Ik voel me zo'n zeikerd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meggie_x

Ik voel me zo'n zeikerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 15:16

Ik heb sinds 8 maanden een baantje bij de supermarkt. In het begin deed ik naast mijn werk nog niet zo veel. Vond ik alles leuk en draaide ik zonder moeite lange dagen.

Nu is voor mij alles anders. Ik doe naast mijn werk en school veel meer. Ik ga naar de sportschool, ik ga weer naar mijn vader (die 1,5 uur verder woont), ik heb meer vrienden.

Daardoor ben ik eerder moe en voel ik me niet prettig als ik teveel doe. Nu wordt ik vrij ongregelmatig ingeroosterd waardoor het vrij veel voorkomt dat een bepaalde dag niet uitkomt. Toen ik solliciteerde heb ik ook aangegeven dat dat voor mij niet uitmaakte, maar ja tijden veranderen.

Ook wil ik door de weeks niet meer tot 10 uur werken, want dan ben je half 11 buiten en dan lig je half 12 pas ik bed en dat is voor mij te laat.

En dan is het voor mij ook nog eens teveel om op zaterdag langer dan 7 uur achter elkaar te werken. Gister moest ik werken van 12:00 - 20:00, ik trek dat gewoon niet. Je pauzes zijn ruk etc.

De laatste tijd heb ik ook al veel vrijgevraagd omdat ik allemaal leuke dingen op de planning heb. Nu voel ik me zo'n zeikerd. Want ik blijf elke week bellen dat ik het niet eens ben met het rooster.

Dat ik doordeweeks niet tot 10 wou werken is na 4x eindelijk doorgekomen. Dat is niet langer dan 7 uur achter elkaar wil werken durf ik niet eens te zeggen want dan voel ik me dus zo'n zeikerd.

Zij moeten wel elke keer voor mij het rooster aanpassen, maar als zij een keer bellen of ik kan invallen kan ik nooit omdat ik of te moe ben of ik heb al afspraken. En daar voel ik mij banketstaaf over.

Het duurt heel lang voordat dingen doorkomen en een echt gesprek met mijn leidinggevende lukt nooit. Ik zit er een beetje doorheen. Communicatie moet daar altijd via briefjes want als je iets zegt wordt het vergeten. Ik hou daar niet van want het gaat een ander die op kantoor komt niks aan wat mij dwars zit _O-

Wat ook nog wel eens gebeurt dat ze zonder je toestemming het rooster veranderen. Wat dus is gebeurt. Het enige wat ik nog weet is dat ik tot 6 moest, maar de rest ben ik vergeten... Dus daar kan ik ook niet over bellen.

Ik overweeg zelfs voor het rooster een andere baan te zoeken.

Heeft iemand tips of adviesen voor mij? Ik doe Kassa overigens.

kiki1976

Re: Ik voel me zo'n zeikerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:19

Hoeveel uur werk je in de week? En over hoeveel dagen verspreid?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:20

LZP -> STW

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 15:21

Dat verschilt dus heel erg. Vroeger meer dan 12 uur per week omdat je toen nog over je contract mocht werken. Nu zo'n 8-13 uur. Vaak over 2-3 dagen verspreid.

Nu is het vaker vrijdag en zaterdag. Soms ook zondag.

Mijn eerdere rooster was gewoon heel fijn: dinsdag 17:00 - 20:00, vrijdag 17:00-20:00 en dan zaterdag of zondag 6 uurtjes. Dit wil ik heel graag terug maar dit hebben ze ineens veranderd.

Ik kan trouwens door de weeks ook alleenmaar werken op dinsdag en vrijdag, want andere dagen heb ik dus iets gepland. Maar dat weten ze ook nog niet helemaal omdat ik dat niet durf te zeggen..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:25

Tja bij werken horen nou eenmaal verplichtingen. Ik vindt zo vaak vrij vragen om leuke dingen te doen echt niet kunnen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:26

Tsja, waar heb je je prioriteiten?

Ik zegde afspraken met vrienden af omdat ik moest werken, niet andersom :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:30

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de uren niet schrikbarend veel vind, maar ik vind het al raar dat je bv op een zaterdag niet langer dan 7 uur wilt werken.

En ik vraag me eigenlijk een beetje af of je eigenlijk wel echt wilt werken? Want ik heb het idee dat je liever niet werkt maar liever leuke dingen gaat doen.

