[ENQ] Supernatural fans

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoekAa_

[ENQ] Supernatural fans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 21:49

Dag allen,

Ik ben bezig aan mijn afstudeeronderzoek voor de opleiding Media Studies aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het onderwerp dat ik heb gekozen is de online content die binnen het Supernatural fandom wordt gemaakt. Mijn onderzoeksmethode is een enquête.

Ik ben op zoek naar Supernatural fans die deze voor mij in zouden willen vullen.

Let wel op, vanwege het internationale karakter van het fandom en de Amerikaanse achtergrond van de serie is de enquête in het Engels.

De enquête, alsmede een uitgebreidere uitleg over het onderzoek is hier te vinden: https://erasmushcc.qualtrics.com/SE/?SID=SV_4INlnIlA79x9oe9

Bij voorbaat dank!

Ben je geen Supernatural fan, maar ken je wel iemand die dat wel is? Dan zou ik het heel erg fijn vinden als je de link naar deze persoon door zou willen sturen.

nuka

Re: [ENQ] Supernatural fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:54

kan ik wel gewoon in het nederlands antwoorden, dat gaat wat makkelijker

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:55

Ja inderdaad! Maar ik ga hem wel invullen.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 22:01

Super! Bedankt!

Meeste vragen zijn multiple choice, en een paar matrixvragen :) maar de "who is your favorite character?" vraag kan je inderdaad gewoon in het Nederlands invullen.

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:10

ik ga hem ook invullen

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:14

Ik vind het een super leuke serie, maar heb echt niets met het fandom of hier dingen van zien op het internet..

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 22:16

oh ik ga hem invullen leuk

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 22:26

MacavityL schreef:
Ik vind het een super leuke serie, maar heb echt niets met het fandom of hier dingen van zien op het internet..

Heb je het idee dat de enquete genoeg ruimte biedt voor jouw perspectief of zou je zeggen dat je niet goed antwoord kan geven op de vragen?

Ik zou je willen vragen het te proberen en als het niet echt gaat dan hoor ik graag wat jij miste in de enquete zodat ik dit mee kan nemen in de discussie straks aan het eind van het onderzoek. Dus wat er, mocht het onderzoek herhaald worden, veranderd zou moeten worden om mensen met een vergelijkbare kijk als jij wel te kunnen betrekken in het onderzoek.

Bedankt iedereen! *\o/*

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 07:49

Ingevuld :)

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 09:25

Dankjewel!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:14

Ik heb hem ingevuld, maar heb verder vrij weinig met de fandom verder.
misschien zou je als extra vraag hierbij kunnen stellen of je dat bij andere series/films wel interessant vind? Zodat je een beeld krijgt van goh, supernatural fandom vind ze niks, maar fandom van bijv. game of thrones wel.

Ik heb hem ook doorgestuurd naar mijn vriend :j

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 20:58

Suuszels schreef:
Ik heb hem ingevuld, maar heb verder vrij weinig met de fandom verder.
misschien zou je als extra vraag hierbij kunnen stellen of je dat bij andere series/films wel interessant vind? Zodat je een beeld krijgt van goh, supernatural fandom vind ze niks, maar fandom van bijv. game of thrones wel.

Ik heb hem ook doorgestuurd naar mijn vriend :j

Super! Dankjewel.

Bedankt voor je suggestie. Kan het helaas nu niet meer aanpassen, gezien iedereen die hem al heeft ingevuld dan een andere survey krijgt dan die met de nieuwe vraag en dat gaat dan weer ten koste van de validiteit.

Fijn dat je het even meldt, had ik zelf nog niet bij stilgestaan namelijk. Kan het altijd nog in de discussie van mijn onderzoek aankaarten.

Kun je een specifieke reden noemen dat het SPN fandom je niet trekt maar dat van GoT wel? Of is dat meer onbewust of gevoelsmatig?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:01

Haha nee dat trekt mij ook niet, snap niks van GoT maar goed dat is een ander verhaal. Maar ik ken wel veel mensen die helemaal into GoT zijn en de kostuums namaken, filmpjes in elkaar zetten en dat bij bijv. Supernatural niet doen. Vandaar dat ik dat als voorbeeld gebruikte, maar ik heb zelf niks met fandom, niet van series, niet van films en ook niet van artiesten ofzo :).

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 21:05

Suuszels schreef:
Haha nee dat trekt mij ook niet, snap niks van GoT maar goed dat is een ander verhaal. Maar ik ken wel veel mensen die helemaal into GoT zijn en de kostuums namaken, filmpjes in elkaar zetten en dat bij bijv. Supernatural niet doen. Vandaar dat ik dat als voorbeeld gebruikte, maar ik heb zelf niks met fandom, niet van series, niet van films en ook niet van artiesten ofzo :).

Aah oké :) Dus geen persoonlijke ervaring, maar echt bedankt dat je het even aankaartte.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:07

Graag gedaan :) Succes met je onderzoek verder!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:12

Gemaakt :)

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 01:13

Thanks!