Vragenlijst over Werken binnen GGZ instellingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vragenlijst over Werken binnen GGZ instellingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:28

Hallo allemaal!

Voor mijn studie mwd moet ik een onderzoek doen naar het werkveld van de maatschappelijk werker.
Ik wil iedereen vragen, die werkt of stage loopt binnen een GGZ-instelling, om de onderstaande vragen te beantwoorden.
Dat zou mij heel erg helpen met het onderzoek :)

Ook personen die CMV of SPH doen zijn welkom! Ik moet namelijk ook de verschillen en overeenkomsten onderzoeken tussen de taken van CMV, SPH en MWD.

Alvast bedankt :) :)

- Wat is uw naam? ( Deze is niet persé nodig als u dat niet wilt :Y) )
- Waarvoor staat de instelling waarvoor u werkt? (missie/visie)
- Voor welke doelgroep is de instelling geschikt?
- Hoe komen de cliënten bij de instelling terecht? (denk aan verwijzing huisarts of andere instellingen).
- Werkt de instelling met andere instellingen samen? Zo ja met welke? Zo, nee waarom niet?
- Hoe verloopt de wijze van aanmelding van de cliënt?
- Hoe worden de gegevens van de cliënten opgeslagen?
- Hoe lang zijn de cliënten gemiddeld in behandeling?
- Wat voor behandelingen worden er gegeven?
- Wat zijn uw functies en taken binnen de instelling?
- Hoe ziet een werkdag van u eruit?
- Zijn er overeenkomsten met personeel met een SPH of CMV diploma binnen de instelling? En zo ja welke?
- Zijn er verschillen met personeel met een SPH of CMV diploma binnen de instelling? En zo ja welke?
- Welke maatschappelijke meerwaarde heeft het werkveld van de maatschappelijke werker binnen de instelling?
- Welke actuele maatschappelijke thema’s, voor maatschappelijk werk, zijn relevant binnen het werkveld?
- Waarom werkt u als maatschappelijk werken binnen deze instelling? Wat zijn de redenen hiervoor?
- Waarom hebt u gekozen om stage te lopen binnen de desbetreffende instelling?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:11

Ik werk als spw-er in de ggz? Is dat ook goed

Mars

Re: Vragenlijst over Werken binnen GGZ instellingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:14

Ik werk in de psychiatrie (bw) maar moet zeggen dat ik het nogal een jetser van een lijst vindt := Als je een beknopte versie hebt vul ik dat met liefde in, maar deze kost me wel heel erg veel tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 00:30

Quera, is ook goed. Als er duidelijk vermeld bij de werkzaamheden dat het spw is. :)

Mars, vragen kunnen niet minder, maar elke vraag die je wilt beantwoorden is fijn :) (al heb ik ze het liefst allemaal nodig voor mijn onderzoek)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:24

Zou je niet een vragenlijst maken bijv met behulp van thesistools? Is misschien fijner voor mensen om in te vullen omdat je antwoorden dan anoniem blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:24

xFioon schreef:
Zou je niet een vragenlijst maken bijv met behulp van thesistools? Is misschien fijner voor mensen om in te vullen omdat je antwoorden dan anoniem blijven?

Zal je tip meenemen! Thanks!