Thuiskapster hoeveel vraag is er naar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thuis kapster handig of niet?

Ik heb een thuis kapster.
34 (37%)
Ik heb geen thuis kapster, maar zou dat wel willen wanneer ik iemand tegen kom.
15 (16%)
Nee ik ga liever naar een kapsalon.
41 (45%)

Totaal aantal stemmen: 90

Petrichor

Thuiskapster hoeveel vraag is er naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 17:03

Hey bokkers,

Nouja ik ben dus zo'n thuiskapster vandaar deze vraag ook. :D

Ik woon in een boerendorpje en zo her en der knip en eigenlijk alle boeren in de omgeving omdat zij vaak liever niet van de boerderij af willen om te knippen.

Eigenlijk zou ik best nog wel wat meer mensen willen knippen want ik kan hier nog niet van leven, gelukkig woon ik nog thuis dus alles wat ik mee neem is mooi spaargeld. :)

Nu ga ik dus binnen kort weer prijslijstjes uitdelen in de hoop dat er meer mensen geïnteresseerd zijn. Maar nu vraag ik mij af hoeveel vraag zou er naar zijn? Nou waar kan ik die vraag beter stellen als op bokt zoveel mensen zoveel meningen.

En wat vinden jullie bijvoorbeeld goede prijzen voor knippen en kleuren etc?

Dit is trouwens mijn website waar ook mijn prijzen staan, er kunnen nog wat foutjes in staan hij is namelijk nog niet helemaal af: http://mobielekapster.webs.com/

Ik hoor graag van jullie. :D
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 17-04-14 17:10, in het totaal 2 keer bewerkt

dancertje

Re: Thuiskapster hoeveel vraag is er naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:06

heb toen ik thuis woonde altijd een thuiskapper gehad en nu bij mijn vriend nog niemand gevonden.
en eerlijk gezegd bevalt mijn kappersalon mij ook heel goed.
beetje dubbel dus

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:08

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:11

Ik ga liever naar de salon. Ik vind het fijn dat ze daar gewoon meer hebben, qua producten bijvoorbeeld. Daarnaast hoort mijn haar laten wassen er ook écht bij voor mij, heerlijk vind ik dat. Ook zit ik in een kapperstoel veel fijner rechtop dan hier thuis.
Ik heb 1 keer een thuiskapster gehad, maar dat was echt geen succes. Alleen mijn pa's militaire kapsel opscheren ging goed :')

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:13

Wauw wat knip jij goedkoop :oo Je mag wel hier komen :+

Wij hebben ook een thuiskapper maar die vraagt wel het dubbele van jouw prijs... Vind het ideaal, hoef je mooi niet van huis. En met een gezin is dat natuurlijk extra handig!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 17:15

Ik ben inderdaad vrij goedkoop (klinkt lekker trouwens :+) dat is meer omdat ik het heel erg leuk vind om te doen en ik dus gewoon lekker thuis woon en verder dus geen kosten heb. :)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:17

Hier thuis hebben wij al zo lang als ik me kan herinneren een thuis kapster. Ik ben 1 keer naar een salon geweest, maar dat vond ik maar niks. Plus dat het in een salon hier 2 keer zo duur is.
Ik vind het heerlijk zo'n thuis kapster omdat ik altijd druk ben. Ik kan bijvoorbeeld huiswerk maken, eventjes 10 minuten pauze om geknipt te worden en dan meteen weer verder. Heerlijk!
Hier in het dorp zijn er heel veel mensen met thuiskapsters.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:19

Ik ben erg gehecht aan mijn eigen kapster... en die knipte eerst bij haar thuis en heeft nu een huurpandje in de stad.
Maar goed... ik denk dat het voor sommige mensen wel een uitkomst is. Denk dat je moet kijken welke doelgroep je echt wil bereiken. Je knipt nu bijv. voornamelijk boeren zijn daar nog meer in de omgeving die je zou kunnen knippen of moet je opzoek naar nieuwe doelgroep... misschien ouderen die slecht ter been zijn?

