Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Succes! kimberly1995 schreef:Bij de optie intersect zoek je een snijpunt met een andere grafiek. Je zal hier waarschijnlijk wel de 0,5 moeten pakken ivm de halveringstijd. Je hebt dus twee 'grafieken' nodig (kan ook een lijn zijn, zoals 0,5). Waar deze twee grafieken elkaar snijden= intersect. Ik heb verder niet gekeken naar de opdracht. Snap je zelf wel waar de 0,917t vandaan komt?
Het probleem was echt de intersect. Ben er wel achter dat het kwam doordat ik de x of y min/max moest veranderen. Alleen weet ik nooit in wat ik dat moet veranderen, weet iemand dat toevalllig ook? Amira_ schreef:kimberly1995 schreef:Bij de optie intersect zoek je een snijpunt met een andere grafiek. Je zal hier waarschijnlijk wel de 0,5 moeten pakken ivm de halveringstijd. Je hebt dus twee 'grafieken' nodig (kan ook een lijn zijn, zoals 0,5). Waar deze twee grafieken elkaar snijden= intersect. Ik heb verder niet gekeken naar de opdracht. Snap je zelf wel waar de 0,917t vandaan komt?
Ja ik snap wel waar dat vandaan komtHet probleem was echt de intersect. Ben er wel achter dat het kwam doordat ik de x of y min/max moest veranderen. Alleen weet ik nooit in wat ik dat moet veranderen, weet iemand dat toevalllig ook?
Bedankt trouwens allebei!
kimberly1995 schreef:Amira_ schreef:Ja ik snap wel waar dat vandaan komtHet probleem was echt de intersect. Ben er wel achter dat het kwam doordat ik de x of y min/max moest veranderen. Alleen weet ik nooit in wat ik dat moet veranderen, weet iemand dat toevalllig ook?
Bedankt trouwens allebei!
Bedoel je het venster? Je moet inderdaad het venster zo aanpassen, dat beide grafieken goed te zien zijn. Misschien wel een handigheidje: de y is 0,5. Dus logischerwijs heb je een y tussen 0 en 0,6, bij wijze van.
Herfstwind schreef:Om te voorkomen dat je heel lang bezig bent met zoeken naar de juiste window-instellingen, kun je ook ZoomFitten. Werkt niet altijd even goed, maar over het algemeen stuurt het je wel in de juiste richting. Dan kun je daarna de instellingen zo aanpassen dat het snijpunt goed te zien is.
Als je een TI hebt vind je de optie ZoomFit bij ZOOM -> ZoomFit. Ik heb geen idee waar hij staat bij een Casio.
(gaat reken machine opduiken
)