Is er vraag naar een pensionstal, omgeving Groningen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekyy

Is er vraag naar een pensionstal, omgeving Groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 15:38

Wij zitten er over na te denken om een luxe pensionstal te beginnen net buiten de stad Groningen.
Maar is hier uberhaupt vraag naar? En zo ja, wat vinden jullie belangrijk bij een pensionstal? En wat voor prijs is reëel om te vragen?

Om beetje beeld te geven wat wij al in gedachte hadden:
- binnenbak van 15x42 m
- buitenbak 20x40 m
- stapmolen
- solarium
- paddocks voor in de winter
- rond de 20/25 stallen van 4 x 4 m
- zoveel mogelijk naar buiten
- was/poetsplaats met warm water
- mogelijkheid om paarden 24/7 buiten te hebben met schuilstallen (dit is een puntje waar we nog goed over moeten nadenken, wellicht willen jullie mee denken? Wij zitten op klei grond dus in de winter komen de paarden sowieso in de paddocks, maar hoe kunnen we dit het beste indelen om paarden 24/7 buiten te houden?)
- vol - en half pensionstalling

Destination

Re: Is er vraag naar een pensionstal, omgeving Groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:18

Ik denk dat hier zeker vraag naar is, mits niet te duur :)

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:22

Ik denk ook dat hier vraag naar is.. Ik ken niet veel plekken in de omgeving van Groningen die betaal is met binnenbak..
En de vraag over buiten staan...Misschien is het een idee om een stuk verhard te maken, dat de schuilstal bij het verharde gedeelte komt en wanneer het te nat is dat ze op het gras kunnen dat je er een lijn tussen kunt spannen? Dus hard en gras kunt scheiden? (hmm leg ik het een beetje duidelijk uit?)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:25

Naar mijn weten zijn er al veel stallingen rondom groningen. De een luxer/duurder dan de ander.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:25

Tja er zijn wel aantal verschillende stallen (ook met binnenbak).. en volgens mij hebben de meeste ook vaak nog wel een plekje... zou vooral eerst eens goed kijken naar wat er allemaal in de omgeving is en hoe die het aanpakken en wat voor klanten ze hebben.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:29

Als je nou zou kunnen zorgen voor een geweldige omgeving MET ruiterpaden in de directe nabijheid, dan geef ik je meer kans dan nu, met de reden die fleurtjeuh hierboven al noemt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:33

Maar helaas zijn er in het grootste deel van groningen niet echt veel ruiterpaden, en waar ze wel zijn, zullen vast al wel goede pensionstallingen zijn.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 21:01

Dat is ook de rede dat ik ernaar vraag of er wel vraag is naar een pensionstal in die omgeving. Als er helemaal geen vraag naar is dan heeft het ook geen zin om het hele plan door te zetten ;)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:07

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er vraag naar is.
Tenzij je een hele luxe stalling met alles erop en eraan kan doen voor 200 euro per maand.
Dan zullen misschien wat mensen bij je komen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:04

Ik denk dat rond Zuidlaren voor veel mensen uit Groningen al afschrikt ivm reisafstand en de mensen in die omgeving hebben vaak zelf ruimte aan huis.

Voor mij zou een binnenbak van 15 x 40 echt te klein zijn voor de training van mijn (jonge) springpaarden.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:12

Ik denk wel dat er vraag naar is, ik zou er dan geen 'luxe' stal van maken en zeker de mogelijkheid bieden om 24/7 paarden buiten te houden. Zeg maar paddock paradise idee.
Ook zou ik kijken of je iets kan aanbieden met lessen, workshops met natural horsemanship ed. en bitloos rijden, communiceren met je paard, parelli etc. Merk dat daar best veel behoefte aan is tegenwoordig en zou daar op inspelen.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 20:07

De pensionalstal komt niet in Zuidlaren. Maar 25 min. fietsen vanaf Groningen centrum.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 20:13

Veder willen we echt idd kijken of we 24/7 met paddock paradise kunnen aan bieden. We willen idd ons gaan onderscheiden van wat er al is. Dus het 24/7 buiten maar ook met veel luxe voor de mens tegen een betaalbare prijs.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:15

Mariekyy schreef:
Veder willen we echt idd kijken of we 24/7 met paddock paradise kunnen aan bieden. We willen idd ons gaan onderscheiden van wat er al is. Dus het 24/7 buiten maar ook met veel luxe voor de mens tegen een betaalbare prijs.

