bijbaantjes tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

bijbaantjes tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 00:05

heey

na 2 jaar heb ik ontslag genomen bij netwerk vsp (folders lopen) en ben op zoek naar een nieuw baantje. ben 15,5 jaar en heb al veel geprobeerd zoals:
-appie
- 1 bruna
- 2 kruidvaten
- gooische wok (restaurant)
- haven van huizen (restaurant)
- insolar op afwachting (lunchroom)

morgen even langs 2 etossen, de andere bruna, er zit geen action in de buurt ofzo en verder kan ik echt niks bedenken

weten jullie nog wat?

groetjes

RusselNuwell

Re: bijbaantjes tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:31

Citaat:
Verboden werkzaamheden 15-jarigen
Kinderen van 15 jaar mogen niet:

werken in een fabriek;
werken met of in de omgeving van machines;
werken met gevaarlijke en/of giftige stoffen;
dingen tillen die zwaarder zijn dan 10 kilo;
dingen duwen of trekken van meer dan 20 kilo;
achter de kassa werken;
vrachtwagens laden of lossen;
werken in de horeca als daar alcohol wordt geserveerd.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -doen.html

Met andere woorden, je moet proberen te solliciteren in winkels waar je daadwerkelijk een kans maakt :) Ik wil er niet banketstaaf over doen, maar je solliciteert niet op de juiste plekken op de AH na. Ik zou alle supermarkten even af om te vragen of zij nog vulploegmedewerkers zoeken, ook de grotere andere winkels die wel een vulploeg hebben kun je proberen. Voor de rest kun je ook denken aan bijvoorbeeld oppaswerk.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:37

Hoezo de verkeerde plekken? Ik was 13 toen ik bij de Etos ging werken en een aantal vriendinnen van 15 werken in een restaurant. Ik pas ook op, daar zou je ook aan kunnen denken inderdaad. Voor de rest misschien de plaatselijke winkels (bakker, bloemist enz.)?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:40

dyoka schreef:
Hoezo de verkeerde plekken? Ik was 13 toen ik bij de Etos ging werken en een aantal vriendinnen van 15 werken in een restaurant. Ik pas ook op, daar zou je ook aan kunnen denken inderdaad. Voor de rest misschien de plaatselijke winkels (bakker, bloemist enz.)?

Lijkt me niet dat je aangenomen wordt in een winkel waar ze sigaretten en medicijnen verkopen op die leeftijd. Kassa werk mag ook nog niet, dus wat ga je doen dan daar?

TS probeer het bij kleding/schoenenwinkels en dan in t magazijn. Dat mag wel :)

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:49

Ik weet dat je bij kruidvat op je 15 de mag werken als vulploegmedewerker ik werk derzelf ook maar ben 17 dus mag achter de kassa en op me 15 de ben ik begonnen bij de wokcentrum

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:51

McDonalds?

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:51

Inderdaad vakken vullen, opruimen, aanvullen... Genoeg te doen.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 08:59

vakken vullen probeer ik nu dus ergens bij kruidvat heb ik al geprobeerd ik heb 1 oppas adresje en vriendinnen van mij werken ook in een restaurant en die zijn ook 15 dus ja wie niet waagt wie niet wint toch?

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:03

Ik doe zelf een ochtendkrantenwijk.
Verdiend goed en heb gewoon m'n hele middag en avond over.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 09:10

ja ik ben een beetje klaar met kranten lopen want iedereen in mijn buurt lopen geen kranten maar weten het toch altijd beter... _O- heel apart en er werd ook heeeeeel slecht gecomuniceert bij netwerk vsp tussen werkgever en werknemer als je dan pakketten folders over hebt stuurde ik een mailtje krijg ik weken later pas wat terug maar dan zijn die pakketten alleen maar meer geworden en dan geven ze mij weer de schuld. ik kreeg altijd onterechte klachten van iedereen dat ik mijn folders nat bezorg terwijl het dan niet heeft geregend de vergoedingen waren laag en ze geven altijd de werknemer de schuld ze kijken niet eerst naar hunzelf ofzo dus na 1,5 jaar wilde ik al ontslag nemen maar toen heb ik even gewacht na kerst dus zit sinds februarie ofzo zonder werk

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:13

je zou eens kunnen kijken bij een AH of een HEMA.
bij allebei hebben ze gewoon een vulploeg. meestal 3 uur op een avond werken, en bij hema's met een horeca gedeelte evt nog afwassen op een andere dag.
ook is het bij hema meestal de bedoeling dat je, zodra je 16 bent, kassa training doet zodat je multi inzetbaar bent..
succes iniedergeval, ik weet hoe moeilijk het is..

