Ik ga dit jaar een opleiding doen bij Hipposofia. Volgende week heb ik een basiscursus. Zijn er meer mensen die hier ervaringen mee hebben of deze cursus/opleiding gaan doen?
Ik heb volgende week een cusus. Zal mijn ervaringen wel vertellen
maura
Geplaatst: 23-05-14 12:16
Even los van of en waarom je welke opleiding zou willen volgen: Op de site van Hippo Sofia staat dat enkele van hun opleidingen zijn geaccrediteerd door de BCND en dat die BCND deze opleidingen indeelt op HBO-niveau. Dat zal helemaal waar zijn, maar de BCND is de Vereniging van Beoefenaars van Complementaire en Natuurlijke Geneeswijzen voor Dieren. Zij streven naar een kwalitatief hoogwaardige zorg voor diergezondheid door alle in Nederland actieve diertherapeuten te verenigen. Ongetwijfeld zijn bij deze BCND zeer kundige therapeuten aangesloten, maar de BCND heeft niets te maken met erkende dierenartsen of opleidingen diergeneeskunde. Accreditatie door BCND heeft ook niets te maken met 'echte' HBO-opleidingen. Wettelijke erkenning voor (HBO-)opleidingen komt van de NVAO, de Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie. Meer info op http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ed-is.html
Hiermee wil ik niet zeggen dat Hippo Sofia goed of slecht is, ik heb er nooit een opleiding gevolgd en ken ook niemand die dat doet, maar het gaat hier dus niet om een erkende HBO-opleiding.
Ik heb ook nooit die waan gehad, maar dat mag aan mij liggen. Maureen95, welke opleiding ga je doen?
Iolanthe
Geplaatst: 23-05-14 12:21
Dankje voor die uitleg, Maura! Ik ken sowieso al niets van het Nederlandse schoolsysteem, dus ik wist niet precies hoe het zal met diploma, officiële opleiding ed
Ik wil osteopathie gaan doen als ik mijn universitaire studies van nu af heb (binnen 3 jaar).