Ik weet niet wat ik wil....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij doen als je mij was?

HBO hippische bedrijfskunde in Dronten
5 (50%)
Werken en daarnaast de Orun halen
2 (20%)
Werken en daarnaast een boekhoudkundige avondopleiding doen
1 (10%)
Anders, namelijk (reactie)
2 (20%)

Totaal aantal stemmen: 10

mavantos

Ik weet niet wat ik wil....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 18:01

Ik weet echt niet wat ik wil!! Ik zou graag in de paarden willen werken, maaaaaar....
(Ik doe examen in de vakken biologie, management & organisatie, economie, Nederlands, Engels, Wiskunde A en geschiedenis)

Ik ga volgend jaar mijn examen doen in op de Havo (ik zit nu in 4 HAVO) en kan dus een HBO opleiding gaan volgen en aangezien ik nog echt geen idee heb welke richting ik op wil dacht ik dat jullie me misschien iets verder konden helpen. Ik dacht een hele leuke opleiding gevonden te hebben CAH Dronten en dan de opleiding HBO Hippische Bedrijfskunde, aangezien ik heel graag iets met paarden wil gaan doen en er een stuk bedrijfskunde bij zit waardoor als ik niets met paarden wil gaan doen ik toch nog wat heb aan mijn studie. Alleen het is ver weg.... Wat erg jammer is, omdat het de beslissing nog veel moeilijker maakt. Ik heb op het moment 2 paarden en daar ben ik intensief mee bezig en met mijn oudere paard rijd ik ook wedstrijden. Al zou ik voor de opleiding kiezen zou ik ergens op kamers moeten en mijn paarden mee nemen. Nu helpt mijn moeder mij erg veel en ik denk niet dat ik naast een HBO opleiding alleen 2 paarden kan doen. Als dat wel zou kunnen heb ik niet de begeleiding en lessen met het paardrijden wat ik nu wel heb en zie ik het dus nog niet gebeuren dat we verder gaan komen.

Een andere optie is om eerst een jaar te gaan werken in de paarden en daarnaast mijn Orun te gaan halen. Dan zou ik na een jaar kunnen kijken of het echt wat voor mij is en of ik dit door wil zetten, als ik dat niet zou willen kan ik alsnog een andere opleiding gaan doen die wel in de buurt is.

Ook zou ik gaan kunnen werken en daarnaast nog een avond opleiding gaan volgen die meer boekhoudkundig is. Alleen weet ik niet of ik dit echt leuk vind.

Nu weet ik dus eigenlijk niet wat ik wil gaan doen.....

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:24

Ik zou kiezen voor de HBO opleiding. Nu weet ik niet wat de banenkansen in die richting zijn, maar je geeft zelf aan dat je dit een leuke opleiding lijkt. Je orun kan je later ook nog een keer halen, ik zou voor mijn toekomst gaan en dus een goede opleiding. ;)

Anoniem

Re: Ik weet niet wat ik wil....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:14

Och meisje, je hebt nog een heel jaar. Ik zi nu zelf richting het einde en heb nog geen idee -O- ben zelfs al een keer uitgeloot.

Ik zou je gewoon oriënteren (ook op de niet-paardgerichte beroepen) en bij hogescholen langsgaan. Op websites kijken wat er in de buurt zit, met jouw profiel kun je heel wat richtingen op. :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:18

Tja, mij lijkt het logischer om niet direct een paardenopleiding te gaan doen; als je bijv. een jaar zou gaan werken + je ORUN zou halen, dan heb je dat in elk geval in de pocket. Spendeer dat jaar dan ook aan het oriënteren op andere HBO-opleidingen, bijv. 'gewoon' Bedrijfskunde, en ga dat dan daarna doen zodat je ook een gewone opleiding achter de hand hebt mocht het met de paarden niet lukken of tegenvallen.

Werken in de paarden is leuk, maar niet erg zeker qua baan en inkomen. Als je opzich het ook wel zou zien zitten iets anders te doen en de paarden ernaast te houden, dan is het helemaal zo gek nog niet om inderdaad eerst eens een jaartje te oriënteren + je ORUN te halen en daarna dat als hobby voortzetten en onderwijl een HBO-opleiding doen in een ander veld.