wat moet ik nou doen?? ben het helemaal zat!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jumerenik

wat moet ik nou doen?? ben het helemaal zat!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 14:34

ik ga proberen om het verhaal zo duidelijk mogelijk op te schrijven.

het begon in de eerste klas, ik kwam op school en werd gelijk vrienden met A. het ging in de eerste klas goed, al merkte ik wel al dat er af en toe wat minder aardige opmerkingen werden gemaakt. blijkbaar kreeg iedereen een bijnaam en die van mij werd blijkbaar baksteen.
van die bijnaam heb een tijdje last gehad. vond het eerst niet zo erg maar daarna ging ik me er wel wat aan iriteren. uiteindelijk stopte ze ermee.

in de 2e klas merkte ik dat A steeds minder aardig deed. ze wou naar eigen zeggen meer ruimte en vond dat ik teveel op haar plakte. nou ja... school kamp brak aan, en wij gingen in een gastgezin. maar A wou niet met mij. dat vond ik niet heel erg, maar wel jammer. ik zat uiteindelijk ik een gastgezin met S en C. nou kon ik wel met hun overweg, en heb een tijdje naast C gezeten, maar echt superleuk was het niet. uiteindelijk heeft A tijdens dat kamp helemaal niets met mij gedaan. dat hele kamp zat ik eigenlijk een beetje in mijn eentje.

nu in de 3e klas merk ik dat ik veel meer onaardige opmerkingen naar mijn hooft gelsingert krijg. over het fijt dat ik een pony heb, en daar veel tijd in steek. nou vind ik dat niet erg, ik weet immers beter, maar het irriteert met wel. (ik vind het aan het randje van pesten hangen. ze doen niet echt iets gemeens, maar het buitensluiten uit de groep en de snijdende opmerkingen vind ik wel degelijk erg vervelend.).
nou is gisteren dus de kamerindeling van het schoolkamp naar Londen van dit jaar verdeeld. ik was eerst in een groep met A (tevens nog steeds mijn enige echte vriendin in mij klas) en S (dezelfde van vorrig jaar) en Y.( A haar nieuwe vriendin) ik had er geen problemen mee. maar ineens hoor ik Y zeuren dat ze het niet leuk vind, en A daarin meepraten. (wij hebben 10 meiden in de klas. verdeeld over 2 groepen. 1 groep is die van Y en haar vriendinnen, de andere is van A, C, nog een ander mijsje en mij. en dan heb je S nog die eigenlijk helemaal buiten de groep staat omdat ze een jaar is blijven zitten. word niet gepest en word ook niet onaardig tegen gedaan.)
maar nu komt het er op neer dat ik hoostwaarschijnlijk alleen met S op de kamer word gezet. omdat Y dat totaal niet leuk vond om met mij en S te zitten. (alsof we een of andere vlieg zijn waar Y zich aan ititeerd en daarom weg moet.) nou ben ik normaal vrij makkelijk, maar dit hoort voor mij ook een leuke rijs te zijn. en ik laat me een keertje niet over mij heen lopen. en dan word de rest van de mijden heel erg boos omdat ik niet alleen met S wil (HALLO. IK VINS S EIGELIJK HELEMAAL NIET AARDIG).

En persoonlijk voel ik me nu heel erg gekwetst door A. zij was mijn vriendin. en nu wil ze alleen nog maar afstand van mij. ik heb niets met Y of haar vriendinnen, en C en haar vrienind zijn wel aardig en gaan met respect met mij om, maar zij zijn niet mijn vriendinnen.

tja.... wat moet ik nu doen. me weer ingeven en zeggen dat het goed is om alleen met S op een kamer te gaan? zeggen dat je het echt niet wilt????
en wat moet ik met A. ben flink boos op haar, maar ik weet niet of ik haar wel iets kwalijk mag nemen...
en. de laatste vraag. zal ik van school wiselen. heb op deze school niet echt vrienden en word ook een beetje buitengesloten door mijn klas. als het goed ik mar ik volgend jaar naar een loot-school. zal ik dat dan doen, en een hele nieuwe start maken.

al mijn vriendinnen zijn van paardrijden, daar licht mijn sosiale leven, en niet op school. maar ik wil het wel gewoon leuk hebben. en niet zo worden behandeld als nu gebeurd....

sorry voor het lange verhaal. ben er gewoon een beetje klaar mee.

Celiien

Re: wat moet ik nou doen?? ben het helemaal zat!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:39

Ik snap jou zeker.. Maar vind t ook wel een beetje rottig hoe je over S praat. Want blijkbaar behandelen jullie in totaal haar zoals jij wordt behandeld door de rest. Is ook niet leuk toch?

Met A apart praten?

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 14:47

Celiien schreef:
Ik snap jou zeker.. Maar vind t ook wel een beetje rottig hoe je over S praat. Want blijkbaar behandelen jullie in totaal haar zoals jij wordt behandeld door de rest. Is ook niet leuk toch?

Met A apart praten?

miscomunicatie.
iedereen is aardig tegen S, maar zij is in de 2e klas blijven zitten, en haar vriendinnen waar zij mee omgatt zitten gewoon een klas hoger. ze word niet gepest, en niemand is onaardig tegen haar. ze trekt veel op met een jogen uit onze klas. maar jongen en mijden zijn geschijden is een gastgezin.
maar ze is niet mijn vriendin en ik voel me dus niet verandwoordelijk om de hele week met haar op te trekken.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:56

Misschien kom je er wel achter dat je het in die week met S heel erg goed kunt vinden! Maar dat jullie 2 apart worden gezet vind ik wel slecht van school. Het is toch veel leuker om in groepen te zitten als er niet gepest wordt?

