Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mistie schreef:Hallo,
Ik werk in een woon zorg centrum voor ouderen en ben voor mijn afstudeerproject bezig met een onderzoek. Hierin onderzoek ik hoe de wens rondom reanimatie van de cliënt, voor de hulpverleners in acute situaties snel te vinden is.
Veel mensen spreken een NTBR-beleid (niet reanimeren beleid) af, maar vervolgens wordt dit opgeslagen in het elektronische dossier; verder is het nergens weer te vinden. In acute situaties kost het teveel tijd om de wens van de cliënt rondom reanimatie op te zoeken in de computer; maar de wet zegt: bij twijfel altijd reanimeren. Zo kan het dus voorkomen dat iemand tegen zijn/haar wil in gereanimeerd wordt.
In het protocol staat dat cliënten zelf een niet reanimeren-penning van de NVVE kunnen aanvragen. Deze kost echter bijna €40,- en is qua formaat best groot.
In een ziekenhuis is een onderzoek gedaan naar het omdoen van (rode) polsbandjes. Er zijn ook siliconen bandjes in omloop met de tekst 'Niet Reanimeren' erop.
De polsbandjes zijn goedkoper, en misschien net zo herkenbaar voor de hulpverlener als een penning.
Maar wat zijn de voors en tegens voor zo'n bandje? Of werken jullie met andere afspraken, die ik mee zou kunnen nemen in mijn onderzoek?
Jullie zouden me erg helpen door te reageren,
Groetjes Corina
Citaat:Door uw foto en persoonsgegevens op de penning weet de hulpverlener zeker dat u degene bent die de penning ondertekend heeft. U verbiedt met de penning onder alle omstandigheden elke vorm van reanimatie.
kleinvosje schreef:Ik denk dan meteen aan van die militairen-hangers, waar alle gegevens vand e persoon op staan, identiteitsplaatje dus. Kost een tientje. Daar kun je dit soort gegevens op zetten, en meer indien nodig.
Brainless schreef:kleinvosje schreef:Ik denk dan meteen aan van die militairen-hangers, waar alle gegevens vand e persoon op staan, identiteitsplaatje dus. Kost een tientje. Daar kun je dit soort gegevens op zetten, en meer indien nodig.
Klopt, maar je mag alleen iemand niet reanimeren als deze daar een speciaal formulier voor in heeft gevuld.
Dat is alleen te bewijzen als je die speciale penning om hebt.
best een aantal mensen in mijn omgeving willen niet gereanimeerd worden. En die zijn echt niet zo oud..