In principe mogen ze je uren veranderen, of je moet je uren/dagen vast hebben staan in je contract.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:32

Tsja meid, dat is het leven. Je kunt niet iedere keer vragen om andere tijden. Ik neem aan dat er in je contract staat dat de werkgever je vrij is om in te roosteren?
Om eerlijk te zijn vind ik je wel een beetje een zeikerd. En ik vind het knap dat ze nog steeds zich aanpassen aan jou. Jij wilt werken, dus moet je je ook aan de tijden houden wanneer je nodig bent.
Tot hoelang loopt je contract? Want als ik bedrijfsleider geweest zou zijn had ik je er allang uit gezet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:33

Ik zal aan je denken als ik volgende week zaterdag van 7:00 tot 18:00 moet werken. :') Met alleen 1 uur middag pauze waarin ik ook nog naar huis moet fietsen.

Sorry maar als je geld wil verdienen moet je gewoon werken, voor jou 10 anderen. Bij supermarkten willen ze graag flexibele medewerkers en tja helaas pindakaas moet je dat maar accepteren of stoppen. :P

Hoe wil je dat later gaan doen dan? Ook niet werken?

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:34

Om leuke dingen te kunnen doen moet je geld hebben.

AniiQue

Tja, je werk kan niet altijd rekening houden met je overige activiteiten Wie geld wil verdienen moet werken. Dingen met je vrienden doen kan je beter Verzetten dan je werk. Want uiteindelijk is je werk het ook zat.
Vooral op kassa ben je zo vervangen. Meis ben blij dat je werk hebt. En 8 tot 13 uur valt reuze mee

Mars

Aleeneh schreef:
Tsja, waar heb je je prioriteiten?

Ik zegde afspraken met vrienden af omdat ik moest werken, niet andersom :+

Hier hetzelfde idd. Wacht maar tot je een eigen huis hebt plus verdere rekeningen die daarbij komen kijken. Dan zul je ook heel wat leuke dingen moeten laten en werken terwijl je eigenlijk iets anders had willen doen. Jammer, maar het hoort erbij.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:35

Als je geld wil verdienen heb je een baan nodig.
Onregelmatige diensten zijn niet ideaal.
Door zo vaak vrij te vragen en door "moeilijk" te doen kan je werkgever besluiten een ander gemotiveerder persoon aan te nemen in jouw plaats.

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 15:35

Mijn contract is zojuist met een jaar verlengd.

Jullie snappen mij verkeerd. Ik vraag GEEN vrij als het rooster er al is. Ik vraag 3 weken van te voren vrij als het rooster nog gemaakt moet worden.

Laatst 1 dagje en binnekort 4 doordeweekse dagen omdat dat de enige kans is om met mijn vader op vakantie te gaan.
Laatst bijgewerkt door Meggie_x op 13-04-14 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:35

Jij moet een figuurlijke schop onder je hol hebben, ik denk namelijk dat je eigen houding ervoor zorgt dat jij je zo moe voelt en nergens meer de fut voor hebt. De uren die je maakt vallen enorm mee, je werkt gewoon part time en het hoort er nou eenmaal bij.
Ga het eens van de andere kant bekijken, door je werk heb jij de mogelijkheid om leuke dingen te doen!

En als je het echt niks meer vind is het misschien een optie over een x aantal uren contract te gaan spreken met je baas ipv. een 0 uren contract? Dan staan je uren nl. vast.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:36

Tja, je werk kan niet altijd rekening houden met je overige activiteiten Wie geld wil verdienen moet werken. Dingen met je vrienden doen kan je beter Verzetten dan je werk. Want uiteindelijk is je werk het ook zat.
Vooral op kassa ben je zo vervangen. Meis ben blij dat je werk hebt. En 8 tot 13 uur valt reuze mee

Ik ging 4 lange dagen naar school en van vrijdag tot zondag in horeca keten met dagen can 9 uur. Mij hebben ze het contract niet verlengt omdat ik veel pech had (ziek van t paard afdonderen gekneusd knieën hebben ervan etc.) dus werken meis! ;)
Laatst bijgewerkt door AniiQue op 13-04-14 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:37

kind je bent 16 en werk max 13 uur per week.
Tijd zat voor vriendinnen sportschool en weet ik vele wat.
Moe van 7 uur werken 1 dag in de week.

Kom op zet je er over heen en wees blij dat je werk hebt.
Er zijn zat meiden van jou leeftijd die graag willen ruilen.

