Werken bij Defensie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lisannevosje
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:55

ohhh balen! als je dat trainingsschema nog wilt, dan wil ik je m wel sturen? dan kan je je hardlopen trainen, wat fietsen ook makkelijker maakt. van dit hardloopschema wordt je sneller van op de dcp als het goed is.

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:45

Maar dat hardlopen komt toch niet aan bod op de fysieke keuring al, dat is voor de dcp toch?

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:23

Kloptaar die fysieke wordt iig zeker gesteld voor operationele inzetbaarheid. Dus los van of je een a, b of c keuring moet halen, dit moet je minimaal kunnen.

Daarbij, wanneer je kan rennen lukt het fietsen ook, andersom is dat niet zo. Dus goede trainingsmethodiek

lisannevosje
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:16

Dat zeker, haal je het wel, is het in de opleiding ook makkelijker, want dan heb je ook een aantal dcps

lovemaylo

Berichten: 1803
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:07

Balen forbiddenpie!
Nu heb je een half jaar om te trainen en hopelijk haal je het dan wel!

StuiterBall

Berichten: 328
Geregistreerd: 15-08-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:19

Ik meld me ook even! Heb na een aantal jaar twijfelen toch dan echt 10 juli PO1 voor vlieger. Ik schijt nu al 7 kleuren. Uiteindelijk wil ik graag vliegen bij de Marine. Ik heb eerder al getraind voor Officier Zeedienst maar helaas gooiden ze krijgswetenschappen er uit. MS&T kan ik niet doen met m'n vooropleiding.
Stiekem wil ik m'n hele leven al vliegen voor defensie maar dacht dat ik nooit een kans zou maken. Nu ben ik een beetje klaar met die houding van mezelf. Nooit geschoten altijd mis!

Edit: Niet goed gelezen. Hoe ervaren degenen die Veva doen dit?

lisannevosje
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:30

Ohh gaaaf! Veel.succes!

Hoe ik veva ervaar? Als vrij nutteloos, het is best een leuke opleiding, wel saai, maargoed, dat krijg je met havocapaciteiten op mbo3. Wij zijn nog niet gekeurd en je kan dus na 1 1/2 of 2 1/2 jaar nog afgekeurd worden. Met grop heb je dan geen diploma voor in de burger en kan je een nieuwe opleiding gaan doen als je een beetje normaal wilt verdienen. Daarnaast schijnt de overstap naar defensie ook groot te zijn en je nog niet heel veel te hebben geleerd....

StuiterBall

Berichten: 328
Geregistreerd: 15-08-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:45

Oh vervelend dat niveauverschil! Mijn moeder heeft ook wel eens geopperd dat ik anders gewoon als soldaat moest beginnen als er geen vacatures voor een officiersfunctie waren. Maar dan ben ik dus ook bang dat ik compleet gestoord word. Uni naar soldaat....

xingee1
Berichten: 155
Geregistreerd: 15-03-12
Woonplaats: Valkenburg

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:47

Wat gaaf stuiterball! :):) en inderdaad wat je zegt nooit geschoten altijd mis. veel succes +:)+ , ben benieuwd laat je weten hoe het verder afloopt?

Van de week bericht gekregen dat ik door de eerste selectie heen ben van handhaver toezicht en veiligheid. 10 juni op tweede gesprek en dan afwachten :)

lisannevosje
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:58

gefeliciteerd ingee!

ik ga ook gewoon KMS proberen hoor, vind dat "soldaat" zijn maar niks (als wij op stage geen leidinggevende rol hebben zijn we gewoon soldaat zeg maar), mocht het toch niks zijn ga ik het alsnog proberen als soldaat

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 07:29

Ja, dan word je gek! Waarom ga je dan niet naar de kma om officier te worden!?

StuiterBall

Berichten: 328
Geregistreerd: 15-08-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:42

Veel van de vacatures voor officiersfuncties zijn richting techniek. Op dat niveau kan ik dat echt niet. Denk dat voor jou het zelfde geldt Lisanne? Niet de goede vakken in je vooropleiding etc?

lisannevosje
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 06:31

Ik ga niet naar de kma maar naar de kms en doe nu een vooropleiding (veva) de bedoeling is om hierna naar de verkenning te gaan en heb alle vallen die ik nodig heb gewoon, dus voor mij geld dat niet

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:21

lisannevosje schreef:
Ik ga niet naar de kma maar naar de kms en doe nu een vooropleiding (veva) de bedoeling is om hierna naar de verkenning te gaan


Je hebt toch havo gedaan? Waarom heb je gekozen voor de kms ipv KMA?

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:39

Ik ga ook naar de KMS met mijn hbo :) voor zover ik weet is dat ook de enige mogelijkheid voor een verpleegkundige, tenminste, ik kon niet echt zien dat ik ook naar de KMA kon.

