Statistiek programma 'R' en interpretatie van resultaten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mloui

Statistiek programma 'R' en interpretatie van resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 13:54

Hoi allen,

ik ben eindelijk bijna klaar met mijn opleiding, en nu mijn onderzoek aan het afronden. De statistiek van dit onderzoek was niet zo eenvoudig dus dit heeft iemand anders voor mij gedaan met het programma 'R'. Hij heeft toen met mij de resultaten wat doorgenomen, maar ondertussen is de uitleg mij weer ontglipt en ook met mijn aantekeningen kom ik er niet meer uit. Aangezien de beste man erg druk is vraag ik mij af of er anderen zijn die mij hier misschien mee zouden kunnen helpen. Het posten van mijn resultaten hier lijkt mij niet echt de bedoeling dus dat kan via pb.

Het gaat om een general linear model met een aantal main effects.

Alvast héél erg bedankt!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:56

Ik ben een inmiddels klein beetje bekend met dit programma, waarschijnlijk niet genoeg om je te helpen, maar ik zat me af te vragen: als je op youtube zoekt, zijn hier niet vast allerlei filmpjes over te vinden? Dat is wel vaker zo met dit soort dingen, volgens mij, dat er allerlei tutorials etc. op youtube staan :) Vaak heel goed uitgelegd ook :j

Oliefanter

Re: Statistiek programma 'R' en interpretatie van resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:00

Ik wil het proberen, PB maar. Kan je niet garanderen dat ik het kan (is al even geleden) maar misschien wel. :-)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:51

Het programma R ken ik niet, maar voor bijvoorbeeld SPSS zijn talloze websites met uitleg te vinden. Stap voor stap, zelf hoe je het moet rapporteren. Heb je al in het Engels gezocht op google?

Wat wil je precies weten, is dat specifiek over het programma over over de resultaten van je tests?

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 13:31

Heb helaas al in het engels gezocht ja. Ik ken het programma namelijk zelf ook niet (SPSS wel, maar kan ik ook niet mee werken). Het gaat specifiek om de interpretatie van mijn resultaten. Alle resultaten worden in allerlei 'formules' uitgedrukt met daarachter getallen. Ik heb dus grote moeite om die te interpreteren.

Hulde aan onderzoek doen zonder fatsoenlijk statistisch onderlegd te zijn :S

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:27

Heb je een voorbeeld?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 01:00

Je mag mij er ook mee PBen, met een beetje duidelijke uitleg over je onderzoek zou het te doen moeten zijn! Is voor mij ook al een tijdje geleden, ik werk nu vooral in Matlab, maar ik kan altijd een poging wagen :)