Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MoonChloe schreef:Ik zou die 300 euro sparen. Je hoeft pas over 2 jaar te beginnen met afbetalen. Als je dan financieel gezond bent, kun je dan elke maand 200 a 300 euro afbetalen. Want dat ben je dan nog steeds gewend, en je hebt een mooi spaarpotje.
moonsparkle schreef:Ik zou zelf zo veel mogelijk werken en nu je nog bij je ouders woont zo veel mogelijk afbetale. Ik hou dan ook niet van schulden en zou dat altijd zo snel mogelijk willen aflossen.
MoonChloe schreef:Ik zou die 300 euro sparen. Je hoeft pas over 2 jaar te beginnen met afbetalen. Als je dan financieel gezond bent, kun je dan elke maand 200 a 300 euro afbetalen. Want dat ben je dan nog steeds gewend, en je hebt een mooi spaarpotje.
chantalboes schreef:Wat heeft voor jou nu prioriteit een huisje of zit je nog prima thuis en wil je van de schuld af. Ik werk nu zoveel mogelijk om hierna een nieuwe studie te beginnen zonder schulden.
Om geen schulden te hebben is in ieder geval een fijm gevoel. Maar als je straks een fulltime baan heb kan je de schuld veel snellen afbetalen.
Ragdollcat schreef:Als ik jou was, zou ik gelijk zoveel mogelijk willen aflossen en zo snel mogelijk ook, hoe eerder hoe beter.
senna21 schreef:Ik weet niet of het effectief goedkoper is. Je hoeft geen enorm bedrag af te lossen.
Maar 'zonder lening' leeft m.i. wel een stuk gemakkelijker.
meikemarieke schreef:Als de rente maar zo laag is, is het verstandiger om het geld op een spaarrekening te zetten, want dan krijg je er meer voor.
batje schreef:Ik zou wat je kan missen op een moelijk bereikbare spaarrekening zetten, iig niet gekoppeld aan je betaalrekening. De rente daarop is momenteel hoger dan je duo rente. Dan kan je met een beetje geluk straks alles in een klap aflossen en kan je het verschil tussen beide rentes in je zak steken. Bovendien heb je een nood spaarpotje.
senna21 schreef:De rente op een spaarrekening is tegenwoordig ook weinig hoor (ca. 1,5
Daar word je ook niet zomaar rijk van.
Arabesk schreef:asap aflossen.. en als je maar 24 uur werkt, kun je er nog wel een ander baantje bijnemen denk ik. Horeca, koopavond in een winkel, verzin het.