nog wel 'oudere' vakantiekrachten aannemen. :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:38

Thuiszorg?

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:13

mirriezz schreef:
Klinkt misschien niet fijn hoor, maar McDonalds? Ok, het loon is misschien niet denderend, maar ze zijn daar wél blij met mensen die wat ouder zijn. En je werkt met veel jongeren, dus gezellig :)

Helaas zijn er alleen nog steeds veel vooroordelen over mensen die werken bij de Mac

Helaas denk ik dat ze bij de MC ook weinig kans heeft. Als ze vakantie krachten zoeken nemen ze iemand van 16 tot 18 toch liever aan. Dat hebben ze mij ook gemeld. Omdat die vele malen goedkoper zijn.
Ik was volgens hun al veel te oud als ik 20 was had ik de baan gekregen werd mij gemeld.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:21

Tankstations die 24/7 open zijn zoeken ook vaak "ouderen" voor de avond/nachturen.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:23

Ik weet niet waar je woont, maar als je er een beetje leuk uitziet, hard kan werken en veel ervaring hebt, zal ieder strandpaviljoen blij met jou zijn!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 00:18

kappiegirl schreef:
mirriezz schreef:

Helaas denk ik dat ze bij de MC ook weinig kans heeft. Als ze vakantie krachten zoeken nemen ze iemand van 16 tot 18 toch liever aan. Dat hebben ze mij ook gemeld. Omdat die vele malen goedkoper zijn.
Ik was volgens hun al veel te oud als ik 20 was had ik de baan gekregen werd mij gemeld.

Er zijn ook mac's bv met diensten tot vier uur 's nachts, daar maak je wel kans. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 00:31

Welke omgeving woon je?
Attractieparken en dierentuinen zoeken ook vaak extra personeel in de zomermaanden.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 00:38

Bij de mac mag je onder de 18 maar tot 11uur savonds werke dus ze hebbe echt wel ouderen nodig voor de late diensten.

Misschien als entertainer op een camping in de zomer een idee?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:29

kappiegirl schreef:
mirriezz schreef:

Dat hangt er dus een beetje anaf wat ze al in huis hebben. Natuurlijk gaat de voorkeur naar zo jong mogelijk, maar de meeste macs zijn tot een uur of 1 open in het weekend, wat betekent dat er tot half 2/2 uur gewerkt word. En daarvoor moet je 18 zijn. Als ze al veel van 18 hebben, zullen ze die niet zoeken, maar als ze veel van 16 hebben wel hoor.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:56

Zelfde probleem hier. Mijn huiswerkbegeleidingsbaan stopt namelijk in de zomer. Ik wil graag veel werken deze zomer, maar met mn 26 jaar onaantrekkelijk als kracht. Enkele opties, maar met bezuinigingen in de zorg is dat ook niet direct een zekerheid. Mac kan je bijna wel vergeten, ik mocht met mn 4 jaar ervaring niet terug komen voor een zomerbaan, kinderen van 18 zijn goedkoper en werken die uren ook wel in de zomer.
Binnenkort langs horeca en productiebedrijf en probeer wat te regelen als een betaalde stage in mijn vakgebied. Maar dat is voor jou natuurlijk lastig.
Andere optie, open sollicitatie doen bij interessante bedrijven en instellingen. Of op de waddeneilanden gaan werken.