[GZ] Proefpersonen voor neuropsychologisch onderzoek UMCG

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Malu_

[GZ] Proefpersonen voor neuropsychologisch onderzoek UMCG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 16:17

Voor mijn masterthese doe ik onderzoek in het UMCG naar licht traumatisch hersenletsel. Voor dit onderzoek heb ik ook gezonde proefpersonen nodig. Het onderzoek bestaat uit een aantal neuropsychologische testen die beroep doen op onder andere aandacht en geheugen. In totaal duur het ongeveer 1 uur. Het onderzoek wordt afgenomen in het UMCG Groningen of het Neuro Imaging Center in Groningen. Als je het leuk lijkt om mee te doen aan dit onderzoek stuur me dan even een pb om een afspraak te maken.

Voorwaarde voor deelname aan het onderzoek: Je mag geen aangeboren of verworven hersenletsel hebben. (hersenschuddingen tellen alleen als er bewustzijnsverlies is opgetreden en er opname in het ziekenhuis is geweest.) Het onderzoek is vanaf 18 jaar.

Muurp

Re: [GZ] Proefpersonen voor neuropsychologisch onderzoek UMCG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:49

Gaat het om een (al) bepaalde periode waarin deze testen worden uitgevoerd?

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 19:19

Tot uiterlijk 1 juli wordt er getest. Verder is het vrij flexibel wat betreft dagen en tijdstippen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:22

Wat moet ik me er ongeveer bij voorstellen ? :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:23

Is er een vergoeding beschikbaar?

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 19:27

Er wordt gebruik gemaakt van verschillende neuropsychologische testen die ook in de klinische praktijk worden gebruikt bij mensen die hersenletsel hebben opgelopen door bijvoorbeeld een ongeluk of beroerte. De testen doen beroep op bepaalde cognitieve functies zoals geheugen, aandacht en plannen. Het zijn verschillende korte testjes die worden afgenomen en in totaal duurt het onderzoek een uur. Volgens een aantal proefpersonen die tot nu toe hebben meegewerkt lijken de testjes een beetje op 'braintraining'' van de Nintendo. (heb dat spel zelf nooit gespeeld, dus weet niet in hoeverre het vergelijkbaar is, maar ik kan me er wat bij voorstellen) De meeste vinden het ook erg leuk om eens te doen en het is ook heel informatief voor jezelf wat betreft hoe goed bijvoorbeeld je geheugen is.

Helaas is er voor een masterthese onderzoek geen budget, dus ik kan geen vergoeding bieden.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:25

Heb je een PB gestuurd. :)