Meer tijd @ examen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

melvinrandy

Meer tijd @ examen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 17:49

Hallo,

Mijn broer is begonnen aan zijn examens. Helaas heeft hij een week geleden zijn sleutelbeen gebroken aan zijn schrijfhand.

Het was al een gedoe omdat de school hier natuurlijk geen oplossing voor had. Maar het banketstaaf is dat hij geen tijdsverlening krijgt. Wel heeft hij een laptop, maar typen met 1 hand gaat niet bepaald snel.

En wiskunde kan hij dus niet maken. Nu moet hij 1 herkansing opofferen.

Iemand enig idee welke regelingen hiervoor gelden en wat er gedaan kan worden? Bij de school moet alles voorgekauwd worden voordat ze iets doen.

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Meer tijd @ examen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:51

ik zal hier in de buurt eens navraag voor je doen wat de regeling bij mijn oude stage was...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:51

links wordt je heel snel handig in... dus in die week had ie al links kunnen schrijven.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:52

Laks.nl
Komt op voor scholieren, misschien daar eens informeren?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:56

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:58

Ik denk dat het nu te laat is om nog wat te regelen, de examens zijn immers al begonnen. Als het gisteren zou zijn gebeurd, dan had er misschien nog wat geregeld kunnen worden. Echter, dit is 'al' een week geleden gebeurd, waarom is er toen geen actie ondernomen?
School is enkel de plaats waar het wordt afgenomen, je had het dus sowieso hogerop moeten zoeken.

Je kunt het proberen bij de Laks, maar ik denk zelf dat het geen zin meer heeft.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:02

is het geen mogelijkheid dat hij in een ander lokaal zit met een leraar en dat die leraar zijn antwoorden voor hem opschrijft? en bij wiskunde moet dat ook nog wel lukken.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 18:02

De school is vorige week al ingelicht. Maar vandaag komen we er pas achter dat ze er helemaal niets aan hebben gedaan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:03

Rintah, ik denk niet dat ze dat toestaan bij examens, de leraar kan immers alles voorzeggen.
Bij ons krijg je dan inderdaad meer tijd.
Ik zou even contact opnemen met Laks.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:04

op pagina 13 staat iets over "overige beperkingen" Je zou dat artikel 55 waar ze het over hebben eens op moeten zoeken... maar als ik het goed interpreteer zou er iets aan tijdverlening geregeld kunnen worden of andere aanpassingen...

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:04

Dit is ontzettend vervelend. Ik zou echt hier en daar aan de bellen trekken want dit kan niet. Als er iets gebeurt met je vlak voor of tijdens de examenperiode heb je gewoon nog recht op tijdverlenging.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:06

melvinrandy schreef:
De school is vorige week al ingelicht. Maar vandaag komen we er pas achter dat ze er helemaal niets aan hebben gedaan.

Oh sorry, dit kwam niet helemaal duidelijk uit je verhaal naar voren. :j Wat zegt zijn mentor ervan? Ik zou - als ik hem was - morgen gelijk even bellen naar Laks.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:05

unihorses schreef:
links wordt je heel snel handig in... dus in die week had ie al links kunnen schrijven.

Niet iedereen is motorisch zo goed dat ze snel goed leren schrijven met hun andere hand.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:50

We hebben informatie uitgeprint en naar een bevestigingsbrief van het ziekenhuis. Dit komt morgen onder de neus te liggen van de directie. Dan moeten ze wel lijkt me. Zeker omdat zij zo lui zijn geweest.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:34

Vreemde gang van zaken! Ik heb vorig jaar in het weekend voor de examens mijn pols gebroken van mn schrijfhand. Heel erg kortdag dus. Ik kreeg een uur verlenging bij alle examens. Mocht het indien nodig op de computer maken, mondeling of zelfs in de zomer pas zonder herkansingen kwijt te raken.
Gelukkig heb ik alle examens toch gewoon kunnen schrijven met die hand en ook de tijd verlenging niet echt nodig gehad. En geslaagd zonder hers.

Maar wel heel raar dat de school van je broer dus niet zo netjes mee werkt!