Op het moment weet ik het niet meer zo goed met mijn studie...
Ik studeer hbo bouwkunde in Leeuwarden en zit nu in het eerste jaar. Hiervoor heb ik mijn vwo diploma gehaald. De studiekeuze toen is al erg lastig geweest. Wel heb ik een duidelijke keus gemaakt om voor hbo te kiezen in plaats van naar de universiteit te gaan, in verband met de hoeveelheid praktijk en af en toe heb ik toch echt een stok achter de deur nodig.
Een paar maanden voor mijn examens bleven er twee studies over om te gaan doen: bouwkunde of toch iets met dieren zoals diermanagement bij Van Hall Larenstein. Bij beide studies heb ik een meeloopdag gehad. De studie diermanagement bleek qua niveau meer op mbo+/hbo- te zitten. Onder andere om deze reden heb ik voor bouwkunde gekozen. Dit om meer te doen met mijn vwo diploma, omdat ik het anders zonde vond.
De eerste en de tweede periode van bouwkunde ben ik fijn doorgelopen, nergens problemen mee gehad, altijd leuk. Maar sinds een paar weken is de lol er toch af. De ene opdracht na de andere, vier projecten tegelijk en de tentamens die er aan komen. De leraar zegt wel dat het komt door de tentamens, maar ik heb tijdens de eerste en tweede periode niet hetzelfde ervaren.
Op dit moment twijfel ik heel erg of dit nog wel de juiste studie is voor mij. De leraar waar ik mee gesproken hebt, zegt wel dat ik wel bleef, maar toch... Er is één project wat op dit moment loopt dat ik leuk vind, maar verder heb ik er geen zin meer in. Om een idee te geven, ik zou nu druk bezig moeten zijn met een rapport.
Zijn er meer bokkers die dit hebben of hebben gehad, of met advies? Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden en wat jullie zouden doen.
Bedankt voor het lezen!