Je brief en CV zijn goedgekeurd en je mag op gesprek komen

- Hoe bereid je dit voor?
- Wat trek je aan?
Wat zijn de do's and don'ts van een sollicitatiegesprekken?
Wat willen werkgevers horen en zien?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

PaulinBijoux schreef:Wat ik als tip heb gekregen: als ze vragen naar je zwakke punten, vertel deze dan zo dat ze positief worden gemaakt. Bijvoorbeeld:
Mijn zwakke punt is dat ik geïrriteerd kan raken als mensen zich niet voor 100% inzetten.
Eigenlijk zeg je dus dat jij je altijd voor 100% inzet. Wat natuurlijk weer een heel positief ding is.

Vind dat eigenlijk ook wel vreemd? 
Dani schreef:Ik lees mee
Wat ik me al een tijdje afvraag: moet je echt je slechte eigenschappen verdraaien? Mij lijkt dat het nou juist slecht overkomt als je de zoveelste bent die aankomt met "Ja, ik ben perfectionistisch, dat is wel eens onhandig want ik wil alles zoooo goed doen!" Wordt het niet op prijs gesteld als je gewoon eerlijk bent over de paar dingen waar je echt niet in uitblinkt?
Je kan ook aangeven: Ik heb moeite om negatieve feedback te accepteren. Hier ben ik tijdens mijn opleiding veel mee aan het werk gegaan, door blablabla (zelfreflectie), en het gaat steeds beter. No_No schreef:Ik heb net gesolliciteerd en ben aangenomen.
Kleed je netjes, zie er verzorgd uit, poets je tanden (er zijn echt mensen die dat niet doen) lekker bescheiden luchtje op, GEEN rode kleding aan (rood "dwingt" respect af). Kleden naar functie. Zit recht op, luister aandachtig naar de mensen waar je het gesprek mee hebt.
ZET JE TELEFOON UIT! En zorg dat je weet waar je moet zijn en met wie je de afspraak hebt.
Wees op tijd
Ik kreeg de vragen: wat voor collega ben jij?
Wanneer raakte je uit je comfort zone?
Hoe denk je dat de dag er hier uit ziet?
Wat doe je als je je stoort aan een collega?
Wat is er te vinden als je je naam googelt?
Verder inderdaad goed weten wat voor bedrijf het is, vraag desnoods aan mensen uit die branche wat ze zelf van die functie vinden.
ik heb mezelf weten te redden, maar echt fijn was dat niet.
) zo zie je een beetje wat voor een mensen er werken, want in de gemiddelde vacature is elk team jong en dynamisch. Dat valt in de werkelijkheid wel eens tegen.