Ik heb sinds vorige week ontslag genomen op mijn werk als "kok". Ik werkte in een keuken van een cafetaria op een fabriek. (volgen we nog?

Ik heb met mezelf enkele jaren geleden de afspraak gemaakt dat als ik mijn werk niet graag meer deed, ik zou stoppen en ander werk zou zoeken. Dit omdat ik maar een keer leef, en mijn leven niet wil slijten op een plaats waar ik niet wil zijn. Hoe dan ook, de reden van dit topic.
Ik ben afgestudeerd als opvoedster. Helaas maar a2 (hoe dat zit in nederland weet ik niet, maar hier is a2 niet gelijk aan a1) waardoor ik dus niet in de bijzondere jeugdzorg kan werken, maar wel met ouderen of mensen met een beperking, als ik geluk heb nog met kinderen in de opvang.
Ik wil ontzettend graag werken met kinderen/jongeren in de bijzondere jeugdzorg, dit omdat ik gewoon voel dat dit een job is die ik met hart en ziel zou doen. Maar dus, dat is niet mogelijk gezien mijn diploma een graad te laag is. Daarom dus dat werk als kok.
Vorige week vrijdag had ik mijn ontslag, en woensdag kon ik beginnen op een andere plaats. In de productie dus Inpakken. Ik heb twee dagen lang eitjes,ham/kip of zalm en tomaatjes op een schaaltje gelegd waarna ze ingepakt werden door een machine. Bandwerk dus. En ik heb gezegd dat ik geen verlenging wil voor morgen, omdat ik dus gillend gek werd van dat bandwerk. Ik heb ontzettend veel respect gekregen voor mensen die bandwerk doen, want ik kan het écht niet. Constant dezelfde beweging, constant hetzelfde werk, geen andere dingen die je ziet, geen uitdaging.... Ik weet dat er mensen zijn die dit leuk vinden, maar ik begrijp het niet. Gelukkig zijn er wel mensen die dit leuk vind!
Maar dus, dat betekent dat ik dus weer zonder werk zit. Nu heb ik geluk dat ik maandag mag beginnen in een grootkeuken, als kok weer. Hopelijk wordt dat wat

De reden van dit topic is eigenlijk dat ik benieuwd ben naar welke jobs de bokkers doen, en welk diploma ze hebben. Ik ben dus officieel opvoedster, maar ik ben dus tewerkgesteld als kok.
Zijn er mensen die "onder" hun diploma werken, en zoja hoe voelen jullie je daarbij? (ik voel me alsof ik méér kan dan ik doe, waardoor ik me nutteloos voel)
en of er bokkers zijn die "hoger" werken dan hun diploma, en zoja, hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?

Ik begin bang te worden dat ik met een heleboel capaciteiten zit maar ze niet in werkelijkheid zal kunnen uitvoeren omdat ik niet voor de nodige diploma's beschik!