Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rintah schreef:pfoe, dat is inderdaad een lastige... hij staat niet geregistreerd als je vader, dus logischerwijs zou ik dan zeggen uitwonend, maar aan de andere kant is hij wel je vader, wat je inwonend zou maken.
ik denk dat je dit het best even bij duo kan vragen. of als je wat risico durft te nemen inschrijven als uitwonend en erop hopen dat ze bij duo er niet achter komen dat je bij je vader woont. al zullen zij dat dan denk ik wel moeten kunnen bewijzen dat hij echt je vader is.
hannatjuh schreef:als eerst gefeliciteerd met je toelating!
het is idd een beetje een verwarrende situatie en zelf zou ik zeggen uitwonend omdat je biologische vader niet erkend is.
je kan denk ik het beste even duo bellen om te vragen wat hun ervan vinden. al is wel mijn ervaring met hun dat ze ook niet alles weten;)

RoyceMack schreef:Volgens mij ben je inwonend als je woont bij de personen die aangewezen zijn als jouw ouders. Jouw vader heeft jou niet erkent en is dus alleen biologisch verwekker, en niet jouw vader. In principe heb jij dus maar 1 inkomen wat meetelt bij berekening van je stufi.
Alleen die van je moeder.
Kun je aanvragen. Formulier 'buiten beschouwing laten van inkomen' is wat invulwerk maar zeker de moeite waard als jij geen bijdrage ontvangt vanuit vader. en die heeft jou niet erkent. Dat kun je aanvinken op het formulier.
In principe ben je uitwonend. Je woont niet bij degene in huis die jouw biologische moeder is(Want vader heeft niet erkent) en je (eventuele) stiefvader wordt niet meegerekend bij stufi.