Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-14 10:36

Hoi allemaal,

Lange tijd twijfelde ik of ik een topic zou maken, maar na enig wikken en wegen heb ik besloten het wel te doen.

Begin maart besloot ik, nadat in in 2010/2011 al in Engeland woonde, om opnieuw de stap te wagen. Vorige keer werkte ik als au pair en was er dus niks 'definitief', dit keer wilde ik proberen om er een baan te vinden en (indien het bevalt) er ook te blijven.

Al snel besloot ik een website te maken om mijn ervaring bij te houden; te vinden op http://www.emigrerennaarengeland.nl

Binnen een maand nadat ik begon had ik met 5/6 bedrijven gesproken en was stap 1, het hebben van een baan, geregeld.

Vanaf 2 juni ga ik bij Tradedoubler (affiliate marketing) aan de slag als advertiser response executive. Het schijnt een pittige baan te zijn met een vrij lange proeftijd, en ze hebben me al gewaarschuwd dat het wel 6-9 maanden duurt voor je er helemaal inzit, dus ik ben me mentaal aan het voorbereiden :') Maar ik heb enorm veel zin in deze nieuwe uitdaging. Natuurlijk is het afwachten of het klikt met mijn nieuwe collega's en of de baan me echt past. Mocht dit onverhoopt niet zo zijn, dan wil ik gewoon verder zoeken naar een andere baan, maar hopelijk is dat niet nodig.

26 mei ga ik naar Engeland. Tot die tijd valt hier nog een hoop te regelen... :-)
Laatst bijgewerkt door Annash op 06-05-14 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt


dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:39

Erg gaaf! dappere stap waar weer veeeeel levenservaring uit te halen valt. Ik zou ook zo in engeland willen wonen. Waar ga je precies heen? en de paarden? Heb zelf zes jaar in Italie gewoond, al was ik laaaaang niet zo voorbereid als jij nu! Veel succes, ik volg

If it's not an icelandic, it's just a horse

Molfre

Berichten: 2627
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:40

Wat leuk dat je ook deze kant op komt :D

Ik had de mazzel hier al een vriend te hebben en ben dus (niet zeer verstandig) op de bonnefooi naar Engeland gegaan. Na 2 maanden een baan bij P&O gevonden en het bevalt me hier wel hoor :)
Ik wens je heel veel plezier en succes en ik ga je zeker volgen!

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Sizzle

Berichten: 35577
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:42

Niet zeuren, maar doen...Daar ben jij duidelijk een goed voorbeeld van +:)+
Veel pezier!

Annash
Blogger

Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-14 10:54

dems75 schreef:
Erg gaaf! dappere stap waar weer veeeeel levenservaring uit te halen valt. Ik zou ook zo in engeland willen wonen. Waar ga je precies heen? en de paarden? Heb zelf zes jaar in Italie gewoond, al was ik laaaaang niet zo voorbereid als jij nu! Veel succes, ik volg


Dylano staat te koop... allebei gaat helaas niet lukken dus ik heb een keus moeten maken. Niet makkelijk, hopelijk wel de juiste.

Het bedrijf is gevestigd in Telford, ten noordwesten van Birmingham, en daar wil ik ook gaan wonen. Zeker omdat ik in het begin geen auto heb wil ik dichtbij het bedrijf wonen, omdat ik moet lopen/fietsen of met de bus moet gaan. Op het moment ben ik dus op zoek naar een kamer.

Molfre schreef:
Wat leuk dat je ook deze kant op komt :D


Haha, je woont in Ramsgate. Daar was ik vorig weekend nog! Nouja, Broadstairs dan...

Sizzle schreef:
Niet zeuren, maar doen...Daar ben jij duidelijk een goed voorbeeld van +:)+


Dankje, maar is behoorlijk wat aan vooraf gegaan hoor :o Je laat hier toch een hoop achter.

Molfre

Berichten: 2627
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:55

Is een leuk dorp hoor ^^ Al die havenstadjes in Kent wel :D Waar in Broadstairs was je?
Ben jij ook van plan om in Telford te blijven of ga je nog op zoek naar een andere plek?

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Annash
Blogger

Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-14 10:59

Gewoon, aan het strand :P

Of ik in Telford blijf hangt af van of het daar leuk is en hoe het bevalt. Ik ken de omgeving daar helemaal niet, dus eerst maar afwachten en eens zien.

ThreeFingers

Berichten: 4291
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:00

Gaaf en pfffff wat spannend!

Mijn dochter gaat waarschijnlijk ook naar Engeland emigreren. Werk heeft ze al ;)

It’s a little bug… Security! Can you get this bug? I don’t want anybody to step on it. Don’t kill it though… DON’T KILL IT!

Moed is voorwaarts vluchten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:00

Wat leuk! Je baan klinkt inderdaad pittig maar dat komt vast wel goed. Succes met de zoektocht naar een kamer en met al het andere geregel. Over drie weken ga je dus al, spannend! :D

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:32

Wat gaaf! Superstoer dat je die stap zet! Ik wil na mijn afstuderen ook emigreren (naar Duitsland) maar dat idee staat nu nog op behoorlijk losse schroeven. Ben dus benieuwd hoe jouw verhaal verder gaat, dingen die je nog moet regelen en hoe het acclimatiseren gaat. Heel veel succes en natuurlijk plezier! Ik blijf je topic volgen :j

Djeenie

Berichten: 1140
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: In de polder

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:37

Wat leuk!! Was ook een jeugddroom van mij om in Engeland te gaan wonen, prachtig land! Heel veel plezier en succes daar, hopelijk valt het je alles mee en is het wat je verwacht dat het zal zijn :j

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:38

zo hee, knap hoor, ik vind het altijd wel stoer en dapper dat mensen huis en haard verlaten en hun hard in het buitenland volgen.
Heel veel succes, ik zal je ook blijven proberen te volgen!