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 14:58

Michellkuh schreef:
Misschien kom je er wel achter dat je het in die week met S heel erg goed kunt vinden! Maar dat jullie 2 apart worden gezet vind ik wel slecht van school. Het is toch veel leuker om in groepen te zitten als er niet gepest wordt?

zat de vorrige week ook al met S, en ze is op zich wel gewoon aardig, maar wat we over paarden ook altijd zeggen..... ik mis de klik. en zij laat me niet binnen want zij heeft al vrienden. dat is teminste de concluzie die ik vorrig jaar gemaakt had. er is niets mis met haar. maar het is het gewoon net niet.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:02

Je hoeft toch ook niet meteen beste vrienden te worden met S.?
Als je aardig tegen elkaar bent en redelijk met elkaar op kan schieten is dat oké lijkt mij.

Ik snap wel dat je het rottig vind van A.
Misschien moet je er toch maar over denken om inderdaad van school te wisselen.
Als je je hier niet op je plek en niet geaccepteerd voelt is het misschien beter om een nieuwe start te maken :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:06

Misschien word je juist wel vriendinnen met S als je wat meer contact met haar krijgt.

En over A: vrienden komen en gaan in je leven. Daar is moeilijk wat van te zeggen.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 15:08

Yaralisa schreef:
Je hoeft toch ook niet meteen beste vrienden te worden met S.?
Als je aardig tegen elkaar bent en redelijk met elkaar op kan schieten is dat oké lijkt mij.

Ik snap wel dat je het rottig vind van A.
Misschien moet je er toch maar over denken om inderdaad van school te wisselen.
Als je je hier niet op je plek en niet geaccepteerd voelt is het misschien beter om een nieuwe start te maken :)

dat snap ik, maar zij vond het ook mider leuk om weer samen met mij te gaan. en ik vond het eigelijk helemaal niet leuk. en ik heb ook het gevoel dat er dan weer over mj heem word gelopen. ik vind dat gewoon echt niet leuk! ik ben nooit zo moeilijk, maar mijn ouders hebben wel 250 euro betaalt om op rijs te kunnen, en dan kan ik moeilijk zeggen aan het eind dat ik het niets vond, omdat ik totaal geen klik had met s twerwijl ik dat van tevoren had kunnen weten.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 15:10

Iris82 schreef:
Misschien word je juist wel vriendinnen met S als je wat meer contact met haar krijgt.

En over A: vrienden komen en gaan in je leven. Daar is moeilijk wat van te zeggen.

maar als mijn vriendschap met a stopt . zou ik dan naar een andere school gaan????

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:23

jumerenik schreef:
dat snap ik, maar zij vond het ook mider leuk om weer samen met mij te gaan. en ik vond het eigelijk helemaal niet leuk. en ik heb ook het gevoel dat er dan weer over mj heem word gelopen. ik vind dat gewoon echt niet leuk! ik ben nooit zo moeilijk, maar mijn ouders hebben wel 250 euro betaalt om op rijs te kunnen, en dan kan ik moeilijk zeggen aan het eind dat ik het niets vond, omdat ik totaal geen klik had met s twerwijl ik dat van tevoren had kunnen weten.

Ja dat begrijp ik wel, je wilt natuurlijk gewoon een leuke reis hebben.
Heb je al op school aangegeven hoe je er over denkt?
Als ik je goed begrijp is er eigenlijk niemand waar je echt goed bevriend mee bent in deze groep.
Is het verplicht om mee te gaan?
Want als de lol er nu al af is voor jou, is het misschien ook een optie om thuis te blijven.
Ik hoop dat er iets geregeld kan worden waardoor het voor jou een leuke reis wordt!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:28

Ik zou A lekker laten voor wat het is en in die week lekker veel plezier gaan hebben met S! A heeft blijkbaar geen behoefte aan jou meer als vriendin, jij wel aan haar, maar een vriendschap moet van 2 kanten komen!
Niet van school wisselen als je vriendschap met A stopt! Gewoon met de jongens omgaan! Ik had ook bijna alleen maar jongens als vrienden op de middelbare school en daar kon ik het veel beter mee vinden (zijn veel makkelijker haha)!

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 15:30

nou helaas is het gastgezin en de bus e nbijna alle andere dingen al geregeld. dat is dus geen optie. helaas heb er nu al geen zin in. mijn ouder hebben mijn mentrix gebeld en het besproken, aleen mijn mentrix heeft niet zoveel macht in de klas. en al ziou ik ergens anders worden geplaatst, het blijft zo dat ik vervolgens weer boze blikken en opmerkingen krijg over het fijt dat ik me weer moest 'aanstellen'..... :(

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 15:33

iirrssjjee schreef:
Ik zou A lekker laten voor wat het is en in die week lekker veel plezier gaan hebben met S! A heeft blijkbaar geen behoefte aan jou meer als vriendin, jij wel aan haar, maar een vriendschap moet van 2 kanten komen!
Niet van school wisselen als je vriendschap met A stopt! Gewoon met de jongens omgaan! Ik had ook bijna alleen maar jongens als vrienden op de middelbare school en daar kon ik het veel beter mee vinden (zijn veel makkelijker haha)!

heb een hekel aan jongens in de klas. maar ook het zelfde geld voor S ook bij haar zou de vriendschap niet van 2 kanten komen. ik heb en geen klik met haar, en zij heeft geen klik met mij.
over de andere school zit ik zoiezo erg te twijfelen. ik zie het niet zitten om hier nog 3 jaar te blijfen. dit zijzoen is mijn streven om a-kader te worden. inclusief internationale wedstrijden. tja. ik heb best een strenge school. ik denk niet dat ik dan zomaal even een week naar frankrijf ofzo mag voor een wedstrijd.