ingeroosterd op een feestdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

ingeroosterd op een feestdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 14:40

Hallo Bokkers,

Ik zou graag hulp en advies willen hebben.
ik werk bij een benzinepomp als vaste medewerker, in mijn contract staat dan ook dat vaste medewerkers vrij zijn met feestdagen en dan niet hoeven te werken.
Ik werk altijd op zondagmorgen maar zou dan volgens mijn contract 1ste pinksterdag vrij zijn en daar ben ik ook vanuit gegaan.
Nu krijg ik vanmorgen de mededeling dat ik toch ben ingepland ( zonder overleg) dat is bepaald door de rayonmanager, verder weet ik de reden daar ook niet van want de andere vaste medewerkers zijn niet ingepland terwijl hun altijd op maandag werken en in dit geval dus 2de pinksterdag is.

Heb ook even met de vakbond gebeld en daar een juridisch medewerker gesproken en die zegt dan ook dat als in mijn contract staat dat ik niet hoef te werken ik het ook niet hoef te doen..

Wat is nu wijsheid, toch gaan met de kans dat ik de volgende keren met feestdagen ook wordt ingepland omdat ik het nu zo over mijn kant laat gaan?
Of een mail schrijven aan mijn rayonmanager dat ik het er niet mee eens ben ( wil dan ook vermelden dat ik de vakbond heb gesproken erover)
Wat zijn jullie meningen?
en is er dan ook iemand die mij kan helpen met een nette maar correcte mail?

Groetjes Alja

Simbaa

Re: ingeroosterd op een feestdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:42

Kan het niet zo zijn dat je rayon manager er gewoon niet aan heeft gedacht?
Ik zou eerst eens rustig contact opnemen en zeggen dat je er van uit ging dat je vrij was.
Misschien is het heel makkelijk op te lossen?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:42

Eerst gewoon eens vragen of het niet abusievelijk is gebeurd? Dat ze 1e pinksterdag over het hoofd hebben gezien ?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:44

Babsiej schreef:
Eerst gewoon eens vragen of het niet abusievelijk is gebeurd? Dat ze 1e pinksterdag over het hoofd hebben gezien ?

Dit bedoel ik inderdaad :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:44

Sluit me helemaal aan bij de reacties van simbaa en babsiej. Eerst gewoon even vragen. Zeggen dat je met de vakbond gebeld hebt, kan werken als een rode lap op een stier :+ .

En wat is er zo vreselijk aan werken op 1e Pinksterdag? Je krijgt dan in ieder geval lekker dubbel uitbetaald?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 14:47

ik ga het zowiezo niet mondeling vragen maar via de mail doen en het is heel bewust gebeurd dat heeft de pompchef bevestigd.

[***], het gaat inmiddels om het principe, ik heb mij jaren voor meer dan 100% ingezet op het werk omdat ik er wat voor terug zou krijgen, toen het moment daar was heb ik er nooit wat voor terug gezien en daarom werk ik niet meer dan nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:49

Alja schreef:
ik ga het zowiezo niet mondeling vragen maar via de mail doen en het is heel bewust gebeurd dat heeft de pompchef bevestigd.

[***], het gaat inmiddels om het principe, ik heb mij jaren voor meer dan 100% ingezet op het werk omdat ik er wat voor terug zou krijgen, toen het moment daar was heb ik er nooit wat voor terug gezien en daarom werk ik niet meer dan nodig is.

Oke, ik kan natuurlijk niet weten hoe het de voorgaande jaren is gegaan, daarom mijn reactie. Ik plan zelf nl personeel in voor in een bouwmarkt en bij mij staan ze te springen om op een feestdag te mogen werken :j . Daarom mijn gedachte aan de dubbele uren.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 14:55

ik heb het ook nooit geen probleem gevonden om te werken met feestdagen maar door alle akkevietjes die ik heb gehad ga ik nu gewoon niet meer werken dan mijn contract aangeeft en dus ook niet op feestdagen omdat het niet hoeft en dat heb ik duidelijk aangegeven met pasen!
wil het best via de pb toelichten maar niet hier open en bloot :)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:57

Ik zou eerste een zakelijke maar vriendelijke mail sturen en de reactie afwachten, daarna kun je altijd nog reageren met dat je de vakbond hierover hebt gesproken, als jij direct een felle mail stuurt lijkt mij de kans groot dat je een nog fellere mail terugkrijgt. Ik snap dat je ervan uitging vrij te zijn en dat het dan vervelend is om erachter te komen dat je toch bent ingeroosterd, zeker gezien je aangeeft er in het verleden al eea is gebeurd maar ik zou toch proberen vriendelijk en duidelijk te blijven, duidelijk in de zin dat je niet (meer) over je heen laat lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:58

Alja schreef:
ik heb het ook nooit geen probleem gevonden om te werken met feestdagen maar door alle akkevietjes die ik heb gehad ga ik nu gewoon niet meer werken dan mijn contract aangeeft en dus ook niet op feestdagen omdat het niet hoeft en dat heb ik duidelijk aangegeven met pasen!
wil het best via de pb toelichten maar niet hier open en bloot :)

De verhouding tussen jou en je werkgever is dus niet helemaal "je van het" als ik je berichten zo lees. Tja, dan zou ik gewoon duidelijk maken dat je niet van plan bent om te gaan werken op 1e pinksterdag om redenen die hoogstwaarschijnlijk wel bekend zijn bij je werkgever.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:59

Ik zelf zou inderdaad een mail sturen naar die rayonmanager, met de mededeling dat je volgens contract niet op feestdagen werkt, je toch ingedeeld bent op 1e pinksterdag en dat dit wellicht een foutje is? Niet gelijk de vakbond erbij halen, misschien krabbelt ie wel gelijk terug en is er niets aan de hand, wordt je uit het rooster gehaald op die dag. Als ie moeilijk gaat doen kun je altijd nog met de vakbond schermen.
Als je nu gelijk de vakbond erbij haalt in de mail, voelt ie zich misschien aangevallen en wordt ie vervelend.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:19

Is het eigenlijk opgelost?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 11:22

pb?