ingeroosterd op een feestdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

ingeroosterd op een feestdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 14:40

Hallo Bokkers,

Ik zou graag hulp en advies willen hebben.
ik werk bij een benzinepomp als vaste medewerker, in mijn contract staat dan ook dat vaste medewerkers vrij zijn met feestdagen en dan niet hoeven te werken.
Ik werk altijd op zondagmorgen maar zou dan volgens mijn contract 1ste pinksterdag vrij zijn en daar ben ik ook vanuit gegaan.
Nu krijg ik vanmorgen de mededeling dat ik toch ben ingepland ( zonder overleg) dat is bepaald door de rayonmanager, verder weet ik de reden daar ook niet van want de andere vaste medewerkers zijn niet ingepland terwijl hun altijd op maandag werken en in dit geval dus 2de pinksterdag is.

Heb ook even met de vakbond gebeld en daar een juridisch medewerker gesproken en die zegt dan ook dat als in mijn contract staat dat ik niet hoef te werken ik het ook niet hoef te doen..

Wat is nu wijsheid, toch gaan met de kans dat ik de volgende keren met feestdagen ook wordt ingepland omdat ik het nu zo over mijn kant laat gaan?
Of een mail schrijven aan mijn rayonmanager dat ik het er niet mee eens ben ( wil dan ook vermelden dat ik de vakbond heb gesproken erover)
Wat zijn jullie meningen?
en is er dan ook iemand die mij kan helpen met een nette maar correcte mail?

Groetjes Alja

Simbaa

Re: ingeroosterd op een feestdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:42

Kan het niet zo zijn dat je rayon manager er gewoon niet aan heeft gedacht?
Ik zou eerst eens rustig contact opnemen en zeggen dat je er van uit ging dat je vrij was.
Misschien is het heel makkelijk op te lossen?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:42

Eerst gewoon eens vragen of het niet abusievelijk is gebeurd? Dat ze 1e pinksterdag over het hoofd hebben gezien ?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:44