Recht op herkansing?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xRebelx

Recht op herkansing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 21:36

Hallo,

Ik heb deze week mijn SE-3 week afgerond (SE = schriftelijk examen). Voor de SE-3 week werd mij verteld dat er geen herkansingsweek zou zijn omdat er geen ''tijd'' voor is. Ik dus toen al een klein beetje in de stress want wat als ik een onvoldoende zou halen? Want bij de andere SE-weken waren er wel herkansingsweken. Nou ja de SE-3 week is nu afgelopen en ik heb al een aantal cijfers terug gekregen waaronder een 5.8 ;( . Het is dan wel een voldoende maar ik ben er nog steeds niet blij mee.
Nu is mijn vraag dus: Heb ik recht op een herkansing of niet?
Misschien een rare vraag maar ik probeer hoe dan ook toch nog een hoger cijfer te halen :j

Alvast bedankt :)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 21:38

Dat is bij elke school een beetje anders... Ik geloof dat als je een volledig pakket hebt ook maar recht hebt op 3 herkansingen in een jaar.
Eerst rustig afwachten wat je punten zijn en niet gelijk in de stress schieten :)

MarJon

Re: Recht op herkansing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:06

Heb je nog een vierde SE-week? En heb je daar ook geen herkansing?

Volgens mij mag een school dit zelf bepalen en zijn er geen regels voor opgesteld of iets in die richting.
Bij mij op school hebben we de eerste drie SE-weken wel een herkansing en de vierde SE-week niet.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:10

Het is op iedere school anders. Bij ons op school heb je de laatste toetsweek van het jaar geen recht op een herkansing.
Als jij dit jaar dus in jouw examenjaar zit, en je SE-3 week de laatste SE-week is, kan het heel goed zo zijn dat je geen recht hebt op een herkansing!

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:16

Heb je geen boekje van school met het examenregelement er in? Daar moet wel wat in staan over je herkansingen!