Bedrijf loost medewerkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Bedrijf loost medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 20:36

Tja, het blijft me toch dwars zitten.

Een bedrijf waar ik een tijd heb gewerkt, maakt er gewoonte van medewerkers vrij onbeleefd te lozen. Alles hangt een beetje tegen de grenzen van goed fatsoen. Het is een klein bedrijf met ongeveer 5 medewerkers en het verloop is aardig groot, ongeveer 1 medewerker per jaar. Alles wat gebeurt gebeurt uiteindelijk redelijk volgens de wet, maar kan gewoon echt niet.

Hoewel ik er al een jaar weg ben blijf ik de absurde verhalen horen en zou ik graag ergens een melding maken. Wat voor mogelijkheden zijn hiervoor?
Laatst bijgewerkt door secricible op 07-05-14 20:43, in het totaal 2 keer bewerkt

BMHP

Re: Bedrijf loost medewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:40

geef dit aan bij een vakbond , UWV of een arbeidsinspectie.

heeft in het begin geen effect, maar langzaam zullen er meer komen.
je kan oud werknemers vragen hetzelfde te doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 11:56

Tja, ik geef dit topic toch weer een schop.
Ondertussen weer een oud-klasgenootje van mij. Ondertussen worden de wettelijke regels behoorlijk geschonden: mensen worden op staande voet ontslagen vanwege fraude en omdat mensen ontevreden zouden zijn. Dit is precies gelijk met mijn situatie toendertijd. bij navraag bleek niemand ontevreden, en ook nu is het weer een slecht excuus. De fraude kan ik niet beoordelen, maar ik kan wel voor mezelf zeggen dat het bij mij een excuus was wat nergens te bewijzen viel, omdat het niet waar was. Oud-klasgenootje heeft uiteraard de boel aangevochten en krijgt nu een financiele compensatie, maar deze wordt ook niet betaald.

Ondertussen heb ik contact gehad met de arbeidsinspectie en UWV, die kunnen niks. Zij sturen mij door naar arbo, maar Arbo is natuurlijk niet 1 bedrijf dus ik weet niet zo goed hoe ik me daar in kan vinden.

Op dit moment zijn we al met 5 mensen, die in een periode van 3 jaar op onfatsoenlijke manier ontslagen zijn/onfatsoenlijke reactie op het zelf indienen van ontslag (de opzegperiode niet door willen betalen o.a.)