Je prijs is wel echt heel laag... haal je daar wel al je onkosten (auto/benzine etc) ermee uit?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 17:21

Evelijn schreef:
Ik ben erg gehecht aan mijn eigen kapster... en die knipte eerst bij haar thuis en heeft nu een huurpandje in de stad.
Maar goed... ik denk dat het voor sommige mensen wel een uitkomst is. Denk dat je moet kijken welke doelgroep je echt wil bereiken. Je knipt nu bijv. voornamelijk boeren zijn daar nog meer in de omgeving die je zou kunnen knippen of moet je opzoek naar nieuwe doelgroep... misschien ouderen die slecht ter been zijn?

Je prijs is wel echt heel laag... haal je daar wel al je onkosten (auto/benzine etc) ermee uit?

Ja ik haal alles er wel uit hoor. :)

Ik moet wel zeggen dat ik ook niet heel ver van huis wil, ik woon in Bornerbroek en ik wil knippen in Almelo en Borne. Voor grote groepen wil ik ook wel verder.

Bij mijn vriend tegenover zit een ouderen complex daar gaat ook nog wat door de deur omdat zij vaak slecht te been zijn denk en hoop ik daar kans te maken. :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:26

Ik zou trouwens wel echt goed over je prijs gaan nadenken... zeker als je ervan wil leven... te weinig vragen straalt ook uit dat je zelf er weinig voor over hebt en dat je niet professioneel bent..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 17:29

Wij kregen hier laatst iets door de bus en die gene vroeg 5 euro voor het knippen! Als ik dan op gemiddelde sites kijk vragen de meesten 10 euro. Omdat ik er net mee begin dacht ik ik ga er mooi iets onder zitten. :) Enkele kapsalons in de buurt vragen voor enkel knippen rond de 12 euro.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:32

Wij hebben thuis altijd een kapsalon gehad en ben er later zelf ook in gaan werken.

Als extra service klanten thuis gaan doen.

Als je het doet moet je een beetje oppassen, er zitten ook nadelen aan.

Je hebt natuurlijk niet de kosten van de salon, maar je moet wel spullen opslaan en als je ook chemische behandelingen wil doen, zorgen dat je dat ergens goed kan doen, zonder mensen hun spullen te beschadigen met bijv verf of blondeer etc. Zorg ook voor je verzekering.

Je moet goed opletten naar wie je toe gaat. Je blijft aan vrouw alleen die bij een wildvreemde aanbelt. Ik heb 1 keer een rechtsomkeert gemaakt. Dat was geen klant, maar belde ons.

Het licht is bij mensen thuis minder goed. Dat vind ik zelf vervelend met knippen.

Ook heb je geen goede stoel die omhoog en omlaag kan bijv. Als het lukt is een knipkrukje meenemen wel erg fijn, anders mis je die ook regelmatig.

Mensen vergeten soms dat je komt werken. Het is heel gezellig om een beetje te kletsen, maar 1 klant knippen thuis, kost je veel meer tijd dan in een salon. Je moet erheen, je spullen uitpakken, mensen kletsen etc. In die tijd kun je normaal wel 2 of 3 mensen knippen. Goedkoop is leuk en je hebt dus niet de kosten van de salon en personeel ed, maar je moet ook nog steeds afdragen en toch meerdere klanten achter elkaar doen om het als inkomen te kunnen zien.
Wij rekenden wel voorrijkosten bijv. Je auto, de reistijd ( waarin je dus niemand kan knippen ) evt parkeergeld kost je ook allemaal.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 17:36

Oja daar zeg je wat als mensen van verder weg bellen kan ik inderdaad voorrijkosten gaan rekenen daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. :) Ik neem meestal wel een felle lamp mee omdat ik het ook vervelend vind om in avond licht te knippen.

Wat was er gebeurd dan dat je rechtsomkeert maakte ben nu natuurlijk wel nieuwsgierig geworden. :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:47

Ik zou het gelijk trekken. In die voorrijkosten/reiskosten moet je wel je brandstof, de autokosten, parkeerkosten en de tijd dat je onderweg bent en niks anders kan doen rekenen. Je kan dat iets naar beneden afronden omdat je geen andere kosten hebt, maar het is een rekensom die je wel voor jezelf realistisch moet houden.