Klopt dat ongeveer?

lisannevosje
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:21

Romyv schreef:
lisannevosje schreef:
Ik ga niet naar de kma maar naar de kms en doe nu een vooropleiding (veva) de bedoeling is om hierna naar de verkenning te gaan


Je hebt toch havo gedaan? Waarom heb je gekozen voor de kms ipv KMA?


nee ik doe nu MBO 3 op veva, maar ik had havo kunnen doen. en KMS omdat ik graag bezig ben

Naoom_

Berichten: 1979
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Rotterdam

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:38

Hoi,

Ik ga in september eigenlijk beginnen met de opleiding hbo rechten, maar kwam toevallig een paar weken geleden op het idee van defensie. Ik wilde vroeger altijd bij de politie, maar het op straat lopen lijkt mij dus niks, in ieder geval niet wat ik wil. Vandaar dat ik weer afgehaakt ben, de rechercheurs opleiding na mijn hbo lijkt me dan weer wel leuk.
Mijn vriend heeft vorig jaar de amo gedaan bij de landmacht maar deze heeft hij niet kunnen afmaken door een blessure die langdurig is en een operatie had een heel lang herstel als gevolg. Dus daarom moest hij stoppen.

Mijzelf lijkt de lucht of landmacht erg leuk, ik ben van mezelf iemand die graag bezig is, werk graag met mensen en vind het mooi dat je bij defensie echt ergens voor staat, ook als team.
Echter zijn alle opleidingen die ik leuk vind niet geschikt, omdat je wiskunde a of b moet hebben, wat ik dus heb laten vallen. Heb de havo gedaan met C&M. Baal echt met het vakkenpakket wat ik heb want alles wat ik leuk vind qua opleidingen heb ik vroeger als vak laten vallen.. Zwaar irritant :+
Weet niet of ik een echte gevechtspositie wat vind.. De vacature voor Officier luchtgevechtsleider fc sprak me erg aan, maar helaas weer wiskunde nodig.

Hebben jullie nog enkele ideeën waarbij je geen wiskunde nodig hebt? Of kijken ze daar minder streng naar als je echt inzet toont? Of is het mogelijk om door te stromen dat ik met een andere opleiding begin?

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 21:39

Is het geen mogelijkheid om die vakken als certificaten te halen?

Naoom_

Berichten: 1979
Geregistreerd: 06-02-08
Woonplaats: Rotterdam

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 21:43

Geen idee, er is wel de vavo, maar aangezien ik het al tijdens de mavo heb laten vallen.. Is dat best veel inhaal werk.

StuiterBall

Berichten: 328
Geregistreerd: 15-08-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:59

@ Naoom, ik heb vandaag toevallig nog even tussendoor een voorlichting OOF luchtgevechts/verkeersleiding bijgewoond. Voor de opleiding tot OOF heb je geen wiskunde nodig dus dat zou je kunnen overwegen. Wel is de taak van een OOF heel anders dan van een OF. OOF staat namelijk helemaal niet in verbinding met de vlieger/piloot. OOF geeft de OF de middelen om goed contact te kunnen houden met de vlieger. Veel ict-werk dus.
En je kunt natuurlijk altijd beginnen op een lagere functie en later proberen door te stromen. Defensie betaalt heel veel opleidingen ;) Wel moet je dan net de mazzel hebben dat er ook werkelijk een vacature open staat. Schijnt niet heel makkelijk te zijn.

Oh en ik dacht trouwens ook dat je tegenwoordig niet meer met HAVO aan MWO (dus officiersopleiding) kunt beginnen. Volgens mij alleen VWO en afgerond HBO

lisannevosje
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 07:35

Volgens mij.moet je je propodeuse op hbo niveau hebben gehaalt om naar de officiersopleiding te kunnen

MarloesV89

Berichten: 2163
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:27

Ik zal mijzelf hier dan ook maar even melden. Momenteel zit ik in het sollicitatietraject voor Officier Bedrijfseconomie bij de Luchtmacht. Voorheen heb ik de studie Bedrijfskunde en Agribusiness op HBO niveau afgerond en ben nu werkzaam bij een groot accountancy kantoor. Ben er echter achter gekomen dat ik niet van half 9 tot half 6 naar een scherm kan zitten staren zonder enige vorm van afwisseling.
Afgelopen woensdag naar een voorlichting geweest in Nijmegen en dat sprak me dusdanig aan dat ik gelijk ben gaan solliciteren.

Zijn er toevallig meer mensen die dag in Nijmegen geweest of ervaring hebben met Officier Bedrijfseconomie? Daarnaast was ik ook erg benieuwd wanneer het collegejaar aan de KMA begint, gewoon in september oid?

Oja, en aanstaande zaterdag natuurlijk naar Operatie Luchtsteun! 8-)

lisannevosje
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:12

haha welkom!

ik ben niet in nijmegen of ergens anders geweest.

ga je naar Gilze toe? daar zit iemand die ik ken en daar ook bij is...

MarloesV89

Berichten: 2163
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:54

Jep naar Gilze ja. :)

lisannevosje
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:16

Gezellig!!