Morgen is de Open Dag van de Haagse Hogeschool. Ik ga erheen om te kijken naar de opleiding Voeding en Diëtetiek. Zijn er nog meer mensen die naar de Open Dag gaan, en misschien zelfs wel gaan kijken naar dezelfde studie? Ik ben echt heel erg benieuwd en ik hoop dat het kan helpen bij het maken van een keuze.
Even wat achtergrond informatie over mezelf:
Ik ben vorig jaar gestopt met mijn studie Archeologie vanwege gezondheidsredenen en het ziet er niet naar uit dat ik dat weer kan gaan oppakken. Omdat ik echt geen idee had wat ik dan wilde gaan doen, maar eens gaan rondkijken naar andere opleidingen. Ik vind lesgeven/coachen echt ontzettend leuk om te doen en ik heb dus eerst rondgekeken naar lerarenopleidingen. Maar de vakken waarin ik graag zou willen lesgeven (geschiedenis of Spaans), daarin liggen de banen nou niet echt voor het oprapen en dat zal in de toekomst waarschijnlijk niet veel anders worden.. Aangezien talen me liggen en ik talen ook erg leuk vind, heb ik ook nog Duits en Engels overwogen. Maar met die talen heb ik toch veel minder iets mee dan met Spaans en daarbij komt dat het me ontzettend "eng" lijkt om voor pubers voor de klas te staan. Ik denk dat ik niet sterk genoeg in mijn schoenen sta om door de "uitprobeerfase" heen te komen, tenzij het een vak is waarin ik erg graag lesgeef en dat is met Engels en Duits toch minder.
Dus maar eens verder gaan zoeken en toen kwam ik bij de opleiding Voeding en Diëtetiek uit. Vanuit mijn eigen achtergrond heb ik ervaren hoe belangrijk goede voeding en daarbij goed voedingsadvies is en ik ben er ook zeer in geïnteresseerd. Ik zou dus dan binnen de Dietetiek de kant op willen van Paramedisch diëtiste of werken als voorlichter. Nou weet ik dat ook in de diëtistenwereld de banen niet heel dik bezaaid zijn, maar ik had het idee dat je toch redelijk breed aan de slag kunt als je klaar bent (wel afhankelijk van je vakkenkeuze waarschijnlijk)
Ik heb nog geen idee of het ook echt wat voor me is, en daarom ben ik erg benieuwd naar de Open Dag morgen. En misschien dat ik ook toch nog wel wat lerarenopleidingen ga bezoeken, gewoon om een goed beeld te krijgen van een opleiding en het werk als docent voordat ik iets afschiet

Nou ja heel verhaal alsnog getypt

Dussss.. Naar welke opleiding ga jij kijken morgen, of heb je misschien tips voor me?
lijkt lang maar is zo voorbij! (en als je toch in 1 trein zit, lekker huiswerk maken in die nieuwe sprinters met internetverbinding
)
?