Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Mama_Rianne schreef:Ik heb een contract voor onbepaalde tijd, maar wel 0-uren contract.
Volgens hun moet ik de 2 weken dat mijn oppas op vakantie is, maar betaalde oppas gaan regelen. Maar hun willen dit niet vergoeden, ik moet dat maar over hebben voor mijn werk.
en wij dus onze vakanties op elkaar afgestemd hebben.
Citaat:De werkgever moet binnen twee weken nadat de werknemer zijn vakantieplannen kenbaar heeft gemaakt, aangeven dat de werknemer niet in de gewenste periode zijn vakantie kan opnemen vanwege'gewichtige redenen. Als de werkgever deze termijn overschrijdt, dan is de vakantie vastgesteld volgens de wensen van de werknemer.
Jans schreef:Wat interessant is is dit:Citaat:De werkgever moet binnen twee weken nadat de werknemer zijn vakantieplannen kenbaar heeft gemaakt, aangeven dat de werknemer niet in de gewenste periode zijn vakantie kan opnemen vanwege'gewichtige redenen. Als de werkgever deze termijn overschrijdt, dan is de vakantie vastgesteld volgens de wensen van de werknemer.
Jans schreef:Wettelijk gezien mogen vakantiedagen zoals jij ze wil opnemen niet geweigerd worden zonder dat daar een zwaarwegende reden voor is. Een zwaarwegende reden kan zijn dat de bedrijfsvoering in gevaar komt:
http://www.intermediair.nl/carriere/sal ... n-weigeren
Dat is ook de reden dat wij hier niet allemaal tegelijk wegmogenen wij dus onze vakanties op elkaar afgestemd hebben.
Vjestagirl schreef:[***] schreef:Wat interessant is is dit:Citaat:De werkgever moet binnen twee weken nadat de werknemer zijn vakantieplannen kenbaar heeft gemaakt, aangeven dat de werknemer niet in de gewenste periode zijn vakantie kan opnemen vanwege'gewichtige redenen. Als de werkgever deze termijn overschrijdt, dan is de vakantie vastgesteld volgens de wensen van de werknemer.
Voor welke sector is dit?
niet persé sectorafhankelijk. Brainless schreef:Tja dat is heel vervelend.
Maar ze hoeven de oppas alleen vergoeden als je al vrij had gekregen en (om zwaarwegende reden) je toch geen vrij kan krijgen.
Mama_Rianne schreef:Ik heb een contract voor onbepaalde tijd, maar wel 0-uren contract.
Volgens hun moet ik de 2 weken dat mijn oppas op vakantie is, maar betaalde oppas gaan regelen. Maar hun willen dit niet vergoeden, ik moet dat maar over hebben voor mijn werk.
Gabbe schreef:Ik heb ook en 0 uren contract maar mag altijd werk weigeren maar dat ligt wel aan je contract ik ken idd mensen die 5 dagen per week klaar moeten staan en vakantie aan moet vragen. Zou dus even je contract na lezen.