Groenhorst Almere

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonepooh1

Groenhorst Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 18:23

Hee bokkers :evaw:

Ik zit nu in 2 mavo wereldklas, niks speciaals, nog anderhalfjaar en dan natuurlijk examen doen en opzoek naar opleidingen. Nu Ben ik een over de top dieren freak, en zou ik met een vriendin uit mijn klas samen door te gaan dus naar Groenhorst in Almere en dan voor Paardenhouderij niveau 4.
In het begin zat ik erg te twijfelen of ik dat wou f toch de zorg in, puur omdat paardenhouderij gewoon niet heel goed verdien, ( Zorg natuurlijk ook niet)
Totdat mijn vriendin dus aankwam met een folder van de school en ik was verkocht!
Nu zeiden mijn ouders laatst weer,' Denk er goed overna, het past bij je maar je moet ook een beetje aan je inkomen later gaan denken. Wat vinden jullie, echt ergens 10000% voor gaan waar je passie licht en van je hobby je beroep maken, of toch n beetje aan je inkomen denken en voor de zorg en welzijn iets met kinderen gaan doen ( wat ik overigens ook niet erg vind!)
En zijn er toevallig nog andere die ook van plan zijn om over 1,5 ( school ) jaar naar Groenhorst Almere te gaan en misschien zelfs al wel dezelfde opleiding! Of die nu zelf die opleiding doen of hebben gedaan wat jullie meningen ervan zijn
Ik ben benieuwd! :D

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:27

Aan beide moet je wel denken. Je moet de opleiding leuk vinden, want je moet natuurlijk de komende 3/4 jaar daar doorbrengen. Maar je moet eigenlijk
ook wel denken: verdien ik hier iets mee? En zoals je weet, in de paarden is geen drol te verdienen, het is heel hard werken voor weinig geld. En naar
mij mening kan je ook in de paardenwereld rollen zonder een diploma. Ik wou eerst ook iets met paarden gaan doen, maar dit werd sterk afgeraden door
de staleigenaresse waar ik paard reed, die vond dat je paard als hobby moet houden en daarnaast een opleiding die je leuk vindt, maar ook wel geld in
te verdienen is.

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 18:36

Ryomieko schreef:
Aan beide moet je wel denken. Je moet de opleiding leuk vinden, want je moet natuurlijk de komende 3/4 jaar daar doorbrengen. Maar je moet eigenlijk
ook wel denken: verdien ik hier iets mee? En zoals je weet, in de paarden is geen drol te verdienen, het is heel hard werken voor weinig geld. En naar
mij mening kan je ook in de paardenwereld rollen zonder een diploma. Ik wou eerst ook iets met paarden gaan doen, maar dit werd sterk afgeraden door
de staleigenaresse waar ik paard reed, die vond dat je paard als hobby moet houden en daarnaast een opleiding die je leuk vindt, maar ook wel geld in
te verdienen is.

Hmm heb je idd goede punten, maar natuurlijk is het niet zo dat als je deze opleiding heb gedaan je verder nergens aan de bak kan komen.. Eigenlijk lijkt mij het wel fijn van je hobby je werk maken, omdat ik weet dat als ik iets niet leuk vind, doe ik het niet.. En paarden zijn echt mijn top bezigheden, zo sta ik elk weekend wel lekker rond 8 uur vrijwillig bij mijn paarden!

Arc_En_Ciel

Re: Groenhorst Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:50

Ik zou niet voor het Groenhorst gaan.
Het is net als alle andere scholen, gewoon een normale school. Ze besteden dan wel iets meer aandacht aan 'groene' dingen, maar dat was het.
Verder zit de school echt in the middle of nowhere. Ik weet niet waar je woont, maar even snel naar het centrum tijdens een tussenuur kun je wel vergeten.
Je kunt daar dus echt niet weg.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:00

Arc_En_Ciel schreef:
Het is net als alle andere scholen, gewoon een normale school. Ze besteden dan wel iets meer aandacht aan 'groene' dingen, maar dat was het.
Verder zit de school echt in the middle of nowhere. Ik weet niet waar je woont, maar even snel naar het centrum tijdens een tussenuur kun je wel vergeten.

Nou ik vind dit nou geen redenen om niet voor het groenhorst te kiezen.

TS, ik zou zeggen, na de ervaringen die ik met opleidingen heb opgedaan, ga voor iets waar je passie ligt. :) Eventueel een opleiding op hbo niveau zou je daarna ook nog kunnen doen als je daar de ambitie voor hebt.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:21

annepaardoes schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

TS, ik zou zeggen, na de ervaringen die ik met opleidingen heb opgedaan, ga voor iets waar je passie ligt. :) Eventueel een opleiding op hbo niveau zou je daarna ook nog kunnen doen als je daar de ambitie voor hebt.

Ik zie dat je uit Apeldoorn komt, als je ziet waar het zit snap je misschien waarom je zoiets wel moet overwegen.
Als je niet elke ochtend eindeloos op de fiets moet zitten, heb je een abbo op de trein nodig, en dat is niet bepaald goedkoop.
Ze hebben daar ook vrij lange uren.

Als je echt iets met paarden wil doen, kan ik je alvast zeggen dat het tegen gaat vallen.
Er zitten ook vrij veel mensen met heel lage niveaus, en je hoort nogal vaak van vechtpartijen en zo.
Maar je moet doen waar je je fijn bij voelt.

Ik weet overigens niet wat jij bedoelt, Annepaardoes, maar zover ik weet kan je met mavo geen hbo doen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:44

Arc_En_Ciel schreef:
annepaardoes schreef:

Ik zie dat je uit Apeldoorn komt, als je ziet waar het zit snap je misschien waarom je zoiets wel moet overwegen.
Als je niet elke ochtend eindeloos op de fiets moet zitten, heb je een abbo op de trein nodig, en dat is niet bepaald goedkoop.
Ze hebben daar ook vrij lange uren.

Als je echt iets met paarden wil doen, kan ik je alvast zeggen dat het tegen gaat vallen.
Er zitten ook vrij veel mensen met heel lage niveaus, en je hoort nogal vaak van vechtpartijen en zo.
Maar je moet doen waar je je fijn bij voelt.

Ik weet overigens niet wat jij bedoelt, Annepaardoes, maar zover ik weet kan je met mavo geen hbo doen.

Als je graag naar een school toe wilt vind ik een afgelegen school niet bepaald een rede om er niet naar toe te gaan. Reizen zul je toch moeten.
Met mavo kun je ook geen HBO doen. Ik had ook geschreven dat ze daarna, dus na de paardenopleiding, eventueel een HBO opleiding zou kunnen doen als ze dat zou willen. (Moet de paardenopleiding alleen wel niveau 4 zijn)

Blitz22

Re: Groenhorst Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:55

Ik heb precies het zelfde gehad. ik wou naar Groenhorst Barneveld en me ouders zijden ook je weet dat er weinig werk in te vinden is met dieren en je een goede stage moet lopen wil je ergens kunnen blijven hangen. Ik heb de opleiding gedaan omdat ik anders niet wist wat te studeren, ik heb 3 leuke leerzame jaren gehad, daarna schoonmaak werk gaan doen bij zwaluwhoeven voor een half jaar en toen de mogelijk heid gekregen een hondenuitlaatservice over te kunne kopen. dit 2 jaar kunnen doen maar helaas moeten stoppen vanwegen te veel concurrentie en te weinig inkomen.

Ik snap je ouders want die willen het beste voor je. maar ik heb ook zoiets van doe iets wat je leuk vind en 100% inzet en niet een opleiding die je niet leuk vind en slechtere cijfers halt en zo.