Lush

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Lush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 14:17

Hallo!

Ik heb vandaag gesolliciteerd bij Lush. Aanstaande dinsdag is er een groep gesprek.
Ik heb voor mezelf al de typische vragen beantwoord zoals bijvoorbeeld mijn sterke en zwakke punten, waarom ze mij zouden moeten aannemen enz.
Echter, ik heb via via gehoord dat ze je gaan vragen een product te gaan verkopen. Maar hoe doe ik zoiets nou? Natuurlijk is het belangrijk om de sterke punten te noemen maar hoe begin je zo'n ''speech'' nou precies en zijn er misschien belangrijke tips voor zoiets?

Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben!
Bedankt :)

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:31

Kom je vaak bij Lush? Zo nee, zou ik er z.s.m. eens langsgaan en goed opnemen hoe het er in de winkel aan toe gaat.

Als je geen natuurlijk spontaan persoon bent en eigenlijk nooit bij Lush komt kun je de eerste ronde al vergeten. Ze werken met een workshop format, dus zeker de eerste ronde is de 'droge' stof, om het zo maar te noemen, niet van belang. Het gaat echt om of je als persoon binnen hun concept past.

Edit: mijn ervaring gaat wel over een leidinggevende positie, maar gok zomaar dat de werkwijze min of meer hetzelfde is voor andere functies. :)

Dominique_96

Re: Lush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 14:36

Ja, ik kom er regelmatig! Daarom wil ik er ook zo graag werken, vind het er zo ontzettend leuk en geweldig :D

Ik ben er ontzettend enthousiast over en ga dat sowieso zeker laten merken. Ik ga sowieso mijn best doen om spontaan te zijn. Ga me ontzettend goed voorbereiden en hoop dat ik daar genoeg aan heb :) Ik hoop het echt heel erg want dit is echt een droombaan voor mij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:36

Als je zelf de producten kent en achter het concept staat, gaat het vanzelf :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 14:39

Ik vind het vooral zo vervelend dat het in een groep gaat, dan voel ik me een stuk onzekerder..

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:41

Hmm je kunt er ook je voordeel mee doen: als degene voor jou het goed doet, doe jij het net iets beter!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 14:47

Dat is waar natuurlijk! Ik hoop dat mijn enthousiasme genoeg overkomt want wil deze baan echt niet laten schieten :\

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:54

Heb tips maar wel heel veel succes!!!
Het is echt een gave winkel dus hoop dat je de baan krijgt

Gewoon jezelf zijn en enthousiast dan moet het goedkomen :D

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 14:58

Dankje :D

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:00

Heb ook zo'n sollicitatie gedaan paar jaar geleden en ben blij dat ik er nooit ben gaan werken. Vond de sollicitatieprocedure 3x niks en werd achteraf misselijk van die geuren. :')
In een grote groep (ongeveer 20-30 dames die ook solliciteerden) presenteren moest ik ook doen inderdaad. Allereerst in een kringgesprek vertel je waarom jij geschikt denkt te zijn. Later kregen we een paar opdrachten, onder andere dat je je eigen sterke kanten moest opschrijven. Op een vrij kinderachtige manier moest je dit tekenen in een figuur van een poppetje op een poster. Ofzo. Vond het erg rommelig verlopen en voelde me net een schoolkind.
Een andere opdracht was dat je een willekeurig voorwerp (in mijn geval een kandelaar) als product moest aanprijzen, en dan moest je de rest van de groep overtuigen waarom jouw product superieur is. Dit product kon overigens van alles zijn, dus je moet uit het wildeweg improviseren. Je mag klinkklare onzin verkopen, als je praatje maar overtuigend genoeg is. Je verkoopskills worden dus echt getest!
Tenslotte moest je nog een willekeurig product uit de winkel aan een medesollicitant aanbevelen. In dat geval is productkennis echt echt echt vereiste. Je competitie wordt redelijk zwaar als je daar 'even binnenloopt omdat ze toevallig mensen zoeken', zoals ik destijds. :') Maar begrijp dat je het een fijne winkel vindt, dus denk dat dat je moet gaan lukken.

Heel veel succes bij je sollicitatie!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 15:13

Ojee := Logisch dat ik me sowieso moet gaan inlezen over de producten. Maar dat vind ik ook niet erg :)

Moet dus vooral veel gaan improviseren als het hetzelfde zal gaan als bij jou.. misschien al eens gaan nadenken over die dingen :=

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 22:38

Heb morgen om 7 uur groepsgesprek. Ben nu al zenuwachtig :=
Ben me eens aan het inlezen over de producten en de geschiedenis van lush maar ik ben echt een beetje aan het doemdenken :+

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:40

Heel veel succes! :D
Ik zou als ik jou was ook nog even lekker Tommy Teleshopping gaan kijken, daar prijzen ze onzin ook altijd zo aan dat je bijna zou geloven dat het waar is. Misschien kun je wat van hun 'skills' afkijken. Niet te veel natuurlijk, want die mensen zijn mateloos irritant, maar misschien helpt het je!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 22:44

Bedankt! Ben zo bang dat ze liever een wat ouder iemand hebben :\

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:44

Spannend, veel succes!
Ik heb morgen ook een sollicitatie en vrijdag ook, dus ik weet hoe je je voelt :P

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:52

Heel veel succes en jij ook Warboel.
Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik denk wel dat jezelf zijn belangrijk is. Hoop voor je dat je d ebaan krijgt, Lush is inderdaad een erg leuke winkel waar ik ook altijd graag kom! :D

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:52

gewoon lekker spontaan blijven, inspelen op de situatie en altijd vrolijk zijn of op zijn minst glimlachen. zelfvertrouwen is denk ik ook erg fijn. maar natuurlijk niet doorslaan hierin. arogantie hoeft niemand :P
kom op je kan het! *\o/*

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 22:55

Thanks! :D
Jij ook succes warboel!

Ik ga mezelf zijn ja, maar ik wil wel proberen wat spontaner te zijn, wil niet in de schaduw vallen natuurlijk :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:55

Ik heb gisteren gesprek gehad bij de Lush en ik vond 't heel leuk om te doen! De tijd vloog ook voorbij. We moesten wat opdrachtjes doen. Een dier tekenen die representeerde wie jij bent. Producten aan elkaar verkopen en geuren ruiken en dan vertellen waar 't je aan deed denken. Wees jezelf en dan komt 't helemaal goed :)

Edit: Muisbal ik heb 't aangepast.
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 06-05-14 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:01

Beetje flauw dat je niet wil zeggen wat je moest doen.
Een baan(tje) vinden is al vrij lastig in deze tijd, dan kan je elkaar toch wel een beetje helpen?!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:03

Succes TS!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 09:49

Ben je t uiteindelijk geworden Tara? :)

Bedankt iedereen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:20

Nee dat hoor ik morgen/donderdag pas of ik door ben naar de 2e ronde.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 10:23

Aah oke :) Hoop voor je dat je door bent!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:21

Zo, ik heb m'n sollicitatie ook gehad. Of nouja, het was een bijeenkomst dus met z'n 10en een rondleiding gehad en formulieren ingevuld. Hoor het binnen 2 weken. Maar het is in een wasserette dus ze hebben niet echt eisen :P

Spannend voor jullie allebei! Dominique succes vanavond en Tara duimen dat je door bent!