Er belden meer mensen op of wij thuis wilden komen. In principe was het alleen een extraservice voor bestaande klanten, maar als ik tijd had wilde ik dat wel doen.
Er belde iemand op die zich niet goed verstaanbaar kon maken. Wij zaten in Amsterdam, dus dat zegt niks. Hij stelde wel aparte vragen, maar ik wilde niet vooroordelen, dus ben er toch heen gegaan. We hadden ook oudere mensen die slecht uit hun woorden kwamen door het 1 of ander.
Ik kom daar aan en zag al hele vieze ramen en doeken voor de ramen. Hij deed open en het was echt een heel vies figuur die met een rare handbeweging erbij vroeg of ik hem lekker kwam knippen.
Heb toen vriendelijk gezegd dat hij het beter iemand anders kon vragen en ik geen tijd had daarvoor.

Misschien had hij niks gedaan......En dat iemand fris eruit ziet en wel ''normaal'' lijkt zegt ook niks. Bij mij was iig het adres bekend waar ik naartoe was, alleen zouden ze mij misschien pas na een uur zijn gaan bellen en pas later gaan zoeken denk ik.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:50

Ik vind je site niet zo professioneel ogen en daar zou ik op afhaken. Verkeerd lettertype, te lange verhaaltjes (bij 'diensten' wil ik gewoon een overzicht, geen volzinnen). Eigenlijk zou je Diensten en Prijslijst samen in een overzicht moeten hebben, zodat ik in één oogopslag kan zien wat je allemaal doet en hoeveel dat gaat kosten. Verder staan er wat taalfouten in: totaalbedrag is één woord, net als haarkwaliteit en kappersproducten, en "uw haar niet lijdt" moet met dt zijn. Ik vermoed ook dat je Schwarzkopf bedoelt en niet Swarchkopf?

Nou goed. Kleinigheidjes ongetwijfeld, maar precies genoeg om mij het gevoel te geven dat je toch wat amateuristisch bent. Je site is toch je visitekaartje, en als je graag meer klanten aan wil trekken zou ik dus zorgen dat je website, vaak het eerste waar mensen naar gaan kijken, perfect in orde is. Het zal allicht mensen wat sneller over de streep trekken om het toch eens te proberen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:51

Nee, naar de kapper gaan is voor mij even een lekker 'luxe' momentje. Ik ga zelf naar Rob Peetoom en kan me niet voorstellen dat een thuiskapster net zo luxe is.

Ik vind het lettertype op je website niet zo fijn, rommelig en kost moeite om te lezen. Maar dat kan ook aan mij liggen. :)

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:57

Ik ben zelf thuiskapster. Zelf ga ik wel naar de kapsalon. Er is wel vraag naar maar mond op mond reclame werkt wel het beste. Dat heb ik wel gemerkt. Heb toen ik net begon weleens een advertentie geplaatst maar niet zo heel veel reactie op gehad. Merk heel erg dat het via via gaat. Veel van mijn klanten kennen dan weer andere klanten. Zelf zou ik niet meer in de kapsalon terug willen werken. Voel me ook veel beter. De hele dag in de kapsalon deed mij niet veel goeds. Verder is het veel relaxter werken. Het heeft ook z'n nadelen bij sommige klanten kom je gewoon weg niet meer buiten. Maar dat vind ik meestal niet erg. Op den duur ken je ze wel en kan je het zo plannen dat het wel kan. Vaak ook nog een bakje thee bij mensen. Maar je zult het grotendeels moeten hebben van de klanten die ik al heb. En dan her en der kom je daar wel bij uit. Veel mensen die op zoek zijn naar een thuiskapper vragen ook aan familie/vrienden of buren wie hun kapper is en dan zo komen ze vaak aan je nummer.