Luckystory

Eerlijk?... Bij ons zou je ontslagen worden.
Van studenten die bij ons komen solliciteren wordt verwacht dat ze altijd kunnen op hun vaste dag. En feestjes/studie/familie/sport/jeugdbeweging etc... zijn allemaal geen excuus. En dat wordt ook duidelijk van in het begin zo mee gedeeld. Je komt ofwel altijd werken, of je komt niet werken. Simpel.
Uiteraard zijn er er altijd onvoorziene omstandigheden mogelijk en indien er wel eens iets belangrijks zou tussenkomen, is daar ook wel begrip voor. Maar dan wordt er wel verwacht dat dit minstens een maand op voorhand wordt aangevraagd. En niet elke zoveel weken voorkomt.
Kan dat niet, en is het drukke sociale leven van de studenten belangrijker dan het werk. Of sturen ze te vaak hun kat, dan liggen ze simpelweg buiten.
Als je later fulltime werkt, moet je namelijk ook niet alle weken bij je baas uurveranderingen en vrij gaan vragen. Je plant dan je persoonlijke leven zoveel mogelijk rond je professionele leven.

Uiteraard probeert de baas op zijn beurt dan wel rekening te houden met de studenten zodat ze kunnen plannen. Hij zorgt ervoor dat ze een vaste dag hebben en tijdens de examenperiode draait het vaste personeel wat meer weekendshiften. (Dan is er wel begrip voor 'studie')

r_lolita

Voor jou 10 anderen, dus denk dat je zelf die keuze moet maken. Stoppen met werken en geen geld hebben, maar wel leuke dingen kunnen doen. Of het voor lief nemen en dan maar wat harder werken en wat minder vaak leuke dingen doen toch?
Zo werkt dat nou eenmaal.

purny

Dan heb je geluk, bij mij had je allang op straat gestaan. Niet willen werken of meer vrij willen vragen op andere tijden? Toedeloe! Een werkgever kan meer mensen krijgen die niet iedere keer vrij willen nog voordat het rooster is gemaakt.

Michellette

Met deze instelling moet je niet raar opkijken dat, mocht je een jaarcontract hebben, deze niet verlengd gaat worden. Zoals je het hierboven omschrijft ben je inderdaad zoals jij je voelt.....

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:39

purny schreef:
Tsja meid, dat is het leven. Je kunt niet iedere keer vragen om andere tijden. Ik neem aan dat er in je contract staat dat de werkgever je vrij is om in te roosteren?
Om eerlijk te zijn vind ik je wel een beetje een zeikerd. En ik vind het knap dat ze nog steeds zich aanpassen aan jou. Jij wilt werken, dus moet je je ook aan de tijden houden wanneer je nodig bent.
Tot hoelang loopt je contract? Want als ik bedrijfsleider geweest zou zijn had ik je er allang uit gezet.

Ik kan het hier eigenlijk alleen maar mee eens zijn. Je werkt al heel weinig uren, en dan wil je ook nog eisen stellen. Vind je het überhaupt wel leuk om te werken?

Bedenk je overigens ook; voor jou tien anderen. Dus schik je ook naar je werk, dat is belangrijk.

Dus ja, je gevoel is valide, je bent inderdaad een zeikerd, damn.

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:40

Je zegt zelf dat je je een zeikerd voelt. Heel vervelend misschien maar waarschijnlijk zit er toch waarheid achter. Het is werk en dat is niet geheel vrijwillig. Je kan natuurlijk ook gewoon stoppen als het niet gaat zoals je wil anders zul je toch jezelf een schop onder je kont moeten geven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:41

Thnx San!

Ik kan me nog herinneren dat ik een collega kreeg die afhankelijk van de bus was, ook op zondag. Wanneer ze op zondag om 08.30 moest beginnen redde ze dat vaak niet aangezien haar bus niet reed. Zij wil ergens werken dus moet ze zich ook aanpassen met tijden en zorgen voor eigen vervoer. Hetzelfde met TS. Zij wil werken(al heb ik het vermoeden van niet) dus moet ze zich ook aanpassen aan het rooster van haar baas.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:42

Meggie_x schreef:
Mijn contract is zojuist met een jaar verlengd.

Jullie snappen mij verkeerd. Ik vraag GEEN vrij als het rooster er al is. Ik vraag 3 weken van te voren vrij als het rooster nog gemaakt moet worden.

Laatst 1 dagje en binnekort 4 doordeweekse dagen omdat dat de enige kans is om met mijn vader op vakantie te gaan.

Tja dan nog, je bent waarschijnlijk met meerdere collega's en ze kunnen niet met iedereen rekening houden, al heb je nog van die dringende redenen om vrij te willen. Ik ben de hele maand april welgeteld 1 weekend vrij, kan geen weekendje weg met mijn vriend terwijl het zijn verjaardag is en koningsdag vieren met mijn vriendinnen kan ik ook wel vergeten. Vind ik dat leuk? :n Maar het is niet anders, we hebben een huis en rekeningen te betalen dus ik zal wel moeten.
Je mag echt in je handjes klappen hoor met die uren/tijden. Ik zou in ieder geval graag met je ruilen :=