Mede omdat ik denk ik dat ik teveel mijn emoties laat meespelen.
Ik ga proberen het zo objectief mogelijk hier neer te zetten.
Op dit moment werk ik ergens, hier werk ik nu 2,5 jaar.
Het begon met 40 uur in de week, daarna werd het 30 uur, daarna 24 uur en vanaf 1 april word het 15 uur.
Reden is niet echt interessant om hier neer te zetten, maar ik begrijp het helemaal dat zij mij niet meer uur kunnen bieden.
Deze baan heeft geen toekomst voor mij, meer uren zullen het sowieso niet worden en minder uren of ontslag is heel aannemelijk voor de toekomst.
Nu ben ik op zoek naar een andere baan, misschien voor ernaast of een hele nieuwe baan.
Omdat ik niet 5 dagen in de week thuis wil zitten, en omdat ik mijn vaste lasten moet kunnen betalen (en het liefst heel veel moneys ook nog over houd
)Een vriendin van mij werkt bij een klein bedrijf, waar ze iemand zoeken voor invalwerk en vakantiewerk.
Nu heeft de eigenaar van dat bedrijf gevraagd aan haar personeel of ze geschikte mensen weten voor binnen het team.
Ik zou hier graag willen solliciteren, ook omdat dit een groeiend bedrijf is en er dus eventueel toekomst in zit.
Nu kan ik voor het invalwerk eventueel zeggen dat ik 2 dagen in de week niet beschikbaar ben ivm ander werk (dat zal vast niet hun voorkeur hebben). Voor de vakanties kan ik bij mijn huidige werk ook extra uren maken, maar niet zo veel als dat ik eventueel bij dit bedrijf zou kunnen.
Wat is nou slim om te doen?
1. Gewoon solliciteren, en als ze mij aannemen bij mijn andere baan ontslag nemen (zodat ik alle uren beschikbaar ben om in te vallen en te werken in de vakantie)
2. Gewoon solliciteren, en er bij aangeven dat ik 2 dagen niet beschikbaar ben.
3. Niet solliciteren en verder zoeken naar vaste uren
De kans is er natuurlijk dat zij mij niet aannemen, maar eerst wil ik een beslissing nemen voor ik ga solliciteren. Qua financiën kan ik het best een half jaar redden zonder heel veel inkomen, al is dat wel zonde natuurlijk.
optie 2 is inderdaad een prima optie.
hoef je ook niet te kiezen