Zelf heb ik geen website heb niet het idee dat een website zorgt voor klanten maar niet geschoten is altijd mis.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:15

Dani schreef:
Ik vind je site niet zo professioneel ogen en daar zou ik op afhaken. Verkeerd lettertype, te lange verhaaltjes (bij 'diensten' wil ik gewoon een overzicht, geen volzinnen). Eigenlijk zou je Diensten en Prijslijst samen in een overzicht moeten hebben, zodat ik in één oogopslag kan zien wat je allemaal doet en hoeveel dat gaat kosten. Verder staan er wat taalfouten in: totaalbedrag is één woord, net als haarkwaliteit en kappersproducten, en "uw haar niet lijdt" moet met dt zijn. Ik vermoed ook dat je Schwarzkopf bedoelt en niet Swarchkopf?

Nou goed. Kleinigheidjes ongetwijfeld, maar precies genoeg om mij het gevoel te geven dat je toch wat amateuristisch bent. Je site is toch je visitekaartje, en als je graag meer klanten aan wil trekken zou ik dus zorgen dat je website, vaak het eerste waar mensen naar gaan kijken, perfect in orde is. Het zal allicht mensen wat sneller over de streep trekken om het toch eens te proberen. :)

Vind ik ook! Er staan ook een aantal rare zinnen op vond ik: waar ik succesvol mijn diploma heb gehaald. Ik zou zeggen of 'welke ik succesvol heb afgerond' of 'waar ik mijn diploma heb gehaald'.

Ook zo bij: ....ervaring opgedaan in een kapsalon waar ik enige tijd gewerkt heb. Ik vind die zin een beetje dubbel.
Correct me if I'm wrong :7

Verder vind ik een lage prijs niet amateuristisch staan, zolang jij je kosten er uit haalt en er wat aan verdiend is het prima toch.

Succes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:24

Ik vind een thuiskapper niet fijn, ik zie naar de kapper gaan als een uitje :) gewoon lekker in de salon :j
Had wel een thuiskapper eerst en hoewel ze goed knipte miste ik het uitje :+ gewoon even heerlijk tijd voor mijzelf!

Je site stikt wel van de fouten, dus ik zou daar gelijk afhaken. Persoonlijk vind ik iemand die de site niet 'mooi' maakt, al helemaal mijn haar niet mooi kan maken. Mag wel een stuk professioneler!

"Er word uitsluitend gewerkt met professionele kappers producten zodat uw haar niet lijd onder een behandeling. "

Zie je zelf al de fouten ts? Voordat je een site online zet, laat anderen het controleren.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:28

Toen ik nog bij mn ouders woonde hebben we ook een thuiskapster gehad.

helaas heeft ze mn haren zo schots en scheef geknipt, dat ik geen thuiskapper meer wil.

heb een vaste kapsalon waar ik naartoe ga.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:28

Ik heb een kapsalon waar ik zo binnen kan lopen, hoef geen afspraak te maken, maar weet dan ook niet wie me gaat knippen. En al naar gelang de kapper/kapster, is het resultaat dan ook niet altijd even goed. En kapper is voor mij echt geen luxemoment, het is echt dat het moet (en kost me altijd teveel tijd).

Dus vaste kapper thuis lijkt me ideaal, scheelt in de kosten, ellende met parkeren (en de kosten ervan) en ik hoef er de deur niet voor uit. Ik zou geen uitvoerige verfbeurt willen, gewoon knippen. Dus als ik een geschikte kapster zou vinden mag ze zo komen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:47

Ja wij laten een kapster komen,veel fijner met de rolstoel van mijn moeder.
Maar ik vind wel dat je moeilijk een goede en wit werkende kapter vind.
Ooit is onze kapster een jaar uit de running geweest,jeetje wat een kneuzen hebben we hier gehad zeg.
Dus blijf dus ook bij leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:51

hie rkomt ook een thuiskapper. Wij zijn met z'n 4en thuis en nooit allemaal op een zelfde tijdstip thuis. nu doet hij de eerste die thuis is, en als de volgende thuis komt kan diegene gelijk aanschuiven.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 20:59

Dani schreef:

Bedankt voor je tips, heb even wat kleine aanpassingen gedaan morgen ga ik iemand anders even vragen op het speuren van fouten. :)