Contractverlening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Contractverlening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 09:55

Hallo

4 juni loopt mijn contract af bij mijn huidige werkgever. Omdat ik een maand van te voren moet weten of het wel of niet verlengd wordt moet ik het voor as zondag weten ( 4 mei )

Vorige week is onze regiomanager geweest en gezegd dat hij een aanvraag gaat indienen en ik het dan wel hoor. Nu is hij op vakantie en weet ik nog niks.

Wat nou als ik voor as zondag niks hoor ? Wat gebeurt er dan wel of niet met mijn contract ?

Groetjes Nienke

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:58

Wat waardeloos die onzekerheid!
Hoe banketstaaf ook, ze kunnen ook een week voor het verlopen van het contract laten weten dat deze niet verlengd wordt -O-
Kun je niet bij bijvoorbeeld iemand van personeelszaken informeren of ze je iets kunnen vertellen??

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:59

als jouw contract pas 4 juni afloopt zijn ze niet verplicht om jou voor 4 mei uitsluitsel te geven hoor.

Je zult er zelf achteraan moeten als je het snel wilt weten.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:02

Ik zat tot 2 weken geleden in dezelfde situatie. Het nare is dat ze bij mij niet verplicht waren om het een bepaalde tijd voor einde contract te laten weten, omdat ze tot niets verplicht zijn om een contract te verlengen. In principe loopt je contract gewoon af op 4 juni, dat is het vervelende.
Bij een collega is het gebeurd dat zij pas 2 dagen voor einde contract wat wist..

Kan je niet bij een vervanger of secretaresse terecht voor informatie over je contract?
Ik weet hoe verschrikkelijk het is om in die onzekerheid te zitten :(:)

WinSel

Re: Contractverlening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:06

Oké ik dacht dat het altijd zo was dat het een maand van te voren gemeld moet worden. Maar dat is dus niet zo

Op dit moment ben ik ziek thuis maar ik ga er maandag wel gelijk achteraan , die onzekerheid is niks

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:10

Herkenbaar... Mijn werkgever streefde ernaar om mij voor 1 mei duidelijkheid te geven of ik wel of niet een vast contract zou krijgen. Maar goed, 1 mei is geweest en ik weet nog van niks... En aangezien ze in de meivakantie niet bereikbaar zijn, moet ik nog dik een week wachten voor ik kan bellen. Hopelijk weet jij al eerder iets, ik duim voor je!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:10

Het is uiteraard wel net zo netjes! Maar het 'moet' dus niet :P

Beterschap!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:11

Dankje wel

Ik wacht nog even tot maandag en dan ga ik er zelf achteraan , die onzekerheid is niet leuk. Ook al kan k niet blijven dan weet ik het wel

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:13

die maand die jij bedoeld is vaak een opzegtermijn maar in principe weet jij al dat jou contract op 4 juni eindigd dus dat hoeven ze jou niet nog een keer te vertellen. Ze hoeven jou dus eigenlijk alleen maar te vertellen of je een nieuw contract krijgt. Ik kan iedereen die in een situatie als jij zit ruim van ter voren te vragen of je contract verlengd gaat worden of niet zodat je ruim op tijd zekerheid hebt. In deze tijd heb je vaak aan een paar weken niet genoeg om een nieuwe baan te zoeken

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:14

Ik heb het meerdere malen gevraagd maar hij is vorige week pas langsgekomen om te zeggen dat hij een aanvraag in gaat dienen

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:14

Het is ontzettend vervelend. Ik heb ook in deze situatie gezeten. Het vervelende voor mij was dat mijn contract al was verlopen en ik nog niks wist, omdat P&O op vakantie was.
Kreeg ik later te horen dat ik niet bepaald kreeg omdat er geen contract was.
Kon ik er een maand op wachten!! *erger-erger*.
Ik zou aanraden om flink achter de bips van deze mensen aan te vangen, anders sta je mooi te kijken straks.
Succes ermee!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:16

Babsding schreef:
Het is ontzettend vervelend. Ik heb ook in deze situatie gezeten. Het vervelende voor mij was dat mijn contract al was verlopen en ik nog niks wist, omdat P&O op vakantie was.
Kreeg ik later te horen dat ik niet bepaald kreeg omdat er geen contract was.
Kon ik er een maand op wachten!! *erger-erger*.
Ik zou aanraden om flink achter de bips van deze mensen aan te vangen, anders sta je mooi te kijken straks.
Succes ermee!

was jij wel gewoon nog aan het werk terwijl je contract al verlopen was?? in dat geval zijn ze verplicht je eenzelfde contract te geven en als een vast contract had moeten krijgen dan hoor je die gewoon te krijgen

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:22

Momenteel kan een werkgever tot op de laatste dag van je bepaalde tijdscontract zeggen of dat deze verleng gaat worden dan wel niet. Of dit netjes is, valt te bediscussieren.

Maar met de nieuwe wet komt er een aanzegtermijn van één maand, dus dan moet een werkgever 1 maand van te voren aangeven of de arbeidsovereenkomst wordt verlengd of niet. Maar dit gebeurd pas volgend jaar

@Babsding: als jou niet is verteld dat je wel of niet een verlenging kreeg en de volgende dag gewoon aan het werk gaat, dan betekend dat je een arbeidsovereenkomst hebt gekregen onder dezelfde voorwaarden als de vorige. En als het gaat om een derde die een vaste moet worden, dan heb je een vaste overeenkomst

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:24

Hmm oké dat is jammer. Dan moet ik dus nog langer wachten.... Als ze me dan ook maar goed nieuws brengen haha

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:25

Je zit nog net in een onhandige periode. Een werkgever kan nu nog een dag van te voren aangeven dat het contract niet wordt verlengd bij wijze van spreken.

Per 1 juli gaat er echter het een en ander veranderen in het arbeidsrecht. Dan moet een werkgever idd een maand van te voren aangeven of een tijdelijk contract verlengd gaat worden. Doet de werkgever dit niet dan moet hij een bedrag betalen aan de werknemer (van een maand salaris). Ook komt de mogelijkheid tot proeftijd te vervallen bij een contract van 6 maanden of korter.

Edit: Douraque was mij net voor zag ik :o
Laatst bijgewerkt door Rytir op 02-05-14 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:26

Ik ken de onzekerheid, verschrikkelijk is dat. Ik heb 3 weken van te voren gewoon duidelijkheid geeist bij mijn werkgever en ook aangegeven dat ik anders vast verder zou gaan kijken naar iets anders! Uiteraard zitten wij als werknemer in deze markt niet in een luxe positie wat dat betreft maar je mag best op je strepen gaan staan hoor :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:53

Ja ik ga er volgende week ook echt achter aan, het zou betekenen dat ik een vast contract zou krijgen dus dat maakt het extra spannend...
Ik hoop dat ik snel duidelijkheid heb

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:19

Heb je nog wat gehoord??

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 08:33

Hij komt morgen op kantoor langs maar dan voor iets anders. Dus ik hoop dat hij me dan ook iets kan vertellen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:41

Spannend!
En gewoon naar vragen hoor!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:45

staat er iets in de cao of je contract mbt melding? het kan zijn dat je al een vast contract hebt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 19:47

Nee het moet echt aangevraagd worden. Eerst was het ook niet zeker of er wel een aanvraag ingediend werd omdat er mensen uit moeten. Nu moet de aanvraag er nog door komen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:48

hmm, waar ben je werkzaam? of welke branche?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 19:53

Installatie techniek.

Maar ik doe BBL, secretaresse. Heb over 2 weken examen. Maar ben nu dus nog leerling....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:03

Succes vandaag! ;)