Leef: neem en geef!

Mars

Berichten: 33215
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:42

Wow, wat ongeloofelijk stoer!
Ik vind het ook echt dapper en ga je avontuur zeker volgen.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:48

Zo gaaf zeg! Ik zou zo met je mee willen, maar ik zou het wel heel eng vinden om alles achter te laten...

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:51

Het eerste wat ik dacht is "en haar paard dan ?" Maar ik lees dat je hem te koop hebt staan, wat moeilijk zal dat zijn.
Zie je niet de kans om zodra je daar woont een plekje te gaan zoeken ?

Het lijkt me een heerlijk land om te wonen. Ik wens je heel veel plezier en succes.
Het scheelt dat je wat bekend bent met het land ondertussen, je hebt er al even gewoont.
En de baan klinkt als een ontzettende leuke uitdaging.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:52

Wauw shanna, wat een gave stap! Zo te lezen ben je niet over 1 nacht ijs gegaan!

...

Ineke2

Berichten: 33004
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:53

Wat spannend! Je bent zo te lezen wel aardig voorbereid, ben benieuwd hoe je avontuur verder verloopt :)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:56

Dat is best een grote stap ja als je het gebied waar je gaat werken niet kent. Komt vast wel goed. Veel succes de aankomende periode!!

Suprice
Berichten: 2540
Geregistreerd: 02-10-05

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:00

Gaaf, super dat je die stap durft te maken! Je doet het inderdaad niet zomaar. Fijn dat je ook al werk hebt!

tones

Berichten: 5272
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:34

Geweldig! Je dromen achterna.

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:42

Super dat je je droom achterna gaat!

Wij gaan nu altijd op vakantie naar Kent, waar we ons ook ooit willen vestigen....naja...eigenlijk in Eastbourne dan :D
Maar idd....het werk he....maar ooit....
Moet nog 2,5 maand wachten en dan gaan we voor 3 weken heen *\o/*

Quote Stedman Graham ; "Freedom is always coming from The inside ,It's in your Passion!"

silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:54

Spannend hoor!

Ik zag mijzelf vroeger ook altijd nog wel eens emigreren naar het buitenland..echter met de jaren toch beetje vast geroest op mijn plekkie en met mijn zoontje toch wel een heel grote stap om familie en vrienden achter te laten. Maar super stoer dat jij het gewoon doet, groot gelijk heb je *\o/*

Annash
Blogger

Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-14 15:40

ThreeFingers schreef:
Mijn dochter gaat waarschijnlijk ook naar Engeland emigreren. Werk heeft ze al ;)


Lijkt me als moeder zijnde ook heel spannend! Hoe oud is ze en wat gaat ze doen (waar)?

Lonan schreef:
Het eerste wat ik dacht is "en haar paard dan ?" Maar ik lees dat je hem te koop hebt staan, wat moeilijk zal dat zijn.
Zie je niet de kans om zodra je daar woont een plekje te gaan zoeken ?

Het lijkt me een heerlijk land om te wonen. Ik wens je heel veel plezier en succes.
Het scheelt dat je wat bekend bent met het land ondertussen, je hebt er al even gewoont.
En de baan klinkt als een ontzettende leuke uitdaging.


Alles kan, maar het moet ook financieel haalbaar zijn...
Ach het wonen in Engeland zegt niks. Vorige keer woonde ik natuurlijk in een heel ander gedeelte en bij een gezin in. :-)


Het is inderdaad een erg grote stap en ik ga nu absoluut een droom achterna. Door vorige ervaringen (niet alleen vorige keer Engeland, maar laten we het gewoon levenservaring noemen) ben ik wel een stuk behoudender geworden. Eerst zien, dan geloven, en iets minder stuiterig dan voorheen. :-)

Verder heb ik de boot net geboekt. Ik zal vandaag/morgen nog even een blogje schrijven op mijn site.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110407
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:00

Wat gaaf Shanna! Als het idd kan, gewoon je droom najagen!
Liever spijt hebben van iets dat je hebt gedaan en waar je van geleerd hebt, dan achteraf terugkijken en denken: had ik maar... Je doet iig weer bergen levenservaring op en ook dat is onbetaalbaar.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Annash
Blogger

Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-14 16:22

Dat was precies mijn gedachte, hoewel ik er uiteindelijk wel drie jaar over heb gedaan om de knoop door te hakken. Toen ik destijds wegging bij de familie in Engeland heb ik er nog wel over gedacht om direct in Engeland werk te zoeken, maar uiteindelijk niet gedaan. Ik was er toen misschien ook nog niet helemaal aan toe, ondanks dat ik het wel wilde. :-)

De reis is vandaag in ieder geval geboekt. Hoe en wat: http://www.emigrerennaarengeland.nl/1/p ... boekt.html


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 9 bezoekers