Mensen gezocht uit Noorwegen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Knudd

Mensen gezocht uit Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 12:52

Hallo Bokkers,

Voor school hebben wij de opdracht gekregen om de Nederlandse cultuur te vergelijken met de cultuur uit Noorwegen. Nu kent niemand uit ons groepje persoonlijk iemand uit Noorwegen dus ik dacht dat er misschien op Bokt wel mensen zijn die uit Noorwegen komen en in Nederland wonen of vice versa.

Graag vraag ik deze mensen om hulp, maar op dit moment heb ik nog geen vragenlijst die ik kan toesturen. Je mag je melden via dit topic, maar je mag me ook een PB sturen, dan laat ik zo spoedig mogelijk iets van mij horen!

Alvast bedankt :)

Groetjes,
Karin

Murthul

Re: Mensen gezocht uit Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:38

Mijn zus is vorig jaar geemigreerd naar noorwegen.. Als zij je zou kunnen helpen kan ik je vragenlijst wel even doorsturen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:23

Ik heb voor een Noors bedrijf gewerkt en werk veel samen met Noren op het moment.
Als je wilt, kan ik ook de vragenlijst voor je invullen? Stuur maar een PB :)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:28

Ik ken wel iemand uit Noorwegen en weet zeker dat zij de vragenlijst in zou willen vullen. Als je er eentje hebt stuur je me maar een berichtje :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:48

Ik heb in Noorwegen gewoont :)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 21:44

Iedereen die tot nu toe heeft gereageerd, alvast bedankt! Ik wacht momenteel op reactie van een groepslid, zij heeft al een vragenlijst naar iemand gestuurd maar ik krijg tot op heden nog geen reactie van haar. Zodra ik de lijst heb zal ik het per PB naar jullie sturen :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:49

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 12:47

Ik heb naar iedereen de vragenlijst gestuurd!
Heb me ook even gemeld in het topic, bedankt voor de suggestie!

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 19:31

De vragenlijst, een in het Nederlands en een in het Engels

Citaat:
Hallo,

Wij zijn eerstejaars studenten aan de opleiding Voedingsmiddelentechnologie aan HAS Hogeschool locatie ’s-Hertogenbosch. Voor het vak Consumentengedrag moeten wij de Nederlandse cultuur met een andere cultuur vergelijken, vooral lettend op voeding, eetgewoonten en de gezinssituatie. Onderstaand staan hierover 11 vragen. Probeer deze zo uitgebreid mogelijk te beantwoorden, met in het achterhoofd de gedachte ‘voeding’. Mochten er onduidelijkheden of vragen zijn, dan mag je Karin e-mailen.

De vragenlijst mag ook verstuurd worden naar Karin: K.Fijn@student.has.nl

1. Wie beslist binnen het gezin wat er wordt aangeschaft?
2. Welke rol heeft de moeder binnen de gezinssituatie?
3. Hoe ziet het TV-gedrag eruit van de mensen uit Noorwegen? (welk soort programma is favoriet, hoelang kijken ze TV gemiddeld, op welke dagen)
4. Wat wordt er op 1 dag gegeten? (Denk aan ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes)
5. Hoe vaak wordt er gemiddeld gegeten?
6. Wat is een gemiddeld gezin kwijt aan voeding per week? (4/5 personen)
7. Wat is de houding van Noren tegenover de prijs van producten? (Bijvoorbeeld veel goedkope producten of kiezen ze eerder voor kwaliteit?)
8. Wat zijn typische gewoontes van Noorse mensen?
9. Is er verschil in prijs van basisproducten tussen Nederland en Noorwegen? (Denk aan brood, vlees, groenten, fruit etc.)
10. Hoe wordt de prijs van producten bepaald?
11. Wat zijn de rollen van de vrouw en man binnen het gezin?

Hartelijk bedankt voor het beantwoorden van de vragen en ons hiermee te helpen! Mochten er onduidelijkheden zijn, laat dit vooral weten! Wij zijn erg nieuwsgierig naar de antwoorden!

Met vriendelijk groet,
Anne, Ingrid, Karin en Nikki
1e jaars studenten Voedingsmiddelentechnologie
HAS Hogeschool ’s-Hertogenbosch
14 maart 2014

Citaat:
Hello ,

We are first-year students at the Food Technology program at HAS University 's- Hertogenbosch . For the course Consumer Behavior we have to compare the Dutch culture with another culture, looking at diets, eating habits and the family situation . Listed below are 11 questions. While answering the questions keep in mind that they’re related to ‘food’ . If there are any questions , you can e- mail Karin.

The questionnaire should be sent to Karin : K.Fijn@student.has.nl

1. Who in the family decides what is purchased ?
2. What role does the mother have within the family situation ?
3. What does the TV behavior of people in Norway look like ? (what kind of program is their favorite , how long do they watch TV on average , on which days)
4. What does people eat on one day ? ( Think of breakfast , lunch, dinner and snacks )
5. How often to Norwegians eat ?
6. What is the average amount of money family spend on food per week ? ( 4/5 persons )
7. What is the attitude of Norwegians towards the price of products? ( For example, many inexpensive products , or do they rather buy quality? )
8. What are typical habits of Norwegian people ?
9. Is there a difference in price of basic product between the Netherlands and Norway ? ( Think of bread , meat , vegetables, fruits , etc. )
10. How is the price labeled of certain products ? (how do they value the product )
11. What is the role of women and men within the family ?

Thank you for answering the questions and thus helping us! If anything is unclear, please let us know! We are looking forward for your answers!

Sincerely,
Anne , Ingrid , Karin and Nikki
1st year students Food Technology
HAS University ' s- Hertogenbosch
March 14, 2014