Daar is wel vraag naar hoor, helemaal als het betaalbaar is. Zou dan echt proberen om onder de €200 te blijven.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:33

Maar erg luxe, 24/7 buiten, solarium, binnen en buitenbak, alles super geregeld voor minder als 200€?
Kan dat wel uit?
En wat ga je voeren, hooi, kuil of voordroog?
En wat wordt het standaard krachtvoer?
Hou ga je de binnen en buitenbak onderhouden? Ga je een trekker kopen?
En het uitmesten van de stallen, hoe ga je dat doen? Met de hand? Of met een trekker oid?
En hoe ga je de weilanden onderhouden?
Doe je dat zelf, of huur je iemand in?

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:37

Ik denk dat in jouw omgeving (zuidlaren, noordlaren, glimmen, haren, onnen, helpman) echt meer dan genoeg stallen zitten, ook met binnenbak en daarbij betaalbare pensionmogelijkheden.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 20:46

Fleurtjeuh, bedankt voor je kritische vragen, zeker punten die we gaan mee nemen!

En wat ga je voeren, hooi, kuil of voordroog?: Wij voeren zelf al jaren lang duits kruidenhooi dus dat is wat de paarden gaan krijgen.
En wat wordt het standaard krachtvoer?: krachtvoer zelf mee nemen, eventueel kunnen wij het wel voeren.
Hou ga je de binnen en buitenbak onderhouden? Ga je een trekker kopen?: We hebben al meerdere trekkers, dus de bakken kunnen goed onderhouden worden.
En het uitmesten van de stallen, hoe ga je dat doen? Met de hand? Of met een trekker oid?: Uitmesten gewoon met de hand, paarden komen op vlas.
En hoe ga je de weilanden onderhouden?: In de winter komen de paarden er sws niet op maar in de paddocks om het land heel te houden. Veder is dit nog een punt waar we over na gaan denken.
Doe je dat zelf, of huur je iemand in?: Meeste zelf maar waar nodig huren we iemand in.

De locatie is een boerderij van mijn moeders vriend, deze man heeft akkerbouw bedrijf en wij mogen omdat er zoveel ruimte is daar een pensionstal beginnen, als het allemaal haalbaar is. Trekker enz. zijn allemaal al aanwezig.
En zoals ik al zei de locatie waar het om gaat is dus NIET in de omgeving Zuidlaren. Maar echt net buiten stad Groningen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:57

Zover ik weet zijn er al meerdere net buiten groningen.
Heb je goede uitrijmogelijkheden?
Plek voor bijvoorbeeld een springtuin?
Kan het groot genoeg zijn om misschien zelfs een wedstrijdje hier een daar te organiseren(is goede reclame)?
Weet je zeker dat je grote hoeveelheden van dat hooi kan inkopen?
Wat als de leverancier/boer ermee ophoudt, wat dan?
Wat als een paard niet op vlas kan?
Wat als er een paard is met speciale benodigdheden? De hele dag door ruwvoer, of vaak kleine beetjes krachtvoer of uberhaupt een ander voedings regime dan wat je wil aanhouden?
Hoeveel paarden kunnen/ mogen in de stapmolen? en voor hoelang?
Wie doet de paarden naar buiten en weer naar binnen? Of doe je dat zelf?

Meeste stallen hebben een standaart krachtvoer/onderhoudsbrok. Mensen staan graag op een pensionstalling zodat ze niet hoeven te denken aan het bestellen van voer en dergelijke. En niet iedereen heeft een auto groot genoeg om een paar zakken voer in kwijt te kunnen, en elke keer voor een zak of 2 naar de dierenspeciaalzaak/paardenwinkel is een hoop gedoe.
Want als je niet voert, heb je er geen kijk op wanneer het op is.
En een bedrijf kan vaak groot inkopen, wat het goedkoper maakt.