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:18

lienieminie schreef:
ja ik ben een beetje klaar met kranten lopen want iedereen in mijn buurt lopen geen kranten maar weten het toch altijd beter... _O- heel apart en er werd ook heeeeeel slecht gecomuniceert bij netwerk vsp tussen werkgever en werknemer als je dan pakketten folders over hebt stuurde ik een mailtje krijg ik weken later pas wat terug maar dan zijn die pakketten alleen maar meer geworden en dan geven ze mij weer de schuld. ik kreeg altijd onterechte klachten van iedereen dat ik mijn folders nat bezorg terwijl het dan niet heeft geregend de vergoedingen waren laag en ze geven altijd de werknemer de schuld ze kijken niet eerst naar hunzelf ofzo dus na 1,5 jaar wilde ik al ontslag nemen maar toen heb ik even gewacht na kerst dus zit sinds februarie ofzo zonder werk

Hier heb ik geloof ik ook voor gewerkt.

Bij de telegraaf enzo word alles heel netjes geregeld en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Als ik ook maar 1 krant te kort heb komen ze hem meteen brengen :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:08

XxSasjuhh schreef:
lienieminie schreef:

Hier heb ik geloof ik ook voor gewerkt.

Bij de telegraaf enzo word alles heel netjes geregeld en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Als ik ook maar 1 krant te kort heb komen ze hem meteen brengen :)

Voor zover ik weet communiceert de Netwerk VSP gewoon normaal met haar medewerkers hoor. Als je pakketten over hebt, moet je het aangeven op je eigen pagina en geen mail sturen. Daarnaast kun je altijd bellen als je geen mail terug krijgt, dan had je gelijk antwoord gehad :) Het is natuurlijk makkelijk om het bedrijf de schuld te geven, waarschijnlijk ligt er ook een gedeelte bij jou. ;)

Baantjes voor 15 jarigen liggen niet voor het oprapen. Je moet echt goed zoeken. Daarom is het - in mijn ogen - zonde dat je het folderbaantje hebt opgezegd.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 20:12

maar ik ga niet elke week bellen en dat deed ik ook hoe met je het anders aangeven?

xAaltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:26

Manege of (pension) stal. Of als je het leuk vindt bij een boer?

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 20:34

ja ik heb al geprobeerd bij een paar maar bijna niemand wil me ;( haha grapje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:38

macdonaldsssss?
En hier is een groot bedrijf die schoolboeken inneemt en mega veel mensen aanneemt, is dat ook niet bij jullie zo?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:42

Atent schreef:
McDonalds?

Wou ik ook zeggen inderdaad :j

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 20:43

ik kan heel misschien wel bij de mcdonalds proberen alleen dan moet ik of vanuit huizen met de bus naar bussum of met de bus naar hilversum er zit er geen op fiets aftstand dat is juist het nadeel

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:44

Dat is inderdaad een nadeel maar volgens mij nemen ze bijna altijd wel iemand aan _O- Als je nog vragen hebt kan je PBen , ik werk ook bij de mac sinds mijn 15e ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:45

Een baan is een baan. Bij de mac zijn zat collega's waar je mee kan rijden oid! ;)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 20:48

maar is het dan handig om elke keer met de bus te gaan? de bus naar hilversum gaat wel echt super vaak als je de ene niet hebt heb je 5 tot 10 minuten later de volgende en dan is het 3,00 om erheen te gaan dus heen en terug 6,- per keer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:54

meerijden met collega's kan vaak! :p Er werken soms wel 90 mensen per keer, dus keus genoeg!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 20:56

ik vul nu een online sollicitatie in bij de bakker bart maar even een paar vragen:

- wat is sofinummer?
- burgelijke staat is toch ongehuwd?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:59

Ik neem aan dat jij nog niet getrouwd bent inderdaad :')
Sofinummer is volgens mij iets